زمان مطالعه: 4 دقیقه
سیرک های معروف تهران

سیرک های معروف تهران

رومیان اولین کسانی بودند که واژه سیرک را به کار بردند.

رومیان اولین کسانی بودند که واژه سیرک را به کار بردند در ان زمان به محوطه وسیعی که محل نمایش‌های مهیجی همچون اسب دوانی اکروبات مسابقه ارابه رانی و کشتی بود سیرک گفته می‌شد. نوع جدید سیرک از سدهٔ 1700 میلادی آغاز به کار کرده‌است و در آن از شعبده باز دلقک اکروبات باز و همه نوع حیوان رام شده و حتی شیر و خرس هم استفاده می‌شود. آسمونی در این بخش در مورد سیرک صحبت می کند و سیرک های معروف تهران را به شما عزیزان معرفی می کند. 

سیرک راشن 

سیرک راشن
سیرک راشن

یکی از بهترین سیرک های تهران که این روزها نامش بر سر زبان ها افتاده سیرک راشن است. سیرک پارک ولایت که به سیرک ایران و روسیه نیز معروف است. هنرمندان بین المللی راشن که در سالهای قبل با همکاری خلیل عقاب برنامه‌های مختلفی را در ایران برگزار می‌کردند، از کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، یونان، ارمنستان، اکراین و بوسنی هستند که تجربه سيرك‌های اروپایی را با خود به ایران آورده اند و در فضایی شاد و متفاوت، نمایش‌های جذاب و متنوعی را اجرا می‌کنند.

نمایش‌های سیرک راشن در چادری با بیش از 1000 متر مربع وسعت که ظرفیت حدود 1300 نفر را دارد، در سانس هایی 2 ساعته برگزار می‌‎شود. این سيرك برخلاف سایر سیرکهای ایران که بیشتر در روزهای پایانی هفته برنامه دارند، تقریبا در تمامی روزها در طول هفته، به اجرا می‌پردازد. نمایش های سیرک راشن نمایش های سيرك راشن (سیرک بوستان ولایت) دارای تنوع بسیاری است و از نمایش‌هایی مانند ژانگولر که در اکثر سیرک‌ها اجرا می‌شوند تا نمایش های متفاوت‌تری مانند برنامه‌ی لیزر شو در آن برگزار می‌شود. همین امکانات و متفاوت بودن سیرک راشن، آن را به یکی از بهترین سیرک های تهران تیدیل کرده است.

از هیجان‌انگیزترین نمایش‌هایی که توسط هنرمندان مختلف این سیرک در تهران اجرا می‌شود می‌توان به نمایش هایی مانند اجرا بر روی تشک پرش (ترامپولین)، پرش از ارتفاع 12 متری، نمایش اکروبات توسط لی لی پوت ها (هنرمندان کوتاه قامت)، اجراهای ویژه شعبده بازی مانند غیب شدن و ظاهر شدن در نقطه‌ای دیگر از چادر، رنجر مرگ، کره مرگ، تاب مرگ، اجرای اسپایدرمن، نمایش با آتش و اجرای کمدی و نمایش دلقک ها اشاره کرد. سیرک راشن نیز بعد از ممنوعیت استفاده از حیوانات در سيرك ها، در نمایش هایش از آنها استفاده نمی‌کند و تنها یک سگ تربیت شده در یکی از اجراهای آنها حضور دارد.

اطلاعات تکمیلی

  • در این سیرک از هیچگونه حیوانی استفاده نمیشود.
  • مخاطبین: بدون محدودیت

سیرک آفتاب 

سیرک بین المللی آفتاب تهران
سیرک بین المللی آفتاب تهران

یکی از سیرک هایی که چند سالی به اجرا در شهر های مختلف ایران میپردازد، سیرک بین المللی آفتاب است. این سیرک با بهره گیری از هنرمندانی از سرتاسر جهان که از کشور هایی مانند کنیا، کلمبیا، قزاقستان، برزیل، اتیوپی، مکزیک و... هستند، نمایش های هیجان انگیزی را به اجرا در می‌آورد که بند بازی، رنجر، کره مرگ، استرپ هوایی، شال هوایی، آتش بازی، هرم انسانی، نمایش لیزر و ژانگولر برخی از آن ها هستند.

