زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی سگ نژاد چائو چائو

معرفی سگ نژاد چائو چائو

چاو چاو نژاد تک و بسیار قدیمی است که جزو اولین گروه‌های جدا شده از گرگ‌هاست و تحلیل DNA آن نیز نشان داده که منشا آن به سیبری و مغولستان بر می‌گردد و بعدها به عنوان سگ نگهبان قلعه در چین استفاده شده است.

سگ نژاد چاو چاو به نام‌های chow ، Songshi Quan  یعنی puffy-lion dog ، Tang Quan که همان سگ امپراطور تانگ است، شناخته می‌شود. آسمونی در این بخش به معرفی سگ نژاد چائو چائو می پردازد.

معرفی سگ نژاد چائو چائو
معرفی سگ نژاد چائو چائو

معرفی سگ نژاد چائو چائو

این اعتقاد وجود دارد که  chow chow یکی از نژاد‌های بسیار اصیلی است که به عنوان Foo Dog  نیز شناخته شده است Foo Dog) شیرهای نگهبان چین یا همان شیر نگهبان امپراطور، مجسمه‌های سنگی و سنتی چین‌اند که در جلوی کاخ‌ها و معابد قرار داشته‌اند).

ویژگی‌های ظاهری سگ نژاد چائو چائو

چاو چاو سگی بسیار تنومند و دارای جمجمه‌ای کوچک، پهن، مثلثی و گوش‌هایی گرد و ایستاده و دماغی مشکی است. سگ چاو چاو با پوشش بسیار متراکم و دو گانه نرم و خشن خود شناخته می‌شود، یال آنها دارای خزی خشن است که ظاهری پرخاشگر برایشان می‌سازد و به رنگ‌های قرمز، آبی، دارچینی، حنایی و کرمی وجود دارد البته این تنوع رنگی در همه کشور‌ها پیدا نمی‌شود باید توجه داشت که پوشش خال دار و رنگارنگ خارج از استاندارد این نژاد است و برای حفظ شرایط ایده آل نیازمند 2-3 بار شانه کشیدن در هفته است.

 چشم‌های سگ چاو چاو  بادامی شکل و عمقی‌اند و همین امر دامنه دید را کمی محدود می‌کند پس بهتر است از روبه رو به آنها علامت بدهید،. سگ چاو چاو با زبان بنفش/ آبی- مشکی منحصر به فرد خود و پاهای صاف و ایستاده‌اش که نتیجه آن راه رفتن بسیار با شکوه است، شناخته می‌شود. این رنگ آبی در لب‌ها و حفره دهانی این نژاد نیز دیده می شود در صورتی که بقیه سگ‌ها حفره دهانی مشکی و یا بی‌رنگی دارند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر این نژاد دم فرفری است که به سمت پشت آنها خم شده است. قدی بین 51 – 43 سانتی متر و بسته به جنس وزنی بین 15-30 کیلوگرم دارند.

خلق و خوی سگ نژاد چائو چائو

در بیشتر مواقع به دلیل درک بالا در تشخیص قریبه‌ها به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند و می‌توانند در حفاظت از صاحب خود و املاکش بسیار درنده باشند. Chow سگی غیروابسته و کنارگیر است و نیاز به صاحبی دارد که به این خصلت‌ها احترام بگذارد اما او را رها نکند، American Kennel Club این فرض را که تمام  chow chow تهاجمی‌اند و یا تمام آنها محجوب‌اند را غیر قابل قبول می‌داند، به همین دلیل است که برخی از صاحبان شخصیت سگ خود را همانند گربه توصیف می‌کنند.

توصیه ویژه ما به افرادی که عاشق این نژاد فوق العاده‌اند: سگ خود را از تولگی مدام با انسان‌ها و سگ‌های دیگر آشنا کنید، فقط با اجتماعی تربیت کردن آنهاست که می‌توانید از آرام و درامان بودنشان در بزرگسالی اطمینان حاصل کنید.

Chow Chow ها سگ‌های خیلی فعال و پر تحرکی نبوده، پس برای نگهداری در آپارتمان مناسب‌اند اگرچه برای جلوگیری از بی قراری و ملالت نیازمند ورزش و بازی روزانه نیز هستند. این نژاد، وفاداری بسیار عمیقی به دوستان و خانواده خود دارد که اکثرا نسبت به یک یا دو نفر از اعضای خانواده بیشتر است.

chow-chow-dog
chow-chow-dog

بیماری‌های  سگ نژاد چائو چائو

سگ چاو چاو به طور کلی نژاد سلامتی است.

توصیه کلیدی در مورد سگ چاو چاو: بهتر توله را از یک پرورش دهنده  مطمئن تهیه کنید تا از سلامت والدین در بزرگسالی آگاه شوید زیرا بعضی از مشکلات ژنتیکی خود را تا قبل بلوغ ( 2 سالگی ) نشان نمی‌دهند.

دیسپلازی مفصل هیپ در سگ چاو چاو: مشکل ارثی است که در آن استخوان ران متناسب با مفصل ران درلگن نیست. در بعضی از سگ‌ها درد و لنگش در یک یا هر دو پا دیده می‌شود، اما ممکن است شما هیچ نشانه‌ای هم از ناراحتی در سگ نبینید. این نقص ژنتیکی می‌تواند توسط عوامل محیطی، مانند رشد سریع (ناشی از یک رژیم غذایی پرکالری) و یا صدمات حاصله از پریدن یا سقوط از طبقات نیز بدتر شود.

Entropion در سگ چاو چاو: عارضه ای است که پلک به سمت داخل برمی‌گردد و می‌تواند سبب تحریک یا زخم در کره چشم شود. سگی که دچار این مشکل است مدام چشم و یا چشمان  خود را می‌مالد، قابل ذکر است که این مشکل با جراحی درمان پذیر است.

در آخر با توجه به رسیدگی‌های شما، سگتان می‌توانند بین 9 تا 15 سال زندگی کنند.

عادت پذیری 60%

تربیت پذیری 60%

سلامت و رشد 60%

رفتار اجتماعی 20%

نیاز به ورزش و تحرک 40%

نظر خود را درباره «معرفی سگ نژاد چائو چائو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی سگ نژاد چائو چائو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.