مطالعه: 2 دقیقه
چمخاله، شهر اروپایی در شمال ایران

چمخاله، شهر اروپایی در شمال ایران

چاف و چمخاله منطقه‌ای ساحلی بسیار زیبا و منحصر به فرد در استان گیلان می‌باشد که در فصل بهار و تابستان بسیار پربازدید است.

چاف و چمخاله منطقه‌ای ساحلی بسیار زیبا و منحصر به فرد در استان گیلان است که این منطقه در حدود ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان و ۳۹ کیلومتری غرب رودسر قرار دارد. آسمونی در این بخش در مورد ساحل چمخاله اطلاعات گردشگری برای شما مخاطبین گردآوری کرده است.

معرفی ساحل چمخاله

ساحل چمخاله
ساحل چمخاله

چاف و چمخاله یکی از شهرهای استان گیلان است که در بخش مرکزی شهرستان لنگرود واقع شده‌است. این شهر در سرشماری سال 1385 ایران 1٬814 نفر جمعیت و 510 خانوار داشته است. بیش از نود درصد مردم این شهر از کردهای زنگنه کرمانشاه هستند که در گذشته به این منطقه تبعید شده‌اند.

تأسیس شهرداری ساحل چمخاله

در تاریخ 1388/07/12 با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، روستای چاف پایین از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود پس از ادغام با روستاهای پایین پاپگیاده، تپه، پلت گله، پیرپشته، تازه آباد چاف، چاف، چمخاله، حسین‌آباد چاف، رادارکومه، سلطان مرادی، کمال الدین پشته، گالش کلام و میان محله پاپکیاده از توابع همین دهستان در شهرستان لنگرود استان گیلان بعنوان شهر چاف و چمخاله شناخته شد. ساختمان شهرداری این شهر در دهم بهمن ماه 1388، باحضور اولین شهردار این شهر محمد دانش شکیب افتتاح شد. نخستین بودجه این شهرداری تازه تأسیس به میزان 10 میلیارد ریال به تصویب رسید.

تفریحات ساحل چمخاله

تفریحات ساحل چمخاله
تفریحات ساحل چمخاله
  1. قایق‌سواری
  2. جت اسکی
  3. شنا
  4. دوچرخه سواری
  5. موتور چهار چرخ
  6. فوتبال
  7. والیبال
  8. اسب سواری

جاذبه‌های ساحلی چمخاله

چمخاله ، شهر اروپایی در شمال ایران
چمخاله ، شهر اروپایی در شمال ایران

این ساحل یکی از سواحل قدیمی و زیبای منطقه می‌باشد که قبل از انقلاب 1357 دارای پلاژها و ویلاهای بسیار زیبا و جالبی بوده که پس از انقلاب به تدریج از رونق آن کاسته شد. هم اکنون شهر چاف و چمخاله با داشتن پنج هتل و چندین اقامتگاه و مهمان‌پذیر می‌باشد که هر ساله پذیرای بسیار زیادی از مسافران می‌باشد. بهترین جاذبه‌های این شهر ساحل ماسه‌ای چاف و رودخانه بزرگ چمخاله می‌باشد.

مجتمع شهید امامی خانه کارگر ساحل چمخاله مجتمع شهید امامی خانه کارگر به دستور علیرضا محجوب، بدون استفاده از بودجه دولت و دیگر سازمانها جهت ارائه خدمت به اعضای خانه کارگر ساخته شد. اکثر ساکنان چمخاله از لک های جلالوند و جاف استان کرمانشاه می‌باشند که گویش آنان لکی است. شغل اصلی مردم این شهر کشاورزی و صیادی می باشد و محصول کشاورزی این منطقه برنج و گیلان به شمار می‌رفته‌است.

مسیر دسترسی به چمخاله

آدرس: استان گیلان، شهر لنگرود، بلوار سعدی، خیابان آزادگان، بلوار جمهوری اسلامی، جاده چمخاله

برای رسیدن به ساحل چمخاله باید خود را به استان گیلان برسانید. سپس وارد جاده لاهیجان - لنگرود یا رودسر - لنگرود شوید. در شهر لنگرود خود را به بلوار سعدی و سپس به خیابان آزادگان برسانید؛ در ادامه مسیر به بلوار جمهوری اسلامی بروید تا در امتداد آن به جاده چمخاله وارد شوید؛ جاده‌ای که شما را به ساحل چمخاله می‌رساند.

یک فرعی به‌سمت راست پیش از ورود به شهر چمخاله، شما را به ورودی‌های ساحل چمخاله می‌رساند. فاصله از جاده تا ساحل چمخاله کمتر از پنج دقیقه است. پس از رسیدن به ساحل، اتومبیل خود را کنار پیاده‌رو پارک کنید و با پای پیاده به‌سمت ساحل بروید.

تصاویر چمخاله 

چمخاله
چمخاله
چمخاله
چمخاله 
چمخاله ، شهر اروپایی در شمال ایران
چمخاله ، شهر اروپایی در شمال ایران
چمخاله ، شهر اروپایی در شمال ایران
چمخاله ، شهر اروپایی در شمال ایران
اسب سواری در چمخاله
اسب سواری در چمخاله

 

نظر خود را درباره «چمخاله، شهر اروپایی در شمال ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چمخاله، شهر اروپایی در شمال ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.