زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ کیه وو ، الاغهای پرنده و کمدی الهی دانته

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ کیه وو ، الاغهای پرنده و کمدی الهی دانته

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ کیه وو / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی کیه وو ، الاغهای پرنده و کمدی الهی...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ کیه وو / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

کیه وو ، الاغهای پرنده و کمدی الهی دانته

در بین تیمهای فوتبال، کمتر تیمی را می توان دید که القاب و نشان های آن توسط رقبا انتخاب شده باشد. اما تیم « کیه وو » ایتالیا چنین شرایطی دارد ؛ تیمی که در سال 1929 با پیراهن آبی و سفید ، کار خودش را آغاز کرد و تا مدتها توسط هواداران خود ، با عنوان « کئو » شناخته می شد . در حال حاضر هم پیراهن زرد و آبی دارد و نماد آن نیز از دو رنگ آبی و زرد تشکیل شده است . یکی از القاب آن هم I Gialloblu هست یعنی زرد و آبی ها .

chievo-logo-during-time
chievo-logo-during-time

در لوگوی این تیم هم می توان یک سوارکار را بر روی یک چهارپا مشاهده کرد که در نگاه اول ، یادآور لقب I Mussi Volanti ( الاغهای پرنده ) است . در اواسط دهه 90 هواداران ورونا برای تیم همشهری خود در دسته دوم این شعار را ساخته بودند : Quando i mussi volara, il Ceo in Serie A ( الاغها زودتر می توانند پرواز کنند تا این که کیه وو در سری A بازی کند! ) آسمونی ، اما در فصل 01-2000 بود که کیه ووی کم نان و نشان به دسته اول فوتبال ایتالیا رسید در حالی که هیچ الاغی تا آن زمان موفق به پرواز نشده بود . چنین شد که لقب الاغهای پرنده روی کیه وو ماند .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ کیه وو ، الاغهای پرنده و کمدی الهی دانته
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ کیه وو ، الاغهای پرنده و کمدی الهی دانته

ضرف نظر از تمام رقابتهای دو تیم هلاس ورونا و کیه وو ورونا، استفاده از دو رنگ زرد و آبی در پیراهن دو تیم اتفاقی نیست . شهر ورونا پرچمی دارد که شباهت زیادی به پرچم سوئد دارد یعنی یک صلیب زرد در یک پرچم آبی . آسمونی ، این دو رنگ در تیمهای فوتبال شهر هم استفاده شدند و روی پیراهن کیه وو هم به رنگ ابی در لوگو به چشم می خورد و سرانجام سواری با کلاه خود و شمشیر بلند ... البته این تصویر، یک نقاشی تزئینی نیست بلکه تصویری از « کانگرانده دلا اسکالا » هست . این نجیب زاده اهل ورونا در 9 مارچ 1291 میلادی متولد شد و تا 22 ژوئن 1329 میلادی زندگی کرد . اسکالا از 1380 تا 1387 حاکم کشور- شهر ورونا بود و در دوران حکومت خود، بزرگ ترین مشوق دانته آلیگیری بزرگ ترین شاعر تاریخ ایتالیا و سراینده « کمدی الهی » بود .

chievo-logo-during-time
chievo-logo-during-time

این نجیب زاده هنوز هم بزرگ ترین سیاستمدار تاریخ ورونا هست و به همین خاطر، می توانیم تصویری از او را سوار بر یک اسب قرون وسطایی به عنوان نماد کیه وو مشاهده کنیم . به این ترتیب لوگوی کیه وو هیچ ارتباطی با لقب این تیم یعنی الاغهای پرنده ندارد. لقبی که حتی خود کیه وویی ها انتخاب نکرده اند. با این وجود به خوبی نمایانگر هویت یک تیم 90 ساله و شهر قدیمی ورونا است .   اختصاصی آسمونی   

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ کیه وو ، الاغهای پرنده و کمدی الهی دانته» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ کیه وو ، الاغهای پرنده و کمدی الهی دانته فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.