زمان مطالعه: 4 دقیقه
پرفروش ترین خودروهای سایپا که معمولا خانم ها سوار میشوند

پرفروش ترین خودروهای سایپا که معمولا خانم ها سوار میشوند

خودرو و ماشین سواری یکی از رویای های کودکی مردان است و از همان سنین بچگی لعاقه خود به انواع خودروها را نشان...
خودرو و ماشین سواری یکی از رویای های کودکی مردان است و از همان سنین بچگی لعاقه خود به انواع خودروها را نشان می دهند. تقربا می توان گفت که مردان همه نوع خودرویی را دوست دارند و می پسندند، اما خانم ها چطور؟ یا شاید بهتر است بپرسیم که خودروهای محبوب خانم ها در بازار ایران کدامند؟

سایپا خودروهای خانم پسند بیشتری دارد یا ایران خودرو؟

حتی ار مالک هیچ خودرویی هم نباشید حتما بارها و بارها نام دو خودرو ساز بزرگ کشور را شنیده اید. بله منظورمان ایران خودرو و سایپا است. دو رقیب قدرتمند که بیشرین سهم بازار خودروی ایران را به خود اختصاص داده اند. در بحث تاریخچه باید چنین گفت که ایران خودرو با نام پیشین ایران ناسیونال، قدیمی ترین کمپانی تولید اتومبیل در ایران و اولین شرکت ماشین سازی کشور است.

 

پرفروش ترین خودروهای سایپا که معمولا خانم ها سوار میشوند
پرفروش ترین خودروهای سایپا که معمولا خانم ها سوار میشوند


 

سایپا نیز به عنوان دومین شرکت خودرو سازی کشور حرفای بسیاری برای گفتن دارد و رقیب قدرتمندی برای ایران خودرو است و این موضوع را می توان به خوبی در آمار درخواست برای فروش فوری سایپا نیز مشاهده کرد. اما کدام کمپانی در بین محصولات خود خودروهایی تولید می کند که خانم پسند تر است؟

رقابت ایران خودرو و سایپا در افزایش سهم تولید برای بانوان

شاید کمی عجیب برسد اگر بخواهیم خودروها را به تفکیک زنانه و مردانه تقسیم کنیم، اما اگر دقیق به موضوع نگاه کنید متوجه دلیل این موضوع می شوید. حتما شنیده اید که مردان در رانندگی ترس کمتری در مقایسه با زنان دارند به همین دلیل هم رانندگی را زودتر یاد می گیرند و هم توانایی رانندگی با تمام وسایل نقلیه در هر ابعادی را دارند.

اما برای خانم ها موضوع کمی متفاوت است و اگر به آمار ها دقت کنید خانم ها با خودروهایی که ابعاد کوچکتری دارند رانندگی بهتری از خود نشان می دهند. این موضوع از تسلط بیشتر بانوان بر خودرو نشات می گیرد. پس به عنوان یک نتیجه گیری که با احتمال 60 درصد صحیح به نظر می رسد، می توان گفت که خودروهای کوچک انتخاب بهتری برای خانم ها هستند.

 

carvitrin
carvitrin


 

با این تفاسیر بیایید نگاهی داشته باشیم به محصولات ایران خودرو و سایپا و فرایند مقایسه را با محصولات شاخص هر کمپانی آغاز می کنیم.

محصولات شاخص در ایران خودرو و سایپا کدامند؟

نام ایران خودرو با سمند پیوندی نامرئی خورده است و وقتی نام ایران خودرو شنیده می شود حتما در گوشه ذهنتان سمند هم خودنمایی می کند. سمند به عنوان محصول شاخص ایران خودرو شناخته می شود و همانطور که می دانید ابعاد نسبتا بزرگی دارد. به همین دلیل برای رانندگی با سمند نیاز به تسلط بیشتری احساس می شود. بر اساس تجربه کاربری نیز خانم ها در حین رانندگی با سمند اضطراب بیشتر و تمرکز کمتری از خود نشان داده اند.

با شنیدن نام سایپا نیز اولین چیزی که به ذهن می رسد خودروی پراید است. خودرویی که بارها و بارها در انواع مختلف تولید شد و فیس لیفت های متنوعی داشت. تلاش های بسیاری نیز برای جایگزینی پراید با حصولات دیگری نظیر تیبا صورت گرفت، اما این پروژه به موفقیت نرسید. البته با توجه به تغییراتی که در ویژگی های ظاهری و موتوری تیبا 2 صورت گرفت شاهد بازار خوبی در فروش فوری تیبا 2 بودیم. اما هر دو خودروی مذکور خودروهای مناسب تری برای خانم ها بودند، چراکه ابعاد کوچکتری داشتند.

پژو 206 و ساینا، خودروهایی خانم پسند!

رقابت دو کمپانی بزرگ کشور برای تولید خودروهایی جوان پسند و البته مناسب برای بانوان خیلی زود شدت بیشتری گرفت. بطوریکه در ایران خودرو شاهد تولید نمونه های مختلفی از پژو 206 بودیم که علاوه بر خانم ها، بطورکلی در بین جوانان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد.

پژو 206 ایران خودرو طراحی مناسب، ابعاد بهینه و قدرت موتوری خوبی از خود نشان داد و با توجه به آمار و اطلاعات موجود در مقایسه با دیگر محصولات، درصد قابل توجهی از خرید بانوان را به خود اختصاص داد.

سایپا نیز برای آنکه از دور رقابت به دور نماند به زودی اقدام به تولید نمونه خودروهای جدیدی در خط تولید خود نمود. سایپا در رقابت با ایران خودرو و به دنبال تولید خودرویی با ابعاد مناسب بانوان اقدام به طراحی ساینا کرد.

ساینا، پر فروش ترین خودرو سایپا در بین بانوان

ساینا در دو نمونه دنده ای و اتوماتیک در خط تولید سایپا تولید می شود و یکی دیگر از انتخاب های مناسب برای بانوان در بین محصولات سایپا است. البته این خودرو در نمونه اتوماتیک با استقبال بیشتری روبرو شد و خرید ساینا اتوماتیک با استقبال بیشتری روبرو بود.

 

پرفروش ترین خودروهای سایپا که معمولا خانم ها سوار میشوند
پرفروش ترین خودروهای سایپا که معمولا خانم ها سوار میشوند


 

ساینا با توجه به ویژگی های طراحی و موتوری بهتری که در مقایسه با دیگر محصولات سایپا داشت، در فروش نیز موفق تر عمل کرد و رضایت خریداران را بهتر جلب کرد. ساینا و تیبا 2 را می توانیم به عنوان دو محصول نسبتا مشابه در نظر بگیریم اما ساینا در بین بانوان بیشتر مورد پسند قرار گرفت. پس می توانیم مقام پرفروش ترین خودروی سایپا برای بانوان را به ساینا بدهیم.

کدام خودرو ساز موفقیت بیشتری در جذب رضایت بانوان دارد؟

با اینکه پاسخ به این سوال کمی دشوار است اما اگر در یک نگاه کلی به بررسی محصولات سایپا بپردازیم متوجه ابعاد کوچکتر محصولات در مقایسه با ایران خودرو می شوید. لذا می توان گفت محصولات سایپا با روند بهتری توانسته اند رضایت بانوان را جلب کنند و درصد بیشتری از خریداران خانم را در محصولات خود داشته باشند. لذا با این تفاسیر می توان چنین برداشت کرد که سایپا در جلب رضایت بانوان و تولید خودروهایی خانم پسند موفق تر عمل کرده است.

 
نظر خود را درباره «پرفروش ترین خودروهای سایپا که معمولا خانم ها سوار میشوند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پرفروش ترین خودروهای سایپا که معمولا خانم ها سوار میشوند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.