این شرکت ژاپنی از زمان معرفی اولین ساعت کوارتز دیجیتال خود در دهه 70، نو آوری های بسیاری در صنعت انجام داده و همواره از زمان خود جلو تر بوده است. ساعت های کاسیو مورد علاقه قهرمانان در دنیای خیالی سینما و همچنین سلبریتی ها در جهان واقعی بوده اند. در این مطلب با آسمونی همراه باشید تا با تاریخچه این برند آشنا شوید.

از پایپ یوبیوا تا ساعت

شرکت کاسیو از ابتدا در سال 1946 با نام " کاشیو سیساکوجو" توسط تادائو کاشیو، یک مهندس ساخت قطعات فلزی ، در نزدیکی شهر توکیو تاسیس شد. پایپ یوبیوا حلقه ای بود که برای نگهداری سیگار استفاده می شد و کاربردش این بود که به استفاده کننده این امکان را بدهد که هنگام سیگار کشیدن دست هایش آزاد بماند. ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم بسیار فقیر شده بود و قیمت کالا ها از جمله سیگار در این کشور بسیار بالا رفته بود، در نتیجه این تولید بسیار ژاپن کار می کرد تصمیم گرفت به تجارت برادرش بپیوندد، با این تفاوت که او قصد داشت دانش فنی خود را در زمینه اختراعات و نوآوری به کار ببرد.

pipe yubiwa
pipe yubiwa

در سال 1954 این شرکت نخستین ماشین حساب الکتریکی خود را که در کشور ژاپن اولین نمونه نیز بود را تولید کرد. گرچه روند تکامل این محصول سه سال طول کشید اما سرانجام در سال 1957 بطور رسمی از ماشین حساب تمام الکتریکی کاسیو-14A رونمایی کرد. این روحیه نوآورانه این بار با راه اندازی کمپانی تجاری جدید ادامه یافت.  شرکت کامپیوتری کاسیو با روانه کردن کردن محصول جدید خود در سال 1974، اولین ساعت کوارتز دیجیتال را در بازار عرضه کرد.

در واقع این برند با بهره گیری از فن آوری خود در تولید ماشین حساب های الکترونیکی برای ساخت دستگاهی استفاده می کند که اساسا محاسبه هر ثانیه را با گذشت آن انجام می دهد. این ساعت ها به نام casiotron علاوه بر اعلام دقیق زمان، نخستین ساعت هایی بودند که می توانستند روز های ماه را به طور دقیق مشخص کنند و تقویم داشته باشند. هم چنین همه این اطلاعات نیز بر روی صفحه ال ای دی کوچک قابل مشاهده بود.

ساعت کاسیو
ساعت کاسیو

خط تولید و کالکشن این ساعت در دهه 80 گسترش قابل توجهی پیدا کرد. بخش عمده ای از این وضوع بخاطر معرفی اولین ساعت مقاوم در برابر ضربه در دنیا در سال 1983 بود. این ساعت در زمان خود بی نظیر بود و با این کانسپت طراحی شده بود که اگر از یک ساختمان بلند سقوط کنید همچنان سالم خواهد ماند.

این ساعت ها بسیار مورد علاقه کاراکترهای سینمایی بودند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

ساعت ماشین حسابی در دستان مارتی مک فلای در فیلم بازگشت به آینده. این مدل علاوه بر ضد آب بودن تا 165 عمق فوتی، آلارم، کرنومتر و تقویم نیز داشت.

بازگشت به آینده
بازگشت به آینده


ساعت مدل G-shock DW5600c در دستان جک ترون در فیم سرعت

ساعت کاسیو
ساعت کاسیو


ساعت مدل G-Shock DW290 در دستان ایتن هانت در فیلم ماموریت غیرممکن.

ساعت کاسیو
ساعت کاسیو
نظر خود را درباره «تاریخچه برند کاسیو، غول ساعت سازی ژاپن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تاریخچه برند کاسیو، غول ساعت سازی ژاپن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.