زمان مطالعه: 1 دقیقه
تکنیک های کاهش اضطراب دانش آموزان در فصل امتحانات

تکنیک های کاهش اضطراب دانش آموزان در فصل امتحانات

به فصل امتحانات پایان سال نزدیک شده ایم و بچه ها باید اموخته های خود را محک بزنند. من بعنوان والد چگونه میتوانم به فرزندم کمک کنم؟

بعضی از خانواده ها که دارای دو فرزند هستند چگونه میتوانند به فرزندانشان در فصل امتحانات کمک کنند؟

ما در طول روز با امتحانات مختلفی دست وپنجه نرم میکنیم و شاید هم اصلا اسم انها را امتحان نگذاریم ولی زمانی که اسم امتحان برای فرزندتان پر رنگ میشود و زیاد از حد او را در مورد امتحان حساس میکنید مسئله سخت میشود و استرس و اضطراب و حتی فراموشی مطالب به او دست میدهد. پس باید بدانید نگاه شما به آزمون ها در روحیه فرزند شما بسیار تأثیر گذارخواهد بود.

بعضی از والدین بیش از فرزند خود از امتحان می ترسند و با رفتارهای خود اضطرابشان را منتقل می کنند. یکی از ویژگی های خانواده های موفق، تشویق فرزندان به استقبال از کارهای دشوار و چالشی است. تا چند وقت دیگر به زمان کنکور نزدیک میشویم شما باید فرزندتان را اماده کنید و به او بگویید که کنکور تمام زندگی نیست ما برای موفقیت تلاش میکنیم ولی راه های زیادی برای زندگی خوب و رضایت وجود دارد. هیچ آزمونی تصویر کاملی از توانایی ها و استعدادهای فرزند شما به دست نمی دهد. بنابراین موفق نشدن در یک امتحان نشان دهنده بی استعدادی در همه زمینه ها نیست. بطور مثال درحال حاضر کنکور روشی برای انتخاب افراد برای ورود به دانشگاه است و قبول نشدن در آن به هیچ وجه نشان دهنده بی استعدادی در همه زمینه ها نیست و بهترین راه کاهش اضطراب آزمون، آمادگی برای ازمون است.

دانش آموزانی که با برنامه ای حساب شده خود شان را از قبل برای آزمون آماده می کنند، کمتر اضطراب دارند. البته وجود کمی اضطراب امری طبیعی است زیرا باعث تلاش انسان برای رسیدن به هدف میشود اما بیش از حد بودن ان مسئله ساز میگردد باید به فرزندتان بیاموزید که فکر کردن به نتیجه، قبل از شرکت در آزمون کار بی فایده ای است. قبل از آزمون و هنگام شرکت در آزمون تنها وظیفه ما حداکثر تلاش است. نتیجه خودبه خود مشخص خواهد شد.

نوشته خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «تکنیک های کاهش اضطراب دانش آموزان در فصل امتحانات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تکنیک های کاهش اضطراب دانش آموزان در فصل امتحانات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.