زمان مطالعه: 1 دقیقه
بابونه و خواص شگفت انگیز آن

بابونه و خواص شگفت انگیز آن

بابونه یک گیاه دارویی فوق العاده پر طرفدار و مفید برای سلامتی است که از زمان خیلی قدیم مورد استعمال قرار می گرفت و امروزه نیز کاربرد های زیادی دارد و برای درما

 

دمنوش بابونه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که فواید زیادی دارند. این نوشیدنی سالم خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می دهد. با آسمونی همراه باشید تا با فواید این دمنوش و طرز تهیه آن آشنا شوید.

 

خواص دمنوش بابونه

دمنوش بابونه یک نوشیدنی محبوب است که با نتایج دلگرم کننده در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. بابونه از خانواده ی کاسنیان به عنوان درمانی طبیعی برای مشکلات مختلف استفاده می شود. از گل های بابونه خشک شده برای تهیه دمنوش آن استفاده می شود. این گل ها حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند در کاهش خطر ابتلا به به بیماری‌های مختلف ازجمله بیماری های قلبی و سرطان نقش داشته باشد. علاوه بر این، دمنوش بابونه برای خواب خوب و هضم غذا نیز موثر است. بابونه حاوی مواد شیمیایی به نام فلاونوئید ها است که نوعی ماده  مغذی در بسیاری از گیاهان هستند و خواص دارویی بسزایی دارند. از دیگر خواص دمنوش بابونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان دیابت و کاهش قند خون
  • کاهش سرعت یا جلوگیری از پوکی استخوان
  • کاهش التهاب
  • کاهش درد قاعدگی
  • درمان و پیشگیری از سرطان
  • کمک به خواب و آرامش
  • درمان علائم سرماخوردگی
  • درمان شرایط خفیف پوستی

 

طرز تهیه دمنوش بابونه

گل های بابونه خشک شده را در یک فنجان ریخته و روی آن آب جوشیده بریزید.اجازه دهید 3 دقیقه بماند تا دم بکشد. می توانید روی آن را بپوشانید تا زودتر و بهتر دم  شود یا اگر از لیوان های مخصوص دمنوش استفاده می کنید درب آن را بگذارید. سپس به کمک چای صاف کن آن را در فنجان بریزید. شما می توانید مقداری عسل یا آب لیموی تازه داخل آن بریزید و بعد این دمنوش خوش عطر و پر خاصیت را نوش جان کنید.

 

 

 

نظر خود را درباره «بابونه و خواص شگفت انگیز آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بابونه و خواص شگفت انگیز آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.