زمان مطالعه: 1 دقیقه
علت بی توجهی کودکان به والدین

علت بی توجهی کودکان به والدین

علت بی توجهی کودکان به والدین-cause of children neglecting their parentsچرا کودکان به حرف والدین توجهی نمی کنند و به اصطلاح...
علت بی توجهی کودکان به والدین-cause of children neglecting their parents
علت بی توجهی کودکان به والدین-cause of children neglecting their parents

علت بی توجهی کودکان به والدین-cause of children neglecting their parents چرا کودکان به حرف والدین توجهی نمی کنند و به اصطلاح "کر" و سنگین می شوند؟ یکی از عوامل میتوان به پرحرفی والدین اشاره کرد. والدینی که زیاد حرف می زنند والدینی که مرتب به فرزندانشان امر و نهی می کنند، و بکن، نکن های مکرر دارند. برای کاهش این وضعیت تمرین کنید و حرف های خود را در طول روز بشمارید. چند حرف غیرضروری میان شما با فرزندتان رد و بدل می شود؟ والدینی که هیچ گونه تنبیه و تشویقی در نظر ندارند و در واقع خیلی خوش خیال هستند. والدینی که حرف می زنند، ولی اگر کودک بی اعتنایی کرد پیامد طبیعی یا منطقی خاصی برای آن وجود ندارد.‌ مسئله ای که وجود دارد کودک‌ می داند که والدینش تکرار خواهند کرد، پس لازم نیست او به حرف آنها گوش کند. به یاد داشته باشید: اگر حرف اول مفید نبود، حرف دوم مضر است. پس تکرار یک حرف مانند یک آدامس جوییده شده بی مزه میشود و حتی دور انداخته میشود. کودک باید متوجه شود که کار و مسئله ای که به آنها گفته میشود یکبار مسئولیت روی دوش آنها قرار میگرد پس حتما باید اصلاح شوند زیرا به بی مسئولیتی عادت خواهند کرد.   نوشته خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «علت بی توجهی کودکان به والدین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره علت بی توجهی کودکان به والدین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.