زمان مطالعه: 4 دقیقه
بانک اطلاعات شهر

بانک اطلاعات شهر

سیستم بانک اطلاعات به سیستم کامپیوتری می گویند که از داده های نگهداری می کند. بانک اطلاعاتی به عنوان بستری...

بانک اطلاعات شهر
بانک اطلاعات شهر

سیستم بانک اطلاعات به سیستم کامپیوتری می گویند که از داده های نگهداری می کند. بانک اطلاعاتی به عنوان بستری برای نگهداری از داده ها است. معمولا برای بانک اطلاعات شهر و مشاغل از این سیستم استفاده می شود. آسمونی در این بخش در مورد بانک اطلاعات شهر بیشتر صحبت می کند.

اطلاعات، نیاز اصلی هر تصمیم گیری است. از تصمیم گیری کلان دولتی تا تصمیم گیری خرید یک کالا بدون داشتن اطلاعات کافی، دستیابی به هدف را غیر ممکن می کند. حال در فضای ماشینی و پر مشغله امروز جمع آوری اطلاعات، به خودی خود امر خطیریست. در بسیاری از موارد تصمیم گیرنده، اهمیت جمع آوری اطلاعات را به خوبی می داند اما نمی داند این اطلاعات را از چه روشی یا چه مکانی به دست آورد. از اینرو دسترسی به بانکی از اطلاعات جامع و به روز بسیار سودمند خواهد بود.

بانک اطلاعات شهر و مشاغل کشور چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد دسترسی به یک بانک اطلاعات در زمینه های مختلف شما را در تصمیم گیری بسیار کمک خواهد  کرد. با توجه به رشد روز افزون کاربران اینترنت و سهولت دسترسی به فضای مجازی بهتر است این بانک اطلاعات به صورت پایگاه اینترنتی پیاده سازی شود تا علاوه بر دسترسی آسان کمترین هزینه را برای شما داشته باشد.

بانک اطلاعات شهری و مشاغل کشــــور وب سایتی است مشتمل بر اطلاعات شغلی، براساس صنف واتحادیه کلیه واحد های تجاری کشـــورمی باشد که این اطلاعات توسط کادری مجرب و با دقت جمع آوری شده است.

اطلاعات واحد های تجاری شامل عنوان شغلی، نام متصدی،آدرس تلفن به تفکیک استان وشهرستان می باشد.

چگونه واحد تجاری مورد نظر خود را پیدا کنیم؟

برای جستجوی واحد تجاری کافیست عنوان شغلی یا زمینه فعالیت شغل مورد نظر خود را وارد کرده تا نتایج مرتبط با جستجوی شما نمایش داده شود. اگر محل و آدرس شغل مورد نظر برای شما مهم باشد می توانید علاوه بر اطلاعات فوق، آدرس را نیز وارد کرده تا نتایج بر اساس محل وارد شده نمایش داده شود.

اهداف بانک اطلاعات شهر و مشاغل کشور چیست؟



  • زمان نقش مهمی در زندگی امروز ایفا می کند بنابراین استفاده از راهکارهایی که در زمان صرفه جویی کند بسیار منطقی می باشد. بانک اطلاعات شهری و مشاغل کشـــور همواره در تلاش است اطلاعات کامل و جامعی از اطلاعات مشاغل کشــور را در کمترین زمان در اختیار شما قرار دهد.
  • با توجه به حجم زیاد اطلاعات این بانک شما می توانید از بین نتایج نمایش داده شده، حق انتخاب داشته و بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • ایجاد زیر ساخت‌های اطلاعاتی مطمئن و مؤثر در عصر اطلاعات و ارتباطات برای استفاده هموطنان عزیز، یکی از اهداف دیگر بانک اطلاعات شهری و مشاغل کشور می باشد.
city-database
city-database

سیستم بانک اطلاعاتی شهر چیست؟

در اصل هر سیستم بانک اطلاعاتی یک سیستم کامپیوتری نگه داری رکورد است به عبارت دیگر هر بانک اطلاعاتی یک سیستم کامپیوتری است که هدف کلی آن ذخیره سازی اطلاعات اجازه دهی به کار بردن برای بازیابی و به روز رسانی این اطلاعات بسته به تقاضا است .مقصود از این اطلاعات می تواند هر چیزی باشد که در پردازش و اجرای کارهای فردی یا سازمانی به کار میرود.یک سیستم دارای چهار مؤلفه اصلی داده(Data)‚ سخت افزار (Hardware)‚ نرم افزار(Software) و کاربران(User) است.

