زمان مطالعه: 1 دقیقه
خصوصیات شخصیتی فرزندان به ترتیب در خانواده

خصوصیات شخصیتی فرزندان به ترتیب در خانواده

فرزند اول خانواده ذاتاً رهبر هستند فکر می کنند که همیشه حق در هر کاری با آنهاست. معمولاً فرزندان اول خانواده، افرادی ایرادگیر، غرغرو، مشکل پسند، و دقیق هستند..

بنام یگانه عالم


خانواده هایی که تک فرزند دارند باید نقاط قوت وضعف را بدانند بطورمثال:
ازخصوصیات بیشتر این افراد مرتب و منظم، با وجدان و بسیار قابل اطمینان می باشند.اما چون کمتر نه شنیده اند تحمل شنیدن کلمه نه از طرف والدین را ندارد. اصولا طاقت وتحملشان کمتر است چون در کودکی همه چیز بلافاصله تهیه شده است.آنها عاشق واقعیت و جزئیات هستند و از قبول مسئولیت های مختلف لذت میبرند و ترسی ندارند. یکی از خصیصه های منفی این افراد.کمی کینه ای و پرتوقع هستند و معمولاً اشتباهاتشان را قبول ندارند انتقادناپذیر هستند در برابر دیگران افرادی بسیار حساس و نفوذ پذیرند که احساساتشان خیلی زود خدشه دارمی شود.
اما در فرزند اول خانواده آنها ذاتاً رهبر هستند فکر می کنند که همیشه حق در هر کاری با آنهاست. معمولاً فرزندان اول خانواده، افرادی ایرادگیر، غرغرو، مشکل پسند، و دقیق هستند و عاشق توجه به جزئیات هستند.از مسائل غافلگیر کننده نیز به هیچ وجه خوششان نمی آید و کمی دهن بین هستند.
معمولاً این افراد کمی بداخلاق، ترشرو بی احساس به نظر می آیند و زور گو محسوب میشوند.چون فکر می کنند که همیشه حق با آنهاست و فقط خودشان همه چیز را می دانند، به دیگران اطمینان کمی دارند.
فرزندان وسطی، افرادی خانواده دوست هستند که دیگران از بودن با آنها لذت می برند. مهمترین نیاز آنها، آرام نگاه داشتن زندگی است و طالب آرامش هستند.اینها افرادی بسیار آرام و بی سر و صدا، شیرین و دوست داشتنی هستند و شنونده خوبی محسوب میشوند و با مهارت و فکر زیاد حل مشکل میکنند و دوست دارند همه را خوشحال کنند.
اما دوست دارند همه آنها را مورد تحسین قرارداده و دوست بدارند. تقریبا افرادی وابسته هستند همچنین برای اشتباهات دیگران، خود را سرزنش می کنند. نظر دیگران درمورد آنها برایشان مهم است.
فرزندان آخر خانواده معمولا افرادی شاد و سرزنده اند. بسیار شاد و سرزنده هستند.افرادی برونگرا هستند که از وجود دیگران انرژی می گیرند.
خیلی زود خسته می شوند.تحمل سختی ندارند از طرد شدن و تنهایی واهمه دارند و افرادی خود گرا هستند. 

(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «خصوصیات شخصیتی فرزندان به ترتیب در خانواده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خصوصیات شخصیتی فرزندان به ترتیب در خانواده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.