زمان مطالعه: 1 دقیقه
20 آوریل؛ روز جهانی زبان چینی

20 آوریل؛ روز جهانی زبان چینی

20 آوریل از سوی سازمان ملل روز جهانی زبان چینی نامگذاری شده است. این روز بزرگداشتی برای زبان چینی است که بیشترین صحیت کننده را در سرتاسر جهان دارد.

زبان چینی یا به طور دقیقتر زبان‌های چینی بخشی از خانواده زبان‌های سینی-تبتی را تشکیل می‌دهند. روز 20 آوریل از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز زیان چینی انتاب شده است که  اهمیت بسیار زیاد این زبان که در حال حاضر بیشتر گوینده را در دنیا دارد، نشان می دهد.

 زبان مادری حدود یک پنجم مردم جهان یکی از انواع زبان چینی است. زبان چینی کاملا بر پایه نمادها و نشانه ها می باشد. برای مثال 土 خط وسط پیشانی ببر است که نشان از بزرگی و امیر بودن است. این زبان در خود زبان چینی و سرزمین چین به نام‌های ژونگ‌ون (中文، Zhōngwén)، خن‌یو (汉语/漢語، Hànyǔ) و خوَیو (华语/華語، Huáyǔ) نامیده می‌شود. زبان اصلی و عمده و رسمی در سرزمین چین، چینی ماندارین یا پوتونگ‌خوآ می‌باشد

زبان چینی با 1٬390٬000٬000 نفر گوینده پرشمارترین زبان دنیا به‌شمار می‌رود.

اهمیت آهنگ‌ها در زبان چینی

فرق عمده زبان چینی ماندارین با اکثر زبان‌های دیگر جهان در آهنگین بودن آن می‌باشد. بدین صورت که هر هجا در این زبان (chang, chung, bei, ba, lai و...) در 4 آهنگ و تعدادی از هجاها نیز به صورت استثنائی در 5 آهنگ تلفّظ می‌شوند.

  • در آهنگ اوّل هجا به صورت یکنواخت و کشیده تلفظ می‌شود.
  • در آهنگ دوّم، در هنگام تلفّظ هجا صدای فرد به صورت تدریجی به سمت بالا می‌رود.
  • در آهنگ سوّم صدای فرد ابتدا به سمت پایین سقوط می‌کند و سپس به سمت بالا اوج می‌گیرد.
  • در آهنگ چهارم هجا به صورت دفعی و ضربتی تلفّظ می‌شود.
  • تلفّظ پنجم هم که به صورت استثنائی در برخی هجاها وجود دارد فاقد آهنگ است و هجا به صورت معمولی بیان می‌شود.
نظر خود را درباره «20 آوریل؛ روز جهانی زبان چینی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 20 آوریل؛ روز جهانی زبان چینی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.