زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

معرفی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

معرفی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه دریانوردی و علوم...

معرفی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
معرفی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار



معرفی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و تاریخچه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و آدرس سایت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در بندر چابهار (تنها بندر اقیانوسی ایران) واقع است و به آموزش علوم و رشته‌های مربوط به دریانوردی و علوم و فنون دریایی می‌پردازد.

این دانشگاه که در بندر فوق راهبردی و بازرگانی چابهار قرار دارد هم‌اکنون به عنوان یکی از دانشگاه‌های تخصصی و قطب آموزش و پژوهش صنعت دریانوردی و علوم دریایی ایران و خاورمیانه است و دارای 3 دانشکده و حدود 3 هزار تن دانشجو در حال تحصیل دارد.

در سال 1355 با همکاری دانشگاه ساوت‌همپتون انگلستان و دانشگاه سیستان و بلوچستان با نام «دانشکده دریانوردی و علوم دریایی چابهار» برای پرورش نیروی متخصص ناوگان دریایی کشور بنیان گذاشته شد و مدیریت و راهبری آن توسط مستشاران و مدرسان انگلیسی انجام می‌گرفت.

در سال 1357 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و استقرار انقلاب فرهنگی کلیه مدرسین غیر ایرانی، دانشگاه را ترک گفتند و همهٔ امور آموزشی، پژوهشی و اجرایی به استادان ایرانی واگذار شد. به عبارت دیگر همهٔ دروسی که پیشتر توسط استادان خارجی تدریس می‌شد اینک توسط استادان ایرانی به ویژه دانش‌آموختگان ممتاز این دانشگاه که مدارک خود را با استفاده از بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا همین دانشگاه در دانشگاه‌های طراز اول خارج از کشور گرفته‌اند ارائه، تدریس و مدیریت می‌شود.

این دانشگاه در سال 1381 از دانشگاه سیستان و بلوچستان منفک گردید و به عنوان یک مرکز آموزش عالی دریانوردی و علوم دریایی مستقل کار خود را تا سال 1384 ادامه داد و از تیر 1384 از مرکز آموزش عالی به دانشگاه ارتقا یافت و رشته‌های جدید مهندسی کشتی‌سازی، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی و مهندسی شیلات، مهندسی عمران، مدیریت و بازرگانی دریایی و اقتصاد بازرگانی نیز به رشته‌های پیشین افزوده گردید.

این دانشگاه برای تربیت دانشجویان برخی از رشته‌های تحصیلی که جنبه بین‌المللی دارند، بر اساس کنوانسیون STCW و مقررات IMO تابعه سازمان ملل متحد ملزم به ارائه دروس تخصصی و الزامی به زبان انگلیسی و بر اساس استانداردهای بین‌المللی است. با استقرار مدیریت سیستم کیفیت در این دانشگاه، کیفیت و کمیت محتوای دروس برخی از دوره‌ها، توانمندی مدرسین، امکانات آموزشی، پژوهشی، برگزاری دوره‌های تخصصی، امتحانات و امکانات رفاهی این دانشگاه توسط بازرسانی از سوی سازمانهای DNV , TÜV NORD و سازمان بنادر و دریانوردی ایران بصورت ادواری و تصادفی ممیزی می‌گردد تا با استانداردهای جهانی تطبیق نماید.

در حال حاضر این دانشگاه با حدود 30 رشته / گرایش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و بصورت روزانه تمام وقت، شبانه و دوره پردیس دانشگاه یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های دریا - دریانوردی حدود چهار هزار نفر نیروی متخصص دریانورد در گرایش‌های فرماندهی عرشه و موتورخانه کشتی‌های تجاری تربیت و فارغ‌التحصیل نموده است.

سایت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

www.cmu.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.