زمان مطالعه: 1 دقیقه
خوراک قفقازی با گوشت چرخ کرده

خوراک قفقازی با گوشت چرخ کرده

خوراک قفقازی پیشنهادی خوشمزه برای کسانی که غذای سرد با طعم سیر دوست دارند. اگر می خواهید روش تهیه خوراک...

خوراک قفقازی پیشنهادی خوشمزه برای کسانی که غذای سرد با طعم سیر دوست دارند. اگر می خواهید روش تهیه خوراک قفقازی را یاد بگیرید این مقاله آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که دستور تهیه خوراک قفقازی را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

خوراک قفقازی با گوشت چرخ کرده
خوراک قفقازی با گوشت چرخ کرده

مواد لازم برای خوراک قفقازی:

کدو 500 گرم

بادمجان 250 گرم

هویج 150 گرم

لوبیاسبز 150 گرم

سینه مرغ نصف یک عدد

گردوی خرد شده

سس مایونز

ماست غلیظ یا ماست چکیده

نمک و فلفل سیاه

زعفران

سیر 1 تا 2 حبه

پیاز داغ

طرز تهیه خوراک قفقازی :

همه سبزیجات را بصورت خلالی خرد می کنیم. کدو و بادمجان را جداگانه سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. می توانید فقط از کدو هم استفاده کنید.

یک عدد پیاز را نگینی ریز خرد کرده و با کمی روغن در تابه تفت داده و مرغ خلالی شده را به همراه نمک و فلفل سیاه به آن افزوده و تفت می دهیم (میتوانید از گوشت چرخ شده هم استفاده کنید) بعد هویج و لوبیاسبز را به آن افزوده و کمی زعفران اضافه می کنیم و بدون اینکه آبی به مواد اضافه کنیم، درب تابه را می گذاریم تا مواد با حرارت بسیار کم بپزند. سپس کدو و بادمجان سرخ شده و کمی پیازداغ خلالی به مواد داخل تابه افزوده و از روی حرارت برداشته و کنار میگذاریم تا مواد کمی سرد شوند.

سیر را رنده کرده و با ماست و سس مایونز مخلوط می کنیم. سپس در یک ظرف پیرکس، یک لایه سس، یک لایه از مواد و کمی گردوی خردشده ریخته و همینطور لایه ها را تکرار می کنیم تا ظرف پر شود و روی آنرا با گردوی خردشده، پیازداغ و … تزیین می کنیم. مواد را 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خوراک کاملا جا بیافتد و سپس سرو می کنیم.

 

نظر خود را درباره «خوراک قفقازی با گوشت چرخ کرده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خوراک قفقازی با گوشت چرخ کرده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.