زمان مطالعه: 2 دقیقه
جشن کریسمس در چه کشورهایی برگزار می شود؟

جشن کریسمس در چه کشورهایی برگزار می شود؟

همانطور که می دانید جشن کریسمس نزدیک است و بسیاری از کشورها خود را برای برگزاری این جشن آماده می کنند. آسمونی...
christmas
christmas

همانطور که می دانید جشن کریسمس نزدیک است و بسیاری از کشورها خود را برای برگزاری این جشن آماده می کنند. آسمونی در این بخش مطالبی در مورد برگزاری جشن کریسمس در کشورهای مختلف برای شما خوبان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید

ایام دوازده روزه کریسمس با سالروز میلاد مسیح در 25 دسامبر آغاز گشته و تا جشن خاج‌شویان در روز 6 ژانویه ادامه می‌یابد. هرچند مهم‌ترین عید مذهبی در گاهشمار مسیحی، روز عید پاک (به عنوان روز مصلوب شدن و رستاخیز عیسی) است، بسیاری به‌خصوص در کشورهای ایالات متحده و کانادا، کریسمس را مهم‌ترین رویداد سالانه مسیحی محسوب می‌دارند. با وجودی که این روز، یک عید مذهبی شناخته می‌شود، از اوایل سده بیستم میلادی به بعد به طور گسترده به عنوان یک جشن غیر مذهبی برگزار شده و برای بیشتر مردم، این ایام فرصتی است برای دور هم جمع شدن اقوام و دوستان و هدیه دادن به هم. کریسمس با آیین‌های ویژه‌ای به‌طور مثال آراستن یک درخت کاج، برگزار شده و شخصیتی خیالی به نام بابانوئل در آن نقشی مهم دارد.

کریسمس در هند

اگر چه کریسمس جشنواره‌ای در تقویم مسیحی است، اما در هند به عنوان یک سرگرمی و تفنن دارای اهمیت ویژه‌ای است. در هند این جشنواره دارای معنی خاصی برای وحدت هند در عین تنوع و گوناگونی است که در سراسر جهان شناخته شده‌است؛ و به دلیل نفوذ اروپا در این کشور برای مدت طولانی، دین در سراسر کشور پخش شده‌است.

هیجان انگیزترین جشن کریسمس در هند را می‌توان در حالت سرور و نشاط در شهر بندری گوا دید. تعداد زیادی از گردشگران داخلی و بین‌المللی به سواحل گوا می‌آیند ودر طول جشنواره کریسمس به تماشای گوا در بهترین حالت فرهنگی خود می‌پردازند. همچنین می‌توان در بهترین موسیقی و رقص گوا در جشن میهمانی کریسمس شرکت کرد. کاتولیک‌ها در گوا در برنامه‌ای سنتی و محلی به نام میسسا و گالو یا «کلاغ خروس» شرکت می‌کنند که ساعات اولیه صبح انجام می‌شود. کارناوال، قبل از روزه، مهم‌ترین رویداد در گوا است که شبیه به «ماردی گرا» در نیواورلئان است.

کریسمس در کشورهای مختلف:

  • انگلیس؛ شام روز کریسمس در این کشور اغلب بوقلمون در کنار سیب زمینی کباب شده و سبزیجات است، دسر هم اغلب «پودینگ کریسمس»، پای گوشت با خامه یا کاستارد و کیک کریسمس است.
  • فرانسه؛ ماهی دودی، اسکالپ، صدف و حلزون از پیش غذاهای محبوب فرانسه برای روز کریسمس است. اینکه بخواهید روز کریسمس در فرانسه گیاه خوار باشید، کار بسیار سختی است، غذای اصلی معمولا از گوشت است. این گوشت یا گوشت بوقلمون و یا گوشت غاز است.

دسر هم بیشتر کیکی پر از شکلات، کره یا خامه است.

جشن کریسمس در کشورهای مختلف اروپایی چه تفاوت‌هایی دارد؟/ از خوراک بوقلمون تا سالاد اختاپوس

  • آلمان؛ آلمانی ها معمولا در روز کریسمس غذای سبکی را انتخاب می کنند، تا فعالیتشان در روز های بعدی کم نشود. آن ها اکثرا در روز کریسمس سوسیس و سالاد سیب زمینی می خورند. در دو روز بعدی که آلمان ها به بازدید خانواده شان می روند، غذاهای بهتری می خورند!
  • مجارستان؛ در این کشور، سوپ و مرغ غذای اصلی است. برای دسر هم مجارستانی ها دانه های خشخاش و آجیل می خورند. طبق افسانه ها این غذاها برای آنها پول، خوش شانسی و شادی می آورد.
  • ایتالیا؛ منوی روز 24 دسامبر: سالاد اختپوس، نوعی اسپاگتی با ماهی، ماهی خاردار، ماهی سرخ شده در روغن، مارماهی سرخ شده و نوعی سالاد ایتالیایی. همچنین دسر های مختلفی در مناطق مختلف ایتالیا سرو می شود.
  • اسپانیا؛ در آخرین شب سال در این کشور شما مجبور هستید به ازای هر ساعت انگوری بخورید، در روزی هم که کادو ها داده می شود (6 ژانویه) مردم اسپانیا کیک می خورند.
  • ترکیه؛ غذا مخصوص در شب سال نو این کشور بوقلمون است.
نظر خود را درباره «جشن کریسمس در چه کشورهایی برگزار می شود؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جشن کریسمس در چه کشورهایی برگزار می شود؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.