کاربران این سیستم می توانند یکسری عملیات مربوط به این فایل ها را انجام دهند یا از سیستم بخواهند این عملیات را برایشان انجام دهد مانند:



  • افزودن فایل های جدید به بانک اطلاعاتی
  • ورود داده ها به فایل های موجود
  • بازیابی داده ها از فایل های موجود
  • حذف داده ها از فایل های موجود
  • تغییر داده ها در فایل های موجود
  • حذف فایل های موجود از بانک اطلاعاتی
  •  مزایا و معایب سیستم های بانک اطلاعاتی

مزایا سیستم بانک اطلاعاتی:

1_ مدلینگ داده های عملیاتی بر اساس ساختار آن ها:

وجه تمایز سیستمهای بانکی و غیر بانکی همین مسئله است و باعث می شود که کاربران دید انتزاعی از داده های ذخیره شده داشته باشند، مدل های ساختمانی متفاوتی برای بانکهای اطلاعاتی وجود دارد مانند رابطه ای مدل شبکه ای مدل سلسله مراتبی و مدل شئ گرایی.

2ـ  وحدت ذخیره سازی کل داده های عملیاتی :

وجود سطح ادراکی این امکان را فراهم می کند منظور از وحدت ذخیره سازی داده ها این است که همه داده های مربوط به یک Entity در یک ساختار ذخیره می شود.

3ـ اشتراکی شدن داده ها :‌

سیستم DBMS امکان می دهد که کاربران از داده های ذخیره شده به طور اشتراکی استفاده کنند و هر کاربر دید خارجی مخصوص به خود داشته باشد در صورتی که یک فایل فیزیکی بیشتر وجود ندارد.

4ـ کاهش میزان افزونگی :‌

وحدت ذخیره سازی باعث کاهش افرونگی می شود .

5ـ تعدد شیوه های دست یابی و دست یابی آسان به داده ها :

وجود سطح ادراکی و نگاشت های آن بین سطوح خارجی و داخلی باعث می شود برای دست یابی به داده از شیوه های متعدد دست یابی استفاده شود شیه های دست یابی را مدلها تعیین می کنند.

6ـ عدم وجود ناسازگاری داده ها :  Inconsistency

منظور از ناسازگاری این است که افزونگی در بانک وجود داشته باشد و هنگام به هنگام سازی بعضی از داده ها را ویرایش کنیم و مابقی بدون ویرایش بماند مثلا معدل دانشجو در 2 جای مختلف ذخیره شود و هنگام تغییر کردن فقط یکی از آنها را تغییر دهیم با حذف افزونگی ناسازگاری نیز از بین می رود.

7ـ تأمین جامعیت :

بی نقص بودن داده ها را در بانک جامعیت می گویند

مفهوم میدان جامعیت را تأمین می کند مثلا نمره منفی برای یک دانشجو نشان دهنده نقص بانک است یا دانشجویی که ثبت نام هویتی نداشته اما انتخاب واحد داشته است .

بانک اطلاعات شهر
بانک اطلاعات شهر

8ـ تأمین استقلال داده ای :

 دو نوع استقلال داده وجود دارد استقلال داده فیزیکی و منطقی استقلال داده ها یعنی مصونیت برنامه های کاربردی در قبال تغییراتی که در سطوح اداراکی داخلی و فیزیکی ایجاد می شود کلید استقلال داده فیزیکی نگاشت داخلی ادراکی است کلید استقلال داده منطقی نگاشت خارجی ادراکی است .

9ـ حفظ محرمانگی اطلاعات:

برای حفظ محرمانگی اطلاعات می توان از روشهای مختلفی مانند :‌

کنترل دست یابی ها (دیدهای خارجی ) یا ذخیره سازی داده ها به طور رمزی و یا رمزگذاری روی بانک استفاده کرد .

10ـ تسریع در دریافت پاسخ پرس و جوها :

 این شیوه به صورت آشکار نیست چون شرکت microsoft لو نداده .

معایب بانک اطلاعاتی :



  1. به دلیل اینکه داده ها متمرکز هستند ممکن است داده ها به خطر بیفتند و راه حل آن هم  پشتیبان گرایی است .
  2. به دلیل اینکه داده ها متمرکز هستند ممکن است جامعیت داده ها به خطر بیفتد .
  3. سخت افزار اضافه ممکن است نیاز باشد .
  4. برنامه نویس و پیاده سازی تمام مفاهیم بانک اطلاعاتی پیچیده است
 
نظر خود را درباره «بانک اطلاعات شهر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بانک اطلاعات شهر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.