زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماشین‌های موزه هنرهای مدرن

ماشین‌های موزه هنرهای مدرن

اولین بار موزه هنرهای مدرن نیویورک در سال 1951 به ماشین‌ها علاقه نشان داد؛ در همین سال این موزه اولین نمایشگاه ماشین خود را نیز برگزار کرد.

نمایشگاه ماشین موزه هنرهای مدرن نیویورک

اولین بار موزه هنرهای مدرن نیویورک در سال 1951 به ماشین‌ها علاقه نشان داد؛ در همین سال این موزه اولین نمایشگاه ماشین خود را نیز برگزار کرد. سال‌های بعد این مجموعه تعدادی از اولین طراحی های ماشین ها را به مجموعه خود اضافه کرد. بعد از گذشت سال‌ها این مجموعه کامل‌تر شد و مفهومی بیشتر از خودرو به خود گرفتند. گاها این اتومبیل ها از معانی زیبایی‌شناسانه نیز فراتر می‌روند. همچنین این خودرو ها از نظر صنعتی نیز بسیار جذابند. چگونگی جمع شدن آن‌ها چگونگی ساخت اشیا و طراحی آنها نیز بسیار جالب توجه است. پاول گالوی (Paul Galloway) که بر این مجموعه نظارت می‌کند می‌گوید:

مهمترین نکته‌ای که همیشه سعی می‌کنیم به مردم تاکید کنیم این است که ما دارای یک مجموعه اتومبیل نیستیم، ما یک مجموعه طراحی داریم که در آن طراحی تعدادی اتومبیل وجود دارد.

اتومبیل های موزه مدرن نیویورک

cars-in-moma
cars-in-moma

1946 Cisitalia 202 GT 
جمع‌آوری شده در 1972 این اولین خودرویی بود که این موزه به مجموعه خود اضافه کرد. این خودرو دستساز بوده و یکی از افسانه‌ای ترین خودرو های موجود در این مجموعه است. موزه هنر های مدرن نیویورک این اتومبیل را در سال 1972 خریداری کرد و سپس هزینه ترمیم آن را پرداخت. از این خودرو تنها 200 عدد ساخته شد. این اتومبیل بسیار نادر است، بعضی از خودرو های این مجموعه خیلی معمولی هستند اما این خودرو گل سرسبد مجموعه ماشین‌هاست. این اتومبیل می‌تواند ترکیبی بسیار زیبا از برخورد هنر و مهندسی باشد. می‌توان در توصیف آن گفت یک مجسمه صنعتی کاملاً زیبایی شناختی.  

تعدادی از ماشین‌های موجود در موزه هنرهای مدرن
تعدادی از ماشین‌های موجود در موزه هنرهای مدرن

Ferrari 641/F1-90
جمع‌آوری شده در 1994 پاول گالوی در باره این خودرو گفت:این ماشین مخصوص اتومبیلرانی لحظه‌ای بسیار جذاب را یادآور می‌شود. وقتی که فراری، جان برنارد را از مک لارن دزدیده بود و او را برای طراحی مجدد ماشین مسابقه به تیم خود آورده بود. این خودرو واقعاً در صنعت اتومبیل یک انقلاب بود. آزاد سازی دست های راننده از دنده و نگه داشتن آن‌ها روی فرمان. همچنین پدال‌های این ماشین سرعت عمل راننده را بسیار افزایش می‌دادند. همه این اتفاقات انقلابی در اواخر دهه 80 و ابتدای دهه 90 در مسابقات فرمول1 اتفاقات افتاد. این اتومبیل مهندسی را تحت تاثیر زیادی قرار داد و تکنولوژی را تا کمال خود در آن زمان جلو برد.

cars-in-moma
cars-in-moma

1963 Jaguar E-type roadster
جمع‌آوری شده در 1996 این خودرو یکی از زیباترین اتومبیل هایی است که تا به حال ساخته شده. این اتومبیل تعریف یک اتومبیل فوق‌العاده است. همه منحنی های آن بسیار نرم اند و با سرعت با انسان سخن می‌گوید. این ماشین تنها خودروی بریتانیایی است که در این مجموعه قرار دارد. این جگوار E-type و Porche 911 از خودروهای مسابقه‌ای هستند که از مسیر خود خارج شدند و در دسترس عموم قرار گرفتند.   این خودرو ها تنها بخش کوچکی از مجموعه این موزه بودند. در آینده به معرفی بیشتر خودرو های کلاسیک این مجموعه خواهیم پرداخت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ماشین‌های موزه هنرهای مدرن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ماشین‌های موزه هنرهای مدرن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.