زمان مطالعه: 7 دقیقه
استخدام نگهدار سالمند و کودک

استخدام نگهدار سالمند و کودک

در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل نگهدار سالمند و کودک برای کسانی که به دنبال آگهی...
در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام استخدام نگهدار سالمند و کودک هستند، می پردازیم. قصد داریم در این مقاله همه ابعاد شغل نگهدار سالمند و کودک از جمله، معرفی شغل نگهدار سالمند و کودک ، وظایف شغل نگهدار سالمند و کودک ، بازار کار شغل نگهدار سالمند و کودک و ... را بررسی کنیم. از شما همراهان عزیز آسمونی دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

استخدام نگهدار سالمند و کودک
استخدام نگهدار سالمند و کودک

معرفی شغل نگهدار سالمند و کودک (استخدام نگهدار سالمند و کودک)

معرفی شغل نگهدار کودک (استخدام نگهدار کودک)

آسمونی : جوانانی که عاشق بچه ها و نوزادان هستند و تصور می کنند می تواند تعامل خوبی با کودکان برقرار کنند شغل نگهداری از کودک می تواند برایشان جذاب باشد.

اما اگر علاقه ی چندانی به وقت گذراندن با کودکان ندارید انتخاب این شغل می تواند برای شما دردسرساز شود.

این روز ها مراکز نگهداری از کودک زیادی در شهر ها دایر شده است که به والدین این امکان را می دهد که بتوانند به امور خود رسیدگی نمایند.

این مراکز با برگزاری دوره های آموزشی نگهداری و مراقبت از کودکان در منزل افرادی را مسئول مراقبت از کودک شما می کند که هم تجربه ی کافی را در این زمینه کسب کرده اند و هم با دانش روز و تربیت اصولی فرزندان آشنایی دارند.

ساعات کاری شغل نگهداری از کودک بر اساس نیاز والدین به نگهدار متفاوت است.

برخی از والدین تقاضای استخدام نگهدار 24ساعته از مراکز خدمات نگهداری دارند ولی برخی فقط به مدت چند ساعت نگهدار را استخدام می کنند.

افرادی که شغل نگهداری از کودک در منزل را به عهده دارند مسئوالیت آنها بسته به سن کودک متفاوت خواهد بود.

مثلا کودکان 4 سال در کنار بازی و گردش نیاز به آموزش دارند اما نیاز  نوزادان متفاوت خواهد بود.

تحصیلات لازم برای شغل نگهدار کودک (استخدام نگهدار کودک)

آسمونی : برخی از والدین ترجیح می دهند که نگهدار تحصیل کرده باشد اما برای نگهداری از کودک مهمترین رشته هایی که نگهدار باید دورهای آموزشی آن را گذرانده باشد روانشناسی کودکان،کودک یاری و نگهداری می باشد.

گذراندن دوره های کمک اولیه نیز از ضروریات می باشد.

بسیاری از مراکز خدمات نگهداری از کودک این دوره ها را برای افزایش سطح آگاهی و مهارت های نگهدار برگزار می کنند.

مسئولیت های شغل نگهدار کودک (استخدام نگهدار کودک)

آسمونی : همانطور که گفته شد مسئولیت های یک نگهدار کودک در منزل بسته به سن کودک و خواسته های والدین متفاوت می باشد.

در رابطه با نوزادان از جمله وظایف نگهدار تعویض پوشک،غذا دادن به نوزاد،حمام کردن و لباس پوشیدن می باشد.

اما زمانی که کودک بزرگتر می شود نگهدار بنا به درخواست والدین می تواند آموزش هایی از قبیل نقاشی،زبان،خواندن و نوشتن،موسیقی و…را به کودک بدهد.

پارک رفتن و گردش با کودک نیز از دیگر وظایف و مسئولیت های نگهدار کودک بشمار می آید.

child-elder-nurse-hire
child-elder-nurse-hire

خصوصیات رفتاری شغل نگهدار کودک (استخدام نگهدار کودک)

یکی از مهم ترین عوامل در شغل نگهدار از کودک ویژگی های شخصیتی نگهدار می باشد.

آسمونی : شغل نگهداری از کودک عشق به کودکان را می طلبد.

افرادی که عاشق کودکان و بازی با آن ها می باشند می تواند صبوری بیشتری را پیشه کرده و با مهربانی و انجام بازی های مهیج و خلاقانه با کودک او را سر ذوق آورد و سبب رشد فکری و توانایی های کودک شود.

یک نگهدار با حوصله به خوبی با دنیای کودکان آشنا است.

مشکلات شغل نگهدار کودک (استخدام نگهدار کودک)

بسیاری از نگهداران کودک از نحوه ی برخورد والدین با آن ها شکایت دارند.