اطلاعات تکمیلی

  • در این سیرک از هیچگونه حیوانی استفاده نمیشود.
  • میتوانید از پارکینگ اختصاصی پارک ارم استفاده کنید.
  • بدون نیاز به هماهنگی قبل از مراجعه
  • ساعت اجرای نمایش هایی جذاب و متفاوت
  • اجرای هنرمندانی از کشور های مختلف
  • دارای چادری با گنجایش زیاد
  • دارای پارکینگ
  • طول سانس: 120 دقیقه
  • مخاطبین: بدون محدودیت

سیرک خلیل عقاب

سیرک خلیل عقاب
سیرک خلیل عقاب

مرحوم پهلوان خلیل عقاب پس از ثبت دو رکورد جهانی در کتاب گینس و 30 سال تجربه در برگزاری سیرک!

نمایش ببر بنگال، شیر، اسب، تمساح، ببر سفید، خرس، مار پیتون، ایگوانا، شتر مرغ و... به همراه امکان عکس برداری از غرفه حیوانات برای علاقمندان.

هنرمندانی از کشورهای ایران، روسیه، رومانی، هلند و ...

  • برنامه نمایش: آکروبات، ریمینی، آتش بازی، رنجر، نمایش دلقکی، آکروبات قرقره و..
  • برنامه‌های ویژه مهیج: آکروبات پرچ، ریمینی، اسب‌های پونی و دلقک هل به همراه برنامه‌های شاد و مهیج دیگر
  • نمایش حیوانات: ببرهای بنگال و ببر سفید، شیر، خرس، اسب، تمساح، مارپیتون، ایگوانا، شترمرغ و...

اطلاعات تکمیلی

  1. چادر سرپوشیده به مساحت 4 هزار متر مربع
  2. گنجایش 1200 نفر
  3. مجهز به وسایل گرمایشی و سرمایشی، بوفه
  4. هدیه سیرک بین المللی پهلوان عقاب، نیازی به ارائه بلیط برای کودکان زیر سه سال نیست .

تاریخچه سیرک در ایران

بنیان گذار سیرک در ایران مرحوم خلیل عقاب است. خلیل عقاب در سال 1303 در شهر شیراز متولد گردید. ایشان دوران نوجوانی خود را با ورزش باستانی آغاز کرد و پس از آن به انجام نمایشهای پهلوانی پرداخت و اولین بنیانگذار عملیات پهلوانی بصورت بلیط فروشی و همراه با برنامه آکروباتیک و موزیک و عملیات با حیوانات بود. کارگردانان سینما از وی دعوت بعمل آوردند که در سینما و تلویزیون به اجرای برنامه بپردازد.
این هنرمند در شهرها و استانهای مختلف کشور هنرنمایی خود را در معرض دید عموم گذاشت و پس از کسب افتخاراتی به دعوت کشور ژاپن در سال 1349 به آنجا رفت و در تلویزیون فوجی برنامه‌های خود را به نمایش گذاشت و در سال 1350 از طرف سیرک فاست به ایرلند دعوت گردید و در سال 1351 نیز به دعوت سیرک جری کاتل به انگلیس و بعد از آن به سیرک آریکنو و دریکس تون در کشور ایتالیا وارد گردید.

بدنبال آن بیست سال در کشورهای اروپایی، آفریقای و آمریکای مرکزی برنامه اجرا کرد و در نهایت در ایتالیا سیرکی افتتاح کرد به نام ایران و ایتالیا. در اروپا رکوردهای زیادی بدست آورد که بلند کردن فیل 1400 کیلوگرمی با پاهای خود و بلند کردن 450 کیلو گرم با دندان از جمله رکوردهای ایشان می‌باشد.
در سال 1370 به دعوت ایرانیان، به ایران برگشت و ازآن سال سیرکی در ایران افتتاح کرد و در تمامی استانهای کشور به اجرای برنامه پرداخت. اولین بار در ایران سیرکی با 60 نفر هنرمند از ایتالیا، رومانی و پرتغال به اجرای نمایش پرداختند. خلیل 2 فرزند به نامهای شهرزاد و ابراهیم همراه داشت که پس از او ایشان به اجرای نمایش پرداختند و هنرمندان زیادی را به عرصه هنر آموزش و تحویل دادند.
مدیریت سیرک خلیل عقاب تمام این سالها بعهده شهلا اشکبوس همسر ایشان بود که در اسفند سال 87 در یک تصادف رانندگی حین سفر کاری با تیم ایتالیایی خود فوت نمود. ایشان به بانوی سیرک ایران معروف است.

نظر خود را درباره «سیرک های معروف تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سیرک های معروف تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.