زمان مطالعه: 2 دقیقه
تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی

تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی

کریسمس و به دنبال آن سال نو میلادی بزرگترین و مهمترین عید و تعطیلات مردم جهان غرب بشمار می روند

 تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مردم و همچنین بازارها حتی از اواسط ماه اکتبر خود را آماده برگزاری این جشن و آیین بزرگ می کنند. ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تعطیلات کریسمس چند روز است؟ آسمونی در این بخش تعداد روزهای تعطیل کریسمس و سال نو میلادی را به شما عزیزان معرفی می کند.

زمان تعطیلی کریسمس

در بسیاری از کشورهای دنیا تعطیلات کریسمس در بین تاریخ 24 دسامبر مصادف با روز قبل از کریسمس تا 6 ژانویه سال جدید میلادی است. در کشورهای اروپایی از 25 دسامبر تا 1 ژانویه را جشن می گیرند و اختلاف کوچکی وجود دارد که گروهی می گویند حضرت مسیح 25 دسامبر به دنیا آمده اند و عده ای نیز می گویند 1 ژانویه که برای همین تاریخ شروع میلادی بوده است. البته تعطیلی این 13 روز طبق روال سال های گذشته در کشورهای مختلف متفاوت است، که این قاعده برای آمریکا و اروپا صدق می کند و 3 روز 25 دسامبر، 1 ژانویه و 2 ژانویه به عنوان روزهای تعطیلی رسمی محسوب می شوند.

هنگامی که تعطیلات کریسمس به روز شنبه (روز تعطیل رسمی در آمریکا و اروپا) می رسد، جمعه قبل به عنوان روز تعطیل در نظر گرفته می شود و وقتی تعطیلات کریسمس در روز یکشنبه (روز تعطیل رسمی در آمریکا و اروپا) باشد، دوشنبه بعد به عنوان تعطیلات در نظر گرفته می شود. این قانون در ایالات متحده، کانادا و بیشتر کشورهای اروپایی وجود دارد.

کریسمس در آمریکا
کریسمس در نیویورک

 

باید این موضوع را در نظر داشت که در تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل رسمی است. بنایراین، اگر ایام سال نو با این روزها شروع یا به آن‌ها منتهی شود، مسلماً آن‌ها هم جزء تعطیلات محسوب می شوند. ولی برای مثال در کشور ارمنستان تعطیلات از روز 30 دسامبر تا پایان روز 8 ژانویه می باشد.

کدام مشاغل در تعطیلات کریسمس تعطیل هستند؟

مدارس و دانشگاه ها در خلال تمامی روزهای کریسمس و سال نو تعطیل می باشند و دانش آموزان و دانشجویان خواهند توانست با خیال راحت از تعطیلات کریسمس و سال نو لذت ببرند. بازار بورس آمریکا، مارکت های جهانی مانند فارکس و هم چنین بازارهای خارج از بورس نیز در شب کریسمس و روز سال نو میلادی تعطیل خواهند بود. 

از سوی دیگر دارندگان مشاغلی هم هستند که روزهای تعطیل و غیر تعطیل برایشان فرقی ندارد و می بایست بطور مرتب بر سر کار خود حاضر باشند. کارمندان پلیس, پزشکان، پرستاران و دیگر دست اندرکاران بخش درمانی از این دسته بشمار می روند.  برخی از بازارها مانند فروشگاه های مواد غذایی، خرده فروشی ها و رستوران ها نیز در شب کریسمس و روز سال نو با ساعات کاری تغییر یافته باز خواهند بود. به طور کلی با توجه به کشور محل سکونت، تعطیلات کریسمس برای شما می تواند طولانی تر یا کوتاه تر باشد.

کریسمس ایو در لندن
کریسمس ایو در لندن

 

کریسمس در کشورهای مختلف

برای مسیحیان، کریسمس جشن تولد عیسی مسیح است. سنت های کریسمس در سراسر جهان برای رویداد مذهبی یا صرفاً به عنوان یک جشن فرهنگی جشن گرفته شود، متفاوت است. آمریکایی‌ ها با درخت‌های کریسمس، بازدید بابانوئل و مناظر برفی تعطیلات کریسمس جشن می‌گیرند. از 25 دسامبر (روز کریسمس) تا 5 ژانویه عموماً به عنوان 12 روز تعطیلات کریسمس در آمریکا شناخته می شود. تعطیلات کریسمسی اروپا نیز به همین شکل است. تعطیلات کریسمس در انگلیس از 25 دسامبر شروع می شود و به مدت 4 روز ادامه دارد.

تعداد مسیحیان کشورهای آسیایی در مقایسه با سایر کشورهای جهان کمتر است و در بیشتر بخش های آسیا کریسمس به عنوان تعطیلات رسمی شناخته نمی شود. کریسمس در استرالیا در فصل تابستان است و این تعطیلات با تعطیلات تابستانی یکی می شود و معمولاً 5 تا 6 هفته ادامه دارد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.