آسمونی : برخی از والدین با آن ها مانند یک کارگر خانه رفتار می کنند و وظایف دیگری در خانه غیر از نگهداری از کودک به آن ها محول می کنند.

مسئولین مراکز خدمات نگهداری باید توجه کنند قبل از اعزام نگهدار به منزل بخوبی شرح وظایف نگهدار کودک را برای والدین شرح دهند تا هم نگهدار و هم والدین گرامی در طول دوره ی نگهداری به مشکل برنخورند و نگهدار بتواند بخوبی به مسئولیت های خود بپردازد.

معرفی شغل نگهدار سالمند (استخدام نگهدار سالمند)

مراکز و موسسات نگهداری از سالمند تحت عنوان خدمات رسانی به سالمندان از طریق اعزام نگهدار سالمند به منزل همه روزه نقش بسزایی در کاهش نگرانی های اعضای خانواده ی سالمند داشته اند.

وظایف نگهدار سالمند در قرار داد نگهداری از سالمند طبق توافقات درج خواهد شد.

آسمونی : از جمله ظایف مهم نگهدار سالمند در منزل انجام امور روزانه ی سالمند می باشد.

این امور طبق وضعیت جسمی سالمند مشخص خواهد شد.

نگهداران سالمند آشنا به بیماری سالمندان می تواند هر زوز به بررسی روند درمانی سالمند پرداخته و از بروز بیمارهای جدید در سالمند جلوگیری نماید.

نگهدارای از سالمندان آلزایمری نیز نیاز به نگهداری مجرب در این زمینه دارد.

این سامندان می توانند با کمک نگهداران آشنا به بیماری الزایمر در آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

استخدام نگهدار سالمند و کودک
استخدام نگهدار سالمند و کودک


بیماران آلزایمری نیاز به نگهدارانی صبور، مهربان و با وجدان کاری دارند که در همه حال بتواند بیمار را درک نموده و بهترین عملکرد را نسبت به امور مختلف بیمار داشته باشد.

نگهداری از سالمند آلزایمری،نگهدار سالمند

آسمونی : ساعت کاری نگهدار نیز طبق قرارداد بصورت شبانه روزی یا ساعتی می باشد.

نگهداران سالمندی که از سوی مراکز معتبر نگهداری از سالمند به منزل اعزام می شوند کاملا مطمئن بوده و هیچ گونه خطری برای سالمند نخواهد داشت و در صورت بروز اتفاقات ناخوشایند مرکز جوابگو خواهد بود.

استخدام نگهدار در منزل،استخدام نگهدار سالمند

ویژگی های شغل نگهدار سالمند (استخدام نگهدار سالمند)

نگهدارانی که دوره های آموزشی نگهداری را در دانشگاههای معتبر گذرانده اند می تواند گزینه ی خوبی برای سالمندان بیمار باشند.

آسمونی : نگهداران حرفه ای با دقت بیشتری می توانند مراحل درمانی سالمند را تحت نظر داشته و بخوبی گزارشات لازم را به پزشک مربوطه برسانند.

اگر سالمند شما دوران نقاهت را سپری می کند و تمایلی به بودن در بیمارستان و یا خانه سالمندان ندارد با استخدام نگهدار سالمند می توان شرایط بهتری برای سالمند فراهم نمود.

سالمندان مجروح، سالمندان سرطانی، سالمندان با بیماری تنفسی یا قلبی و… می تواند از نگهداران سالمند حرفه ای در منزل بهره مند شوند.

تفاوت شغل نگهدار سالمند (استخدام نگهدار سالمند) و شغل نگهدار کودک (استخدام نگهدار کودک)

احساسات :

چه در پرستاری کودکان و  چه در پرستاری سالمندان احساسات نقش مهم واساسی دارند ولی تفاوت های عمده ای نیز دارند .

پرستاری کودک همراه با شوق و ذوق است و معمولا پرستار و مراقب کودک از پرستاری کودک لذت می برد اما در پرستاری سالمندان قضیه فرق می کند و پرستاران سالمند باید با غر زدن های سالمند ، درد و رنج های سالمند و بقیه نکات منفی سالمند کنار بیایند .

child-elder-nurse-hire
child-elder-nurse-hire


و این که سالمندان یک عمر از فرزندان خود مراقبت کرده اند و در سن سالمندی فرزندانشان باید از آن ها پرستاری کنند برای سالمندان خیلی سخت ونارحت کننده است .

مدیریت و اجرا :

آسمونی : در پرستاری کودک از وقتی که کودک از بیمارستان خارج می شود شروع می شود و معمولا تا رفتن به دانشگاه ها ادامه پیدا می کند و همیشه فرزند شما در کنار شما زندگی می کند در صورتی که پرستاری سالمند شرایط متفاوتی دارد .

سالمند در بیشتر اوقات دور از منزل شما ودر منزل خودش زندگی می کند و نسبت به شرایط جسمانی و روانی که دارد نیازمند یک پرستار دیگری به جز فرزندان می باشد.

سالمندان بیشتر دوست دارند که در خانه ی خود زندگی کنند در صورتی که ممکن است خانه ی سالمند به هیچ وجه مناسب زندگی خودش نباشد و سالمند باید تغییر مکان دهد .

قدرت تفکر :

آسمونی : مشاجره با کودکان با مشاجره با سالمندان بسیارتفاوت دارد و این کار را برای پرستار سالمند بسیار دشوار می کند .

با بالا رفتن سن در سالمندان آن ها معمولا یکدنده تر می شوند و حرف و صحبتهای پرستار شان را گوش نمی کنند در صورتی که پرستاران کودک این دردسر و مشکلات را ندارند .

بهترین راه برای پرستاران سالمند در این شرایط کمک گرفتن از افراد خبره در این زمینه می باشدتابتوان ازقدرت وتفکر بهتری از سالمندان مراقبت کرد.

گذشت زمان :

آسمونی : در پرستاری از کودکان معمولا پرستارکودک میتواند روندرشد کودک را پیش بینی کند در صورتی که این کار برای پرستاران سالمند بسیار دشوارتر است به این دلیل که شرایط جسمانی سالمندان در حال تغییر است .

با گذشت زمان پرستار کودک شاهد پیشرفت کودک می باشند که این امیدوار کننده است ولی پرستاران سالمند همیشه در حال مشاهده نزول و بدتر شدن سالمند هستند .

استخدام نگهدار سالمند و کودک
استخدام نگهدار سالمند و کودک

امور مالی :

آسمونی : هزینه ی نگهداری و پرستاری سالمند بالاتر از هزینه ی نگهداری و پرستاری کودکان است و این امر مخصوصا در خانواده هایی که هم فرزند کوچک دارند و هم از والدین سالمند خود مراقبت می کنند مشهود تر است .

خیلی از فرزندان از خیلی قبل تر از پیر شدن والدین خود هزینه های درمانی سالمندان در آینده را پس انداز می کنند .

برادران و خواهران :

در پرستاری کودک داشتن برادران و خواهران تفاوت چندانی ندارد ولی در پرستاری سالمند داشتن برادران و خواهرانی در کنار خود پرستاری از سالمند را بسیار آسان تر برای شما می کند .

قدرت و اختیار :

در تمام طول عمر والدین به ما دستور می دانند تا چه کاری انجام دهیم و معمولا ما هم از آن ها اطاعت می کردیم ولی در پرستاری سالمند این فرزندان هستند که به پدر و مادر خود دستور می دهند و این امر برای سالمندان کمی سخت و دشوار است و امکان دارد باعث دلخوری سالمندان از فرزندان و پرستاران سالمند شود ولی با محبت کردن و مهربانی می توان تا حدودی این مشکل را در سالمندان حل کرد که احساس اضافه بودن و یا سرباربودن  رانداشته باشند  .

پیچیدگی ها :

آسمونی : در هنگام پرستاری از سالمند بسیاری از مشکلات امکان دارد اتفاق بیفتد .

دارو ها ، درمان سالمند ، فراموشی و بسیاری از بیمار ی ها که کار پرستاری سالمند را سخت و دشوار می کند در صورتی که پرستاری کودکان این پیچیدگی ها را معمولا ندارد .

child-elder-nurse-hire
child-elder-nurse-hire

کمیت :

در حالی که تعداد کودکانی که به دنیا می آیند دست خود آدم می باشد و انسان بسته به شرایط مالی و … که دارد این امر را کنترل می کند سالمندان در پیری شرایط متغیری دارند و انسان برنامه ریزی قبلی بر روی این موضوع نمی تواند داشته باشد.

مشکلات کاری :

آسمونی : بسیاری از فرزندان دارای شغل های ثابتی می باشند و باید در سر کار حاضر باشند .

برنامه ریزی برای پرستاری و نگهداری از کودک خود و پرستاری از والدین سالمند کار را برای فرزندان دشوارتر می کنند .

معمولا برای آسان تر شدن کار فرزندان باید پرستار برای سالمند یا پرستار برای کودک خود بگیرند تا هم به شغل خود و هم به پرستاری از کودک و سالمند خود برسند .

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «استخدام نگهدار سالمند و کودک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره استخدام نگهدار سالمند و کودک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.