زمان مطالعه: 1 دقیقه
لیزینگ خودرو

لیزینگ خودرو

لیزینگ از کلمهLease و به معنی اجاره دادن و کرایه کردن آمده است.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

لیزینگ خودرو چیست؟

لیزینگ از کلمهLease و به معنی اجاره دادن و کرایه کردن آمده است. در عمل مشخصه اصلی آن این است که حق مالکیت مورد اجاره در دست موجر و حق استفاده از آن در اختیار مستاجر قرار خواهد داشت. در کشور ما لیزینگ در چارچوب قرارداد اجاره به شرط تملیک منعقد می شود و به موقع اجرا گذاشته می شود. بر اساس قراردهای لیزینگ حق استفاده از دارایی برای مدت معینی به اجاره گیرنده (مستاجر) واگذار و در پایان مدت قرارداد نیز مالکیت و دارایی به اجاره گیرنده منتقل می شود. در زمان عقد قرارداد باید مدت زمان قرارداد، هزینه دقیق لیزینگ، تعداد اقساط و نحوه تعیین و محاسبه اصل و فرع قیمت باقی مانده مشخص گردد. در همه قراردادهای لیزینگ خودرو، نحوه بازپرداخت اقساط آن است که باید در فواصل زمانی از پیش تعیین شده و منظم به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه پرداخت گردد.
جذابیت خرید خودرو بدون پرداخت مبلغ کامل حودرو باعث می شود بسیاری از خریداران این روش را برای تهیه و خرید خودرو انتخاب کنند. به طور کل سه روش خرید خودرو وجود دارد. روش اول خرید نقدی خودرو می باشد که خریدار مبلغ خودرو را به طور کامل به فروشنده پرداخت می کند و خودرو را به صورت تحویل فوری دریافت می کند. روش دوم لیزینگ خودرو و یا فروش اقساطی خودرو است که در این روش خریدار مبلغ خودرو را به صورت اقساط به شرکت ارائه کننده لیزینگ پرداخت می کند. در این روش سند خودرو در رهن باقی می ماند و پس از اتمام اقساط سند خودرو به نام خریدار زده می شود. در این روش خریدار مبلغ بیشتری از خرید نقدی باید پرداخت کند. روش سوم خرید مشارکتی خودرو می باشد. در این روش خریدار پیش از تحویل خودرو مبالغی را از قبل به فروشنده پرداخت می کند و چند ماه بعد طبق قرارداد خودرو را تحویل می گیرد. در این روش خریدار در سود مبالغ پرداخت کرده شریک بوده و در کل مبلغ کمتری را از خرید نقدی پرداخت می کند.

مهمترین مزایای لیزینگ

 مدیریت منابع مالی خریدار -انعطاف پذیری خرید طبق شرایط خریدار -سهولت نسبی در مقایسه با سایر روشهای استقراض همچنین مطلب زیر را ببینید:

نظر خود را درباره «لیزینگ خودرو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لیزینگ خودرو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.