زمان مطالعه: 10 دقیقه
پرواز ارزان هواپیما از کجا بخریم؟

پرواز ارزان هواپیما از کجا بخریم؟

این روزها سفر هوایی بسیار زیاد شده و بسیاری از افراد و خانواده ها مسافرت هوایی را به مسافرت زمینی ترجیح می...

این روزها سفر هوایی بسیار زیاد شده و بسیاری از افراد و خانواده ها مسافرت هوایی را به مسافرت زمینی ترجیح می دهند. علت آن هم راحتی و سرعت سفرهای هوایی است تنها مشکلی که وجود دارد، گران بودن بلیط هواپیما است که بسیاری از آژانس های مسافرتی با ارائه خدماتی سعی می کنند برای جلب مشتری این هزینه را تا حد ممکن پایین آورند. سایت آسمونی در این بخش برای کسانی که به دنبال پرواز ارزان هواپیما هستند ده نکته مهم در رزرو بلیط هواپیما ارزان را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

 

پرواز ارزان هواپیما از کجا بخریم؟
پرواز ارزان هواپیما از کجا بخریم؟



پرواز ارزان هواپیما از کجا بخریم؟

می خواهیم برای کسانی بنویسیم که چه به عمد و چه غیر عمد، خیلی دیر تصمیم به خرید بلیت هواپیما می گیرند. اگر معمولا جزو این افراد نیستید خیلی به خودتان نبالید. شاید همین سفر آینده تان بی خبر پیش بیاید و لازم باشد خیلی سریع بلیت پرواز بخرید. در بیشتر مواقع نمی توانید بلیتی را با قیمت رسمی پیدا کنید؛ چه انتظاری دارید، وقتی یک روز قبل از سفر برای خرید بلیت اقدام می کنید، طبیعی است که به راحتی نمی توانید بلیت بخرید. پس باید بروید سراغ بلیت های چارتری؛ بلیت هایی که به بلیت های ارزان قیمت شهره هستند.

 اما گاهی این حرف درست است و گاهی هم نه. می خواهیم امروز به بلیت های چارتر بپردازیم. اینکه اصلا به چه نوع بلیتی می گویند چارتر، چطور باید این بلیت ها را خرید، خرید یک بلیت چارتر در چه روزی یا چه ساعتی راحت تر است و در کنار همه اینها می خواهیم به شما بگوییم سایت هایی که بلیت های چارتری می فروشند، چطور کار می کنند.می خواهیم این سایت ها را به شما معرفی کنیم و بگوییم چه امکاناتی در این سایت ها در اختیار مسافران قرار می گیرد.

خرید بلیت های چارتر لم دارد. باید چند بار از آنها خرید کنید تا بالاخره دست تان بیاید که بهترین لحظات خرید بلیت هواپیما چه زمانی است یا اصلا باید از کدام سایت خرید کرد و چه سایت هایی را کنار گذاشت.فقط به یکی از این لم ها اشاره کنیم تا ببینید حرفه ای های عرصه خلید بلیت چارتر به چه چیزهایی توجه نمی کنند. همین را داشته باید که فقط تا دو ساعت قبل از پرواز می توانید بلیت بخرید و یک ثانیه دیر کنید، مثل دو هفته پیش که یکی از اعضای سرویس راهنمای بازار، بلیت ارزان قیمت خود را از دست داد، ناکام می مانید. بقیه این داستان را در گزارش ما از بازار بلیت چارتر هواپیما بخوانید

چارتر را به بلیت می گویند یا هواپیما؟

بلیت چارتر توسط بعضی از شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی فروخته می شود. بعضی از آژانس های مسافرتی سالانه یا برای مدتی معین تمام یا بخشی از صندلی های بعضی مسیرهای هوایی را از شرکت های هواپیمایی اجاره می کنند و بلیت این پروازها را به مسافران آن مسیرها می فروشند.

در این حالت به این آژانس ها «چارترکننده» می گویند و به شرکت هواپیمایی (ایرلاینی) که تمام یا بخشی از صندلی های پروازش را اجاره می دهد، «چارتر شونده» می گویند. در این شرایط، بلیت را مستقیم از هواپیمایی نمی خرید، بلکه از آژانس چارتر کننده خریداری می کنید و بهای بلیت چارتر را هم نه شرکت هواپیمایی، بلکه آژانس چارتر کننده تعیین می کند.

گروهی از مسافران هوایی که به بلیت چارتر نیاز دارند

در روزها و تعطیلات عادی، معمولا مسافران، تکراری هستند. مثلا افرادی هستند که همیشه اول هفته برای کار خود به شهرستان های بزرگ می روند و چهارشنبه شب یا پنجشنبه وقتی کارشان تمام می شود به شهرستان محل زندگی خانواده خود باز می گردند. آنها مسافران همیشگی ایرلاین ها هستند. این افراد در رفت و آمد خود خیلی به مناسبت ها و تعطیلات نگاه نمی کنند.

 بنابراین تعداد سفرهای هوایی در هفته ها و روزهای عادی سال، تعداد مشخصی است اما وقتی تعطیلاتی سر می رسد و مسافران زیاد می شوند، گاهی مواقع تعداد پروازها به اندازه تعداد مسافران نیست. بنابراین کمبود بلیت پیش می آید. آژانس های گردشگری هوشیاری به خرج می دهند و بلیت های ایرلاین ها را از قبل اجاره می کنند و به مسافرانی که تازه می خواهند دو سه روز قبل از سفر خود، بلیت بخرند، می فروشند.

ایامی که بلیت گران می شود

بهای بلیت چارتر در زمان های متفاوت و بسته به شرایط چارتر کننده تغییر می کند. بعضی از مسیرهای پروازی در مناسبت ها و مقاطع زمانی خاص مثلا عید نوروز یا فصل تابستان پرتردد می شوند. نکته مهمی که درباره بلیت چارتر باید بدانید این است که فرقی نمی کند در کدام مقطع از تقویم گردشگری باشید، تحت هر شرایطی اگر پرواز چارتر خالی بماند، هزینه خالی بودن پرواز را آژانس چارتر کننده متحمل خواهد شد.

به همین دلیل هم در شرایط زمانی متفاوت، بهای چارتر تغییر می کند. گاهی اوقات هر چه به زمان پرواز نزدیک تر بوشیم، بهای بلیت چارتر پایین تر می آید. بعدا برای تان توضیح خواهیم داد که چگونه یک بلیت چارتر را با بهترین قیمت ممکن بخرید.

قیمت بلیت چارتر ساعت به ساعت فرق دارد

مزیت بزرگ بلیت چارتر در متغیر بودن بهای بلیت است. آژانس ها مجبورند برای به دست آوردن هزینه های چارترشان، به هر ترتیب که شده بلیت های شان را بفروشند، به همین دلیل گاهی می توانید در فصل های کم سفر، بلیت هایی با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید. مثلا در اسفند ماه که بیشتر مردم مشغول تدارک دیدن برای سال جدید و تمیزکاری و خریدهای عید نوروزند، یکی از بهترین زمان ها برای بلیت چارتر کیش است. در عوض اگر تا شب عید نوروز یا شب هر تعطیلی دست دست کنید، باید بلیت چارتر را به قیمت بالایی بخرید؛ قیمتی که گاهی مواقع از قیمت رسمی آن مسیر پروازی هم بیشتر است.

تور لحظه آخری یعنی چه؟

تورهای لحظه آخری نسبت به زمان عادی قیمت پایین تری دارند. آژانسی که پرواز یا هتل را چارتر کرده است، نمی خواهد تحت هیچ شرایطی صندلی های هواپیما یا اتاق های هتلی که اجاره کرده خالی بماند، بنابراین به اصطلاح قیمت را پایین می آورد تا مشتری ترغیب شود تور را بخرد. اتفاقا این یک معامله برد – برد است، هم چارتر کننده ضرر نمی کند و هم این که مسافر، بلیت چارتر یا تور را با هزینه بسیار مناسب پیدا می کند.

دو عیب بزرگ بلیت چارتر

برخلاف بلیت سیستمی، شما نمی توانید بلیت چارتر را به راحتی استرداد کنید یا تاریخ آن را تغییر دهید. در پروازهای چارتر یا امکان برگرداندن بلیت را ندارید یا اگر در بعضی شرایط این امکان را داشته باشید که بلیت چارتر را پس بدهید، میزان جریمه لغو کردن بلیت بسیار بالا است و گاهی معادل هزینه خود بلیت تمام می شود. یعنی مثلا اگر به هر دلیلی بلیت چارتر را لغو کنید، ممکن است آژانس تمامی پولی را که برای بلیت پرداخته اید، برای خودش نگه دارد.

دیگر این که درست است شما از آژانس، بلیت چارتر می خرید اما اگر مشکلی در پروازتان به وجود بیاید، مثلا اگر پروازتان تاخیر داشته باشد، بارتان گم شود، پروازتان لغو شود و ... مسئولیت این مشکلات بر عهده شرکت های هواپیمایی است و آژانس چارتر کننده به شما خدمات خاصی نمی دهد.

cheap-airplane-flight
cheap-airplane-flight

ده نکته مهم در رزرو بلیط هواپیما ارزان

1- نرخ بلیط را زود به زود چک کنید

آیا می دانید تفاوت قیمت بلیط هواپیما در بهترین زمان خرید  و بدترین زمان خرید  بلیط بطور میانگین 236 دلار است؟! البته این شامل افرادی که هر روز بلیط می خرند نمی شود. معمولا شرکت های هواپیمایی درطی هفته چندین بار در هفته به طور مداوم، قیمت بلیط هواپیما را تغییر میدهند .بنابراین زمانیکه موعد خرید بلیط از شرکت های هواپیمایی فرا رسید،زمانبندی همه چیز است.ما توصیه می کنیم که شما به محض اینکه تصیم به پرواز داشتید شروع به چک کردن قیمت ها بکنید. سپس،برای انجام یک معامله خوب بطور مداوم، حداقل یک بار در هفته قیمت بلیط را چک کنید. زمانیکه بلیط را با قیمتی که میخواهید پیدا کردید معطل نکنید وآنرا بخرید چراکه ممکن است تا مدت ها بلیطی با این مبلغ پیدا نکنید . هرچند به نظر دیوانگیست اما  شرکت های هواپیمایی از سیستم های کامپیوتری بسیار پیچیده برای تنظیم نرخ  در زمان مشخص استفاده می کنند. خرید بلیط هواپیمایی واقعا می تواند مانند بازی بازار سهام باشد.

2- در زمان درست بلیط بخرید

دونستن اینکه چه زمانی بلیط بخرید میتونه بهترین نکته برای پس انداز  مبلغ زیادی برای سفر بعدی باشد.ما سال قبل یک تحقیق انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که زمان مناسب برای خرید بلیط پرواز داخلی با قیمت مناسب بطور متوسط 49 روز طول می کشد.اما این زمان میتواند بسته به جاییکه می روید و زمان رفتنتان کمی متفاوت باشد.

3- بعضی روزها از بقیه روزها ارزانتر است

اینکه چه روزی از هفته را برای پرواز انتخاب میکنید در تفائت قیمت بلیط بسیار موثر است.سه شنبه ها و چهار شنبه ها به دلیل اینکه روزهای وسط هفته هستند معمولا ارزانتر هستند و جمعه ها وشنبه ها چون آخر هفته هستند قیمتها بلیط گرانتر است.تفاوت قیمت بین بلیط اول و آخر هفته حدود 29 دلار وبرای سفر 2 طرفه 58 دلار است.اگر سفر شما آخر هفته است به انتخاب شنبه به دو شنبه یا انتخاب سه شنبه به جای 5 شنبه و جمعه توجه کنید. و اگر تمام هفته در سفر  هستید سه شنبه به سه شنبه یا 4 شنبه به 4 شنبه را انتخاب کنید،این ها بهترین گزینه ها برای پایین آوردن مبلغ هستند. بطور کلی اگه امکان جابجایی تاریخ سفرتان وجود دارد،محدوده زمانی اطراف تاریخ مورد نظر را بررسی کنید چراکه شما نمیدانید که  ممکن است بلیط با یک ترکیب زمانی با قیمت خیلی پایین تر در اطراف آن محدوده زمانی وجود داشته باشد.

4-  به فصل ها و تعطیلات توجه کنید

دونستن اینکه چه زمانی بروید به همان اندازه زمان خرید بلیط مهم است.چراکه کهمترین عاملی که روی قیمت پروازهای ویژه تاثیر دارد این اسن که پرواز چطور پر شده است، تعطیلات بهار،عید شکرگذاری یا  کریسمس روی سفر تاثیر می گذارد و قیمت ها از حالت عادی گرانتر میشوند. این موضوع درباره برخی مسیرها مورد علاقه شما، مخصوصا مسیرهای بین المللی که طبیعت فصلی دارند و ایام شلوغ و خلوت دارند صادق می باشد.برای مثال اگه شما میخواهید به اروپا سفر کنید،اگه توی ماه فوریه با مارس که فصل خلوت هست میتونید بلیط رو با قیمت فوق العاده ای پیدا کنید اما اگه می خواهید تابستان به سفر برید این بلیط رو باید با مبلغی بیش از دو برابر این قیمت پیدا کنید.اگه باید به جاهای پرطرفدار بروید و باید زمانیکه این مسیرها شلوغ هستند به سفر برید باید پیش از سفر بلیط خود را رزرو کنید وگرنه  از تخفیف صندلی پیش فروش بی بهره خواهید بود.

5- پروازهای ایرلاین های مختلف را با هم ترکیب کنید تا به ارزانترین نرخ بلیط برسید

شما میتوانید با بکار گیری شیوه ترکیب ، بلیط رفت و برگشت یک مسیر در ایرلاین های مختلف با هم ترکیب کنید. این ترکیب این امکان را به شما می دهد که بهترین قیمت های ایرلاین های مختلف را با هم ترکیب کنید و در نهایت به بهترین قیمت برسید.ممکن است قیمت بلیط رفت یک سفر ضروری در یک ایرلاین با بلیط برگشت از ایرلاین دیگر قیمت بسیار مناسبی را به شما ارائه بدهد.ممکن است یک ایرلاین با پرواز فت مناسب پرواز برگشت با قیمت مناسب نداشته باشد و برعکس.

6- برای اطلاع پیدا کردن از نرخ بلیط در سایت های مختلف ثبت نام کنید

برای اینکه همیشه از نرخ بلیط اطلاع داشته باشید در سیستم های اطلاع رسانی ایرلاین های مختلف ثبت نام کنید.با این روش زمانیکه حراج آغاز میشود و یا تنها تعداد محدودی صندلی وجود دارد شما به سرعت در جریان قرار خواهید گرفت . عملکرد سریع هنگامیکه نرخ های تخفیف دار ارائه میشود می تواند به شما کمک کند که هزینه زیادی صرفه جویی کنید.

7- مراقب هزینه های کیف اضافی باشید

ایرلاین های مختلف سیاست های متفاوتی درباره چمدان ها دارند.بیشترین هزینه برای ساک های چک شده وحتی برای حمل این ساک هاست.شما باید این عامل در زمان تصمیم برای پرداخت هزینه در نظر داشته باشید.برای برخی ایرلاین ها نیز این موضوع که در هنگام خرید هزینه ساک های خود را نیز بپردازید مهم است.

8- فرودگاه های جایگزین را نیز چک کنید

در صورتی که بیش از یک فرودگاه در نزدیکی مبدا خود و یا شهرستان مقصد وجود دارد، هر دو آنها را چک کنید. این که شما گزینه های بیشتر در رابطه با  فرودگاه ها و تاریخ های سفر داشته باشید،این گزینه ها این امکان را فراهم میکند که شما بتوانید یکی از صندلی های تخفیف دار به مقصدتان را پیدا کنید.

9- تقسیم گروه یا خانواده به گروه کوچکتر برای هزینه کمتر

به نظر میرسد این یک امر کاملا اثبات شده است که هرچه تعداد افراد که میخواهند به سفر بروند بیشتر باشید قیمت مناسب تراست .

این موضوع به ندرت درباره ایرلاین ها صدق میکند.معمولا تخفیفات گروهی کم و با فاصله هستند.چون ایرلاین های معمولا تعداد صندلی محدودی در هر پرواز دارند که با نرخ ارزانتری بفروش می رسانند.البته گاهی اوقات شما میتوانید با معرفی چند مسافر قیمت بلیط خودتان را با قیمت خوبی تهیه کنید.فرض کنید یک ایرلاین 2 صندلی با قیمت 100 دلار دارد و قیمت بقیه بلیط در کلاس بالاتر 150 دلار است،اگر برای 4 نفر به دنبال بلیط هستید قیمت هر بلیط برای هر صندلی 150 دلار تموم میشه اما اگه به دنبال 2 بلیط بگردید میتوانید 2 بلیط را با قیمت 110 دلار و برای 2 بلیط دیگه هرکدام 50 دلار بیشتر پرداخت میکنید.آیا می دونید این کار رو چطور انجام دهید؟ همیشه اول برای کل گروه به دنبال بلیط بگردید و مزمئن بشید که پرواز برای همه افراد گروه صندلی کافی دارد . سپس جستجو برای یک گروه کوچک تر را امتحان کنید.اگه قیمت برای گروه کوچکتر پایین اومد،بلیط رو برای گروه کوچکتر بخرید و سپس برای بقیه اعضای گروه به دنبال بلیط بگردید.این کار ممکن است وقت زیادی ببرد اما به پس انداز پول هم فکر کنید.

10- از سایت هایی خرید کنید که در صورت پس دادن بلیط جریمه کمتری را از شما کم کنند.

در این صورت اگرنتوانید به سفر بروید با هزینه زیادی را ضرر نکرده اید و ممکن است در فرصت مناسب تری بتوانید همان بلیط را با قیمت مناسب تری تهیه کنید.

نظر خود را درباره «پرواز ارزان هواپیما از کجا بخریم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پرواز ارزان هواپیما از کجا بخریم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.