زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین گام در یادگیری طراحی سایت

اولین گام در یادگیری طراحی سایت

بلاک ها در html  : تمام عناصر HTML را می توان به دو دسته طبقه بندی کرد: (الف) بلوک ها (blocks) (ب) عناصر درون خطی (یا...
بلاک ها در html  :

تمام عناصر HTML را می توان به دو دسته طبقه بندی کرد:

(الف) بلوک ها (blocks) (ب) عناصر درون خطی (یا عناصر inline)

بلاک ها :

بلاک ها در html  بر روی صفحه نمایش ظاهر می شوند به صورت تمام عرض ادامه می یابد . به عنوان مثال <p>، <h1>، <h2>، <h3>، <h4>، <h5>، <h6>، <ul>، <ol>، <dl>، <pre>، <hr />، <blockquote>، و <address> همگی جزو بلاک ها دسته بندی می شوند . همه تگ های یاد شده از خط جدید  شروع می کنند، و هر چیزی که آنها را دنبال کند از خط جدید شروع میکند. عناصر بلاک ها همیشه از یک خط جدید شروع می شوند. به زبان ساده تر عناصری که یک خط را به صورت کامل اشغال می کنند Block می گوییم ؛ چه داخل عنصر محتوا بصورت کامل قرار بگیره چه در حد چند کلمه ی کوتاه باشد ، در هر صورت یک خط رو به صورت کامل در بر میگیرد و محتوای عنصر بعدی به خط بعد منتقل میشود .

Inline عناصر

به زبان ساده ، عناصر inline ، به اندازه محتوای خود فضا را اشغال می کنند . اگر دو عنصر inline ، کنار هم قرار بگیرند در خروجی نیز در کنار هم خواهند بود و هر کدام به خط جداگانه منتقل نمیشوند .

از سوی دیگر، عناصر درونی می توانند در جملات ظاهر شوند و مجبور به ظاهر شدن در خط جدید نیستند. این عناصر از جایی که شروع شده اند و تا جایی که پایان می بایند ادامه دارند. <i>، <u>، <em>، <strong>، <sup>، <sub>، <big>، <small>، <li>، <ins>، <del>، <cite>، <dfn>، <kbd>، و <var> عناصر فوق همگی عناصر درون خطی هستند.

گروه بندی عناصر در  HTML

دو تگ مهم وجود دارد که ما اغلب برای گروه بندی تگ های HTML از آن استفاده میکنیم:

تگ span و تگ div.

در CSS چندین واحد اندازه گیری مختلف وجود دارد که آن ها را در دو دسته قرار می دهیم:

دسته اول:

واحدهای اندازه گیری مطلق نامیده می شوند واحدهایی مانند اینچ، سانتی متر، پوینت و ... هستند. واحد های اندازه گیری مطلق اندازه کاملا مشخص دارند به این معنی که اندازه آن ها همواره ثابت است. 10 سانتی متر همواره اندازه مشخصی است حالا این اندازه چه بر روی نمایشگر لپ تاپ باشد چه بر روی میز کار شما.

دسته دوم:

واحدهای اندازه گیری نسبی نامیده می شوند از جمله این واحدها می توان به درصد، پیکسل و em اشاره کرد. این واحد ها به این دلیل نسبی نامیده می شوند که بسته به اندازه کلی که در اختیار دارید مشخص می شوند. برای مثال 10 درصد یک نمایشگر 20 اینچ می شود 2 اینچ اما 10 درصد یک نمایشگر 42 اینچ می شود 4.2 اینچ. در طراحی صفحات وب به جز برخی شرایط خاص باید همواره از واحد های اندازه گیری نسبی استفاده کرد تا طراحی شما انعطاف پذیر باشد. کاربرد واحدهای مطلق بیشتر برای مواقعی است که می خواهیم اندازه هایی را برای چاپ مشخص کنیم. به عنوان مثال فرض کنید شما در حال طراحی یک سایت خبری هستید و قصد دارید گزینه ای طراحی کنید که از متن اخبار یک خروجی پی دی اف در اندازه A4 ایجاد کند. در این حالت شما باید اندازه مربوطه را بر حسب مثلا میلی متر تعیین کنید. در توضیحات بالا ما به واحدهای اندازه گیری پرکاربرد اشاره کردیم.

منبع:

آموزش CSS و CSS3 جهت ورود به بازار کار ، 100 فیلم رایگان

آموزش HTML از 0 تا 100 طراحی قالب حرفه ای جهت ورود به بازار کار

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اولین گام در یادگیری طراحی سایت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اولین گام در یادگیری طراحی سایت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.