زمان مطالعه: 2 دقیقه
سامانه مدیریت شناسه کالا

سامانه مدیریت شناسه کالا

سامانه شناسه کالا در مراسمی با حضور «یدالله صادقی» معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت...
سامانه شناسه کالا در مراسمی با حضور «یدالله صادقی» معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.در این بخش آسمونی به معرفی سامانه شناسه کالا می پردازیم

صادقی در این مراسم گفت: این سامانه در راستای آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که بر ایجاد شناسنامه، شناسه و کد رهگیری برای کالاهای گروه هدف تاکید دارد.

سامانه مدیریت شناسه کالا
سامانه مدیریت شناسه کالا

سامانه مدیریت شناسه کالا

به گفته این مقام مسئول، این سامانه به شفاف سازی اسناد تجاری و کنترل قاچاق کالا کمک خواهد کرد.

صادقی افزود: در این شیوه، واردکنندگان یا تولیدکنندگان با مراجعه به سامانه به آدرس ntsw.ir و ثبت نام، نسبت به تولید شناسه کالا اقدام می کنند و پس از آن برای ایجاد تمایز بین اقلام مختلف یک کالا در سطح عرضه، نسبت به ایجاد شناسه رهگیری اقدام می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: این مهم امکان مناسب تری را برای رصد و ممیزی کالاها در سطح بازار مشخص کرده و امکان شناخت و ممیزی کالاهایی که به شکل قانونی تولید یا وارد می رود، میسر خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه های موجود کالاهای هدف در سه گروه کالایی الف، ب و پ دسته بندی شده که گروه الف شامل انواع داروهای انسانی و حیوانی، مکمل های غذایی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، اقلام آرایشی و بهداشتی، خوراکی ها و آشامیدنی ها، فرآورده های زیست محیطی، تلفن همراه و سایر تجهیزات ارتباطی با قابلیت نصب سیم کارت و دخانیات است که پایان اردیبهشت ماه به عنوان تاریخ لزوم شناسه دار شدن آنها اعلام شده است.

صادقی اضافه کرد: در گروه ب تجهیزات خانگی برقی (شامل تلویزیون، یخچال، کولر، اسپیلت، ماشین لباس شویی، مایکرو ویو و ...)، لوازم یدکی وسایل نقلیه، فرآورده ها و مشتقات نفتی، طلا (شامل شمش، مسکوکات و مصنوعات زینتی)، منسوجات و پوشاک، اسباب بازی و دام زنده (گوشت سفید و قرمز) است که از مورخ 31 خردادماه باید برای واردات کالا شناسه و کد رهگیری دریافت کنند.

وی گفت: در گروه پ نیز محصولات اساسی کشاورزی محدود به گندم، برنج، جو، ذرت، دانه های روغنی، چای، کنجاله روغن، شکر، کود شیمیایی، سموم و بذرها قرار دارند که تاریخ 31 خرداد ماه به عنوان شروع الزام دریافت شناسه در نظر گرفته شده و سایر گروه های کالایی بتدریج مطابق دستورالعمل اضافه خواهند شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مرحله هزار و 497 قلم کالا برای دریافت شناسه کالایی در نظر گرفته شده و 400 هزار قلم کالا و تجهیزات دارویی و پزشکی نیز باید این شناسه ها را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: در ادامه کالاهای سطح شبکه باید تعیین تکلیف شده، برای شناسه دار شدن سایر گروه های کالایی کشاورزی باید مهلت بیشتری داده شود و با ایجاد هماهنگی لازم با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیوند این سامانه با سایر سامانه هایی که در فرآیند تجاری کشور پیش بینی شده، برقرار شود تا در مجموع به امکانی دست یابیم که نسبت به گذشته فرآیند تولید، واردات و عرضه کالاها را بهتر کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: اهداف اصلی راه اندازی این سامانه کاهش اسناد قابل معامله، کاهش زمان برای تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان و شفاف سازی فرآیند واردات یا تولید تا توزیع است.

هدف این سامانه، مدیریت شناسه کالا در طول زنجیره تجاری کشور است و بر این اساس، زبان مشترک در کل فعالیت های تجاری فراهم می‌شود. سامانه شناسه کالا سامانه‌ای است به منظور تولید و دریافت شناسه کالا و تشکیل شناسنامه کالا که فرآیندهای درخواست و صدور شناسه کالا را در برگرفته و امکان استعلام شناسه کالا را برای سامانه‌ها و افراد مرتبط فراهم می کند.

 

جهت دسترسی به سامانه مدیریت شناسه کالا از لینک زیر استفاده نمائید:.

cid.ntsw.ir

نظر خود را درباره «سامانه مدیریت شناسه کالا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سامانه مدیریت شناسه کالا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.