زمان مطالعه: 4 دقیقه
آشنایی با « کاسا پله » : جاذبه گردشگری برزیل با موضوع فوتبال

آشنایی با « کاسا پله » : جاذبه گردشگری برزیل با موضوع فوتبال

آشنایی با « كاسا پله » : جاذبه گردشگري برزيل با موضوع فوتبال / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی چگونه محل تولد یک...

آشنایی با « کاسا پله » : جاذبه گردشگری برزیل با موضوع فوتبال / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

چگونه محل تولد یک ورزشکار ، جهانگردان را جذب می کند ؟

آشنایی با « کاسا پله » : جاذبه گردشگری برزیل با موضوع فوتبال
آشنایی با « کاسا پله » : جاذبه گردشگری برزیل با موضوع فوتبال
 

« میناس جریاس » شهری در مناطق مرکزی برزیل و با فاصله‌ای تقریباً مساوی از سائوپائولو . ریو و بلوهوریزنته است ؛ هرچند به هیچ یک از این شهرها چندان هم نزدیک نیست . به هرحال عامل شهرت این شهر معرفی یک اسطوره برزیلی است : پله !

casa-pele
casa-pele

خانه پله و میدان پله

« فرناندو اورتیز » Fernando ortiz مدیر پروژه‌ای بود که « کاسا پله » نام داشت . او درباره این پروژه می‌گوید : « در این جا جذابیت‌های زیادی وجود دارد که همگی به پله مربوط می‌شود . مثل خیابانی که خانه پله در آن واقع شده است و اسم این خیابان « ادسون آرانتس دوناسیمنتو » است . خانه پله ( کاسا پله ) در این خیابان واقع شده است . « میدان پله » که به پاس سه قهرمانی پله در جام جهانی چنین نامی گرفته است ، مجسمه پله را در حال نگه داشتن جامی نشان می‌دهد که پله سه بار برای برزیل به ارمغان آورده است . پله شخصاً در سال 1971 برای پرده‌برداری از مجسمه در این جا حضور یافت . در پارک شهرداری نیز مجسمه‌ای وجود دارد که پله را به همراه پدر و الگویش « دوندینیو » نشان می‌دهد و با عنوان « یادبود دوندینیو » معروف است . ما در کنار بزرگراه و در هنگام ورود ماشین‌ها به شهر با یک مجسمه دیگر به پله ادای احترام کرده‌ایم . مجسمه‌ای با مشت گره کرده و همان شادی معروفی که همه دنیا با آن آشنا هستند .

ساخت مجدد خانه ای که تخریب شده بود

در هرجای دنیا می‌توان موزه‌ای درباره پله درست کرد . یا این که مجسمه پله را ساخت . ولی خانه‌ای که پله در آن به دنیا آمده است ، به جز « ترس کورسانس » نمی‌تواند در هیچ جای دیگری باشد . آن خانه تخریب شده بود . بنابر این کارمان را با تحقیق درباره ظاهر اصلی خانه شروع کردیم . در برخی از کتاب‌ها چند عکس از خانه پیدا کردیم . من با خانواده پله در سانتوز تماس گرفتم و نزد مادر پله رفتم . عکس‌ها را به مادر پله نشان دادم و گفتم آیا این، خانه شما است ؟ اما او گفت هیچ یک از این‌ها خانه آنها نیست ! از او خواستم که خانه را توصیف کند و او هم توصیف خانه را شروع کرد .

آشنایی با « کاسا پله » : جاذبه گردشگری برزیل با موضوع فوتبال
آشنایی با « کاسا پله » : جاذبه گردشگری برزیل با موضوع فوتبال

افتتاح خانه با حضور پله

داستان از این جا شروع شد و با کمک یک معمار اقدام به طراحی خانه کردیم . از « دونا سلسته » ( مادر پله ) می‌پرسیدم خانه چطور بود ؟ ایشان مثلاً می‌گفت که جلوی خانه سه پنجره بود و درب ورودی از کنار باز می‌شد . ما چهار ساعت با دونا سلسته صحبت کردیم و در این مدت ، تمام جزئیات لازم را به دست آوردیم . این جزئیات به واسطه اطلاعاتی بود که از آنها به دست آوردیم . پس از آن به ترس‌کورسانس بازگشتیم و یک ماه بعد ، با طراحی‌هایی که از خانه کرده بودیم به سانتوز رفتیم . وقتی مادر پله طرح‌ها را دید ، احساساتی شده ، گفت : بله ! این خانه من است ! همان خانه‌ای که در آن به دنیا آمدم . این اتفاقات مربوط به 12 سال قبل است . ما از شش سال قبل ، کار ساخت خانه را شروع کردیم و 5 سال قبل ، ساخت و ساز را به پایان رساندیم . خانه در روز 23 سپتامبر ( سالروز تاسیس ترس‌کورسانس ) با حضور پله افتتاح شد .

casa-pele
casa-pele

حال و هوای دهه 40 میلادی

اورتیز ادامه داد : « با خودم گفتم الان است که پله در همان جایی که متولد شده است ، از دنیا برود ! هم پله و هم خانواده‌اش به شدت احساساتی شده بودند و نمی‌توانستند آن چه را که می‌بینند ، باور کنند . پله وقتی 5/3 سال داشت ، از این جا رفت اما می‌شد علاقه‌اش به این خانه را از چشمانش خواند . چشمان پله از شدت احساسات می‌درخشیدند . او حتی در بعضی از لحظات به گریه افتاد . آن برنامه برای تمام کسانی که از خانه دیدن کرده بودند ، مملو از احساسات پاک بود . همه به محض ورود به خانه ، بوی هیزم بخاری را حس می‌کردند و صدای رادیو را می‌شنیدند که مشغول پخش آهنگ‌های قدیمی بود . این خانه به گونه‌ای طراحی شد تا سال 1940 را برای بیننده تداعی کند . سالی که پله متولد شد !

آشنایی با « کاسا پله » : جاذبه گردشگری برزیل با موضوع فوتبال
آشنایی با « کاسا پله » : جاذبه گردشگری برزیل با موضوع فوتبال

دو هزار بازدیدکننده در ماه

از زمان تولد کاسا پله casa pele یعنی 23 سپتامبر 2013 ، محبوبیت این مکان به عنوان یک جاذبه گردشگری بیشتر شده است . میانگین بازدیدکنندگان این مکان در همان ماههای ابتدایی به 2000 نفر در هر ماه رسید . این آمار در این منطقه بسیار زیاد بود . به خصوص با توجه به این که تا آن زمان تبلیغ در سطح بین‌المللی برای این جا انجام نشده بود . اما با نزدیک شدن به جام جهانی 2014 ، این جا را در سطح جهان مطرح کردیم . اگر « کشور فوتبال » یک سلطان داشته باشد ، آن سلطان در این خانه به دنیا آمده است . بنابر این مطمئنیم که بسیاری به این جا علاقه‌مند می‌شوند .

با توجه به این که پیش از این نیز نفرات زیادی در طول سال به این منطقه می‌آمدند ؛ با این هدف که « شهر پله » را تماشا کنند . اما حالا با توجه به ساخته شدن این خانه و با توجه به تمام ریشه‌هایی که دارد ، تنها برای وجود گهواره‌ای که سلطان فوتبال دنیا در‌آن می‌خوابید ، از مردم دعوت می‌کنیم که به دیدن میناس جریاس بیایند و از ترس کورسانس دیدن کنند . شهری که شاهد تولد معروف‌ترین فوتبالیست تاریخ بوده است .

اختصاصی آسمونی 
نظر خود را درباره «آشنایی با « کاسا پله » : جاذبه گردشگری برزیل با موضوع فوتبال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با « کاسا پله » : جاذبه گردشگری برزیل با موضوع فوتبال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.