زمان مطالعه: 1 دقیقه
آشنایی با پرده سبز و کروماکی

آشنایی با پرده سبز و کروماکی

حتما شما هم تا به حال در پشت صحنه فیلم هایی که جلوه های ویژه دارند، دیده اید که بازیگران در جلوی یک پرده سبز...

حتما شما هم تا به حال در پشت صحنه فیلم هایی که جلوه های ویژه دارند، دیده اید که بازیگران در جلوی یک پرده سبز بازی می کنند اما در فیلم اصلی این پرده سبز وجود ندارد. این پرده سبز را در اصطلاح کروماکی می گویند. برای آشنایی با پرده سبز و کروماکی این بخش آسمونی را بخوانید.

آشنایی با پرده سبز و کروماکی
آشنایی با پرده سبز و کروماکی



آشنایی با پرده سبز و کروماکی

کروماکی یا برش فام (به انگلیسی: Chroma key compositing, or chroma keying) یک تکنیک پوست انسان دارد) و با نگاره‌های مطلوب از پیرامون ادغام می‌گردند

در سالهای دور برای اینکه تدوینگرها بتونند اشخاص و سوژه ها رو از محیطی که هستند به فضای دیگری منتقل کنند البته در فیلم و ادیت فیلم،پشت سر سوژه پرده و بکگراند های نقره ای رنگ را قرار میدادند و بعد از اینکه تصویربرداری انجام شد،توسط نرم افزار،رنگ خاکستری یا نقره پشت سر سوژه را حذف و فیلم و یا عکس مورد را در پشت سر سوژه نمایان میشد.

به معنای ساده،کروماکی یا گرین اسکرین ترکیب دو فریم یا دو تصویر توسط حذف یا جابجایی تون رنگ است.که توسط حذف این تون رنگ مثلا سبز،تصویر دیگر نمایان میشود.

امروزه بجای استفاده از رنگ نقره ای ، از رنگهای سبز و آبی استفاده میشود و دلیل اینکه رنگ نقره دیگر استفاده نمیشود،این است که پس از سالها ادیت و تصویربرداری در این زمینه،تولیدکنندگان به این نتیجه رسیده اند که یکی از اجزای مهم هر شخص در چنین تکنیک هایی،صورت او میباشد ، از این جهت به این نتیجه نهایی رسیدند که رنگ سبز رنگی است که اگر پوشش و لباس سوژه را به آن متضاد نمایند،صورت سوژه یا رنگ پوست نیز کاملا متضاد بوده و در نهایت نتیجه جدا نمودن و تغییر بکگراند بسیار دقیقتر و بهتر خواهد بود.

دست ها ، بدن ، صورت اجرایی هستند که در این تکنیک دقت زیادی بر روی آنها میشود که باید اطرافشان خیلی عالی به نظر برسد و مشخص نشود که شخص از جای دیگری منتقل شده است.

باید بدانید کلمه کروماکی ، پرده سبز ، پرده آبی در تدوین فیلم تماما دارای یک معنا هستند.

نظر خود را درباره «آشنایی با پرده سبز و کروماکی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با پرده سبز و کروماکی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.