زمان مطالعه: 1 دقیقه
نکات قابل توجه در خصوص تربیت فرزندان

نکات قابل توجه در خصوص تربیت فرزندان

سواد آموختن وافزایش علم ودانش هدف همه دانش آموزان واولیا ومربیان است اما چه خوبه در کنار درس ومدرسه به بچه ها درس زندگی واخلاق راهم بیاموزیم چون در آینده این ب

بنام یگانه عالم


سواد آموختن وافزایش علم ودانش هدف همه دانش آموزان واولیا ومربیان است اما چه خوبه در کنار درس ومدرسه به بچه ها درس زندگی واخلاق راهم بیاموزیم چون در آینده این بچه میخواهد یک انسان باشد وبعد یک دکتر ویا مهندس ویا کارگر وهر شغل شریف دیگرپس اموزش اخلاق نباید فراموش شود.

قابل ذکر است که هیچ بچه ای با حرف زدن ونصیحت کردن تربیت نمی شود پس بهتره خودمان پایبند به گفته هایمان باشیم وبه حرفهایی که میزنیم ایمان داشته باشیم تا تاثیر حرفهایمان صدچندان گردد.
وقتی بچه ها از محیط آموزشی بیرون می روند به هر کدام جمله ی مثبتی بگوییم حتی یک لبخند و خداقوت هم بی تاثیر نیست و در آنها انگیزه ایجاد میکند.
اگر مجبور هستیم صحبتمان را با بچه ای قطع کنیم تا رفتار نا مناسب بچه دیگری را متذکر شویم حتما از او عذر خواهی کنیم .
این طوری بچه یاد می گیرد برای دیگران ارزش قائل بشه یا حتی وسط صحبت کسی نپره و صحبت او را قطع نکند.
اگر زمان حضور و غیاب کردن با لبخند اسامی را بخوانیم احتمال این که به جای غر ها و رفتارهای بچگانه ببینیم ،بچه ها بیشتر سعی میکنند درست رفتار کنند.
به جای این که روی اشتباهات تمر کز کنیم بچه ها را به سوی انتخاب رفتار مطلوب و رفتار جایگزین راهنمایی کنیم .
به بچه هایاد بدیم که اشتباه کردن بد نیست در اشتباه ماندن و تکرار آن بد است.
به انها بگوییم اگرشما در حل یه مسئله فهمیدی اشتباهت کجا بوده و چرا این اشتباه رو انجام دادی از آن اشتباه درس بگیرید و دیگر تکرار نکنید.

(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نکات قابل توجه در خصوص تربیت فرزندان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نکات قابل توجه در خصوص تربیت فرزندان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.