زمان مطالعه: 1 دقیقه
تعرفه واردات خودرو

تعرفه واردات خودرو

در این بخش از آسمونی با نرخ تعرفه واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ در خدمت شما هستیم.

این روزها بازار قیمت خودرو بسیار در نوسان است و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند به صورت لحظه ای پیگیر اخبار مربوط به خودرو هستند. آسمونی در این بخش تعرفه واردات خودرو در سال 1402 را خدمت شما همراهان عزیز ارائه می کند.

تعرفه واردات خودرو
تعرفه واردات خودرو

تعرفه واردات خودرو در سال 1402

پس از سال‌ها ممنوعیت واردات، در نزدیکی عید و در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱، اخبار مختلفی در مورد برند و مدل خودروهای وارداتی منتشر شده است، اما هنوز تعرفه واردات مبهم و قطعی نیست و مشخص نیست با چه تعرفه‌ای خودروهای وارداتی به ایران می‌آیند. پیشتر اعداد و ارقام مختلفی در مورد تعرفه‌های وارداتی مطرح شد، اما جدولی در گزارش سالانه وزارت صمت نشان می‌دهد که تعرفه‌های واردات خودروها همان تعرفه‌های دوره قبلی واردات هستند و ما همچنان با همان اعداد و ارقام مواجه خواهیم شد.

گزارش سالانه وزارت صمت بر اساس فصل ۸۷ کتاب واردات خودرو، تعرفه واردات خودرو CBU را مشخص کرده است. در این قسمت، برای نمونه‌های مختلف خودروهای بنزینی، هیبرید، پلاگین هیبرید و برقی، تعرفه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که در جداول زیر بصورت تفکیک شده قابل مطالعه است. همچنین، تعرفه واردات خودروهای برقی در این گزارش، ۴ درصد محاسبه گردیده. لازم به ذکر است که تعرفه‌های مشخص شده در گزارش سالانه وزارت صمت برای سال ۱۴۰۱ می‌باشد و با توجه به عدم اعلام دستورالعمل جدید برای واردات خودرو، حداقل در ابتدای مسیر واردات، همین تعرفه‌ها را خواهیم داشت. البته این تعرفه‌ها ممکن است با پیشرفت روند واردات اصلاح شوند و با در نظر گرفتن مصرف سوخت، اعداد می توانند تغییر کنند، اما برای حال، تعرفه‌های فوق باید به عنوان تعرفه‌های قطعی و مورد تأیید در نظر گرفته شوند.

جدول تعرفه واردات خودرو سال 1402

خودرو حجم موتور تعرفه واردات
بنزینی کمتر از ۱ لیتر ۱۰ درصد
بنزینی ۱ تا ۱.۵ لیتر ۵۵ درصد
بنزینی ۱.۵ تا ۲ لیتر ۷۵ درصد
بنزینی ۲ تا ۲.۵ لیتر ۹۵ درصد
بنزینی بالاتر از ۲.۵ لیتر ۱۰۰ درصد (ممنوعیت واردات)
هیبرید کمتر از ۱.۵ لیتر ۴ درصد
هیبرید ۱.۵ تا ۲ لیتر ۱۵ درصد
هیبرید ۲ تا ۲.۵ لیتر ۳۲ درصد
هیبرید بالاتر از ۲.۵ لیتر ۱۰۰ درصد (ممنوعیت واردات)
پلاگین هیبرید کمتر از ۱.۵ لیتر ۴ درصد
پلاگین هیبرید ۱.۵ تا ۲ لیتر ۵ درصد
پلاگین هیبرید ۲ تا ۲.۵ لیتر ۲۰ درصد
پلاگین هیبرید بالاتر از ۲.۵ لیتر ۹۵ درصد (ممنوعیت واردات)
نظر خود را درباره «تعرفه واردات خودرو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تعرفه