زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش مدلینگ و کت واک

آموزش مدلینگ و کت واک

شاید تا به حال فکر کرده باشید که چه تفاوتی بین افرادی که در فوتوگرافی ها و آتلیه ها عکس میگیرند با کسانی که به اصطلاح به آنها مدل گفته میشود وجود دارد.

همانطور که می دانید ما در مقالات پیشین اطلاعات کاملی در مورد مدلینگ و کت واک منتشر کردیم که شما عزیزان می توانید از طریق جستجو در سایت، به مقالات پیشین دسترسی داشته باشید. در این مقاله هم به معرفی مدلینگ و کت واک می پردازیم.

مدلینگ چیست؟

مدلینگ چیست؟
مدلینگ چیست؟

به طور ساده مدلینگ ابزاری است که به وسیله آن برند ها و شرکت های تولیدی به کمک افرادی که به آنها مدل گفته میشود کالای خود را به معرض نمایش میگذارند . مدلینگ انواع مختلفی دارد که پرطرفدارترین آنها مدلینگ لباس و ماشین میباشد . شرکت های تولیدی لباس برای تبلیغ برند خود اقدام به برگزاری شوهای لباس معروف به Runway (رانوی) میکنند این شوها به صورت فصلی برگزار میگردد که در آن آخرین ایده ها و طرج های طراح لباس آن برند به معرض نمایش قرار میگیرد برای به نمایش درآمدن این طرح ها از مدل ها استفاده میشود به طوری که آنها آن لباس ها را پوشیده و در صحنه در مسیر مشخص حرکت میکنند .

شرایط مدل شدن

مدل بودن شرایط خاص خود را دارد. از جمله ملزومات مدل بودن داشتن قد و وزن و BMI مناسب بدن برای آقایون و بانوان است . برای مدلینگ آقایان در نمایش زنده قد 185 سانتی متر و وزن از 1 تا 7 کیلوگرم کمتر از قد و برای بانوان قد 175 سانتی متر و 1 تا 7 کیلوگرم لاغرتر از قد مورد نیاز است . البته این نکته رو هم باید یادآوری کرد که این مشخصات ممکن است در آژانس های مدلینگ مختلف متفاوت باشد . اما دسته دیگری از مدلینگ نیز وجود دارد که در نمایش زنده نیست و مدلینگ عکس نام دارد که در این مدلینگ عامل اصلی داشتن چهره زیبا یا اندام مناسب است و قد اهمیتی در آن ندارد .. همچنین انواع خاص دیگر مدلینگ مانند مدلینگ سایز بزرگ نیز وجود دارد که مدل های آن همگی دارای سایز بسیار بزرگ هستند و معیارهای قد و وزن مناسب در آنها وجود ندارد.

تفاوت مدلینگ واقعی با مدلینگ مجازی چیست؟

آموزش مدلینگ و کت واک
آموزش مدلینگ و کت واک

ممکن است تا به حال در صفحات شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک یا اینستاگرام به پروفایل های کاربرانی برخورد کرده باشید که شغل خود را مدلینگ معرفی کرده اند اما آیا واقعا آنها مدل هستند؟ تفاوت بین مدل های واقعی و مدل های مجازی کاملا واضح میباشد . مدل واقعی برای شرکت در پروژه مدلینگ پول دریافت میکند و معمولا آژانس مدلینگ یا برند ها از آنها برای همکاری درخواست میکنند اما کار مدل های مجازی مدلینگ نیست بلکه گرفتن شات در آتلیه یا فوتوگرافی میباشد به طوری که آنها مبلغی پول مشخص برای یک ست عکس (معمولا 3 تایی یا 5 تایی) میپردازند سپس عکاس عکس آنها را آماده کرده و برای زیبایی آرم برند خاصی در آن درج میشود که کاملا دروغین و ساختگی است.

کت واک CatWalk چیست؟

کت واک CatWalk
کت واک CatWalk

با اینکه برخی برندهای پوشاک مردانه و زنانه می‌کوشند در حرکت‌های به ظاهر نو و هنجارشکنانه‌ای تازه‌های هر فصل خود را به معرض دید بگذارند، اما با وجود رعایت تمام معیارهای ایرانی و اسلامی هنوز مسئله «نمایش زنده لباس (Catwalk)» تابو است و برخی مسوولان ارشد از شکسته شدن این تابو واهمه دارند. تا زمانی که مدلینگ (Modeling) به ویژه مدلینگ بانوان در ایران تابو و خط قرمز پوشاک ایران است، برگزاری کت‌واک‌های زیرزمینی جز به زیان مدلینگ و نمایش زنده لباس نخواهد بود؛ نمایش زنده‌ای که حلقه مهمی در توفیق نساجی هر کشوری است.

برندهای بزرگ دنیا با نمایش زنده لباس در واقع مارکت و سلیقه هر فصل را مورد بررسی موشکافانه قرار می‌دهند و برخلاف تصور عامه «نمایش زنده لباس» اصلا حادثه لوکسی نیست، بلکه اتفاقی است کاملا کاربردی. نکته دوم اینکه نگاه به مدلینگ و نمایش زنده لباس چه زنانه چه مردانه باید از نگاه ژانگولر یا لوکس‌بازی خارج و به دغدغه صنفی تبدیل شود تا در نهایت تصور روشنی ایجاد شود از آنچه که به عنوان «معرفی تازه‌های فصلی هر برند» مطرح می‌شود. از دو تن از طراحان لباس که مدرس دانشگاه هم هستند و در چندین رویداد و کت‌واک در جایگاه داور حاضر شدند دو سوال مشخص پرسیدیم.

نظر خود را درباره «آموزش مدلینگ و کت واک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش مدلینگ و کت واک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.