زمان مطالعه: 1 دقیقه
سگ قفقازی، سگ گله آسیایی

سگ قفقازی، سگ گله آسیایی

سگ قفقازی یا سگ گله آسیایی یا سگ سرابی یکی از نژادهای معروف سگ است که آسمونی در این مقاله به معرفی کامل سگ...

سگ قفقازی، سگ گله آسیایی
سگ قفقازی، سگ گله آسیایی
سگ قفقازی یا سگ گله آسیایی یا سگ سرابی یکی از نژادهای معروف سگ است که آسمونی در این مقاله به معرفی کامل سگ قفقازی می پردازد. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

سگ قفقازی یک سگ گله آسیایی است و همانطور که از اسمش پیداست متعلق به شمال قفقاز، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان می‌باشد. زادگاه اصلی این سگ کشور گرجستان است. قد متوسط این نژاد از 64 تا 75 سانتیمتر متغیر است. این سگ یک سگ عضلانی و قوی است و اغلب برای گله داری مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمر این سگ از 10 تا 14 سال متغیر است. وزن این سگ به 90 و گاهی 100 کیلو گرم میرسد.

سگ گله قفقازی که در ایران به اسامی سگ سرابی یا سگ قفقازی شناخته می شود از جمله سگهای اصیل ایرانی است که بر خلاف آنچه که در استاندارد FCI آمده است منشاء نژادی آن ایران قدیم است.

مطالعه منابع تاریخی در خصوص تاریخ تمدن بشر روشن می سازد که باور سگ شناسان و محققین این رشته از علوم در خصوص اعتقاد به اهلی شدن حیوانات خانگی و بخصوص سگ در منطقه خاور میانه کاملا درست می باشد و بر همین اساس قدیمی ترین  و کهن ترین نژادهای سگ جهان را می توان در این منطقه پیدا نمود. از طرفی با توجه به گستردگی ایران قدیم ، سگهای قفقازی را می توان از نژادهای قدیمی و اصیل ایرانی دانست که متاسفانه به دو دلیل اساسی بنام کشور همسایه شمالی ایران ثبت و به جهان معرفی شده است.

سگهای قفقازی از جمله سگهای قوی و قدرتمند و محافظ هستند که در امور گله داری نه به عنوان چوپان بلکه به عنوان سگ نگهبان گله مورد توجه گله داران هستند. این سگها به واسطه بزرگی جثه و قدرت و توانایی خویش اصولا در همراهی با چند سگ گله سبک به کار مراقبت از گله مشغول هستند.

خصوصیات ظاهری :

سگهای گله قفقازی، سگهایی با اندازه خیلی بزرگ یا متوسط بزرگ جثه و نیرومند با ساختاری درشت و خشن و به طور طبیعی سگهایی مهاجم و بد گمان نسبت به غریبه ها هستند. این خصوصیات منحصر به فرد توام با سایر ویژگیها نظیر قدرت تحمل بالا ، بی ادعایی و توانایی سازگاری با شرایط مختلف حرارتی و آب و هوایی اجازه استفاده از این نژاد را تقریبا در تمام نواحی روسیه ( اتحاد جماهیر ) می دهد.

رفتار – خلق و خو

انواع بزرگ با فعالیت و هوشیار ، قوی ، متعادل و آرام و واکنشهای دفاعی که از خود بروز می دهند آنها را فعال و تکامل یافته نشان می دهد. خلق و خوی تهاجمی و بدگمانی نسبت به غریبه ها از دیگر خصوصیات آنهاست.

نظر خود را درباره «سگ قفقازی، سگ گله آسیایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سگ قفقازی، سگ گله آسیایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.