زمان مطالعه: 2 دقیقه
روش مصرف خاویار

روش مصرف خاویار

خاویار از آن‌دسته خوراکی‌های دریایی است که از دیرباز طرفداران زیادی داشته است. روش مصرف خاویار نیز تفاوت‌...

خاویار از آن‌دسته خوراکی‌های دریایی است که از دیرباز طرفداران زیادی داشته است. روش مصرف خاویار نیز تفاوت‌ و ظرافت‌های خاص خود را دارد. آسمونی در این بخش روش مصرف خاویار را شرح می دهد.

روش مصرف خاویار
روش مصرف خاویار

روش مصرف خاویار

در گذشته خاویار زینت‌بخش سفرۀ شاهان و درباریان بود، این روزها نیز خاویار ایران که به «طلای سیاه خزر» معروف است قیمت گزافی دارد، این امر باعث شده است تا اهمیت آشنایی با روش مصرف خاویار بیشتر شود. به‌این‌ترتیب اگر قصد خوردن خاویار دارید، پیشنهاد می‌کنیم روش مصرف خاویار را که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم مرحله به مرحله انجام دهید.

با چیزی که قرار است میل کنید آشنا شوید

خاویار نوعی تخم ماهی‌ست که از نوع مادۀ ماهی اوزون‌برون به دست می‌آید. خاویار طلایی، سرخ و سیاه از نمونه‌های رایجی است که در بازار یافت می‌شود.

خاویار را در جای سرد نگه‌ دارید

یکی از موارد مهمی که باید در روش مصرف خاویار در نظر داشته باشید، قرار‌دادن خاویار در محیط سرد است. خاویار باید به‌صورت سرد سرو شود. قرار‌دادن خاویار در یک ظرف محتوی یخ نیز پیشنهاد می‌شود.

برای خوردن خاویار از قاشق مناسب استفاده کنید

یکی از مواردی که در بیشتر مواقع در خصوص روش مصرف خاویار نادیده گرفته می‌شود، سرو کردن خاویار در ظرف‌های استیل یا خوردن آن با قاشق استیل است. جالب است بدانید انجام چنین کاری باعث تغییر طعم خاویار شده و خاویار را تلخ و بد‌مزه می‌کند.

با‌این‌حساب پیشنهاد می‌کنیم حتماً خاویار را در ظرف‌های چینی سرو کنید و از قاشق پلاستیکی یا سرامیکی برای میل‌کردن خاویار استفاده کنید.

طعم‌ خاویارهای مختلف را امتحان کنید

به هر اندازه هم که در روش مصرف خاویار دقت کنید، باز هم امکان دارد که طعم خاویار به مذاق شما خوش نیاید! دلیل این امر هم کاملاً‌ طبیعی است، چرا‌که عملاً قصد خوردن تخم ماهی را دارید!

اگر خاطر شما باشد در ابتدا اشاره کردیم که خاویار گونه‌های مختلفی دارد، با‌این‌حساب سعی کنید با حوصله انواع مختلف خاویار را امتحان کنید. بدون شک طعم یک نوع خاویار با مذاق شما جور در خواهد آمد.

در خوردن خاویار زیاده‌روی نکنید

اگر آن‌قدر ثروتمندید که بتوانید از پس هزینۀ مصرف خاویار بر‌آیید، به نفع خودتان هم هست که درست و سنجیده آن را میل کنید. روش مصرف خاویار به این صورت است که باید در قسمت‌هایی بسیار کم میل شود. با‌این‌حساب  حین سرو‌کردن خاویار مراقب باشید که به اندازۀ چیزی کمتر از یک قاشق سر پر خاویار در ظرف قرار دهید.

در حین خوردن خاویار نیز قاشق خود را کاملاً‌ پر نکنید، این کار باعث می‌شود کمتر احساس ناخوشایندی در خصوص طعم خاویار داشته باشید.

caviar-consumption
caviar-consumption

به همراه خاویار نان یا شیرینی میل کنید

یکی از مواردی که باید در روش مصرف خاویار در نظر گرفته شود، میل‌کردن آن در کنار شیرینی، نان یا سایر خوراکی‌های خوش‌طعم است، این کار باعث می‌شود تا طعم خاویار را راحت‌تر تحمل کنید.

ظرف سرو خاویار را با سبزیجات تزئین کنید

جالب است بدانید از قدیم شاهد تزئین‌کردن ظرف سرو خاویار با جعفری، پیاز و سایر سبزیجات در روش مصرف خاویار بوده‌ایم. این کار باعث می‌شود تا ظاهر غذا جذاب‌تر و خوش‌طعم‌تر شود.

تمام بسته خاویار را در یک وعده میل کنید

اگر به بسته‌بندی انوع مختلف خاویار توجه کرده باشید، حتماً‌ متوجه شده‌اید که خاویار در بسته‌بندی‌های بسیار کوچک عرضه می‌شود. دلیل این امر این است که در یک وعده تمام محتویات بسته میل شود.

یکی از موارد دیگری که در روش مصرف خاویار باید در نظر داشته باشید، خراب‌شدن زود‌هنگام خاویار است. اگر بستۀ باز‌شده خاویار را در یک وعده مصرف نکنید، به‌زودی طعم خاویار عوض شده و فاسد می‌شود. خوردن خاویار فاسد نیز می‌تواند عارضه‌های شدید گوارشی را به دنبال داشته باشد.

از خاویار به‌عنوان یک خوراک اشتها‌آور استفاده کنید

همان‌گونه که اشاره کردیم خاویار از آن‌دسته خوراکی‌هایی نیست که شما را کاملاً سیر کند. از‌طرف‌دیگر طعم خاویار نیز به گونه‌ای است که نمی‌توان مقدار زیادی از آن را در یک وعدۀ غذایی میل کرد؛ در‌نتیجه پیشنهاد می‌‌کنیم از خاویار برای تزئین غذا استفاده کنید.

نظر خود را درباره «روش مصرف خاویار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روش مصرف خاویار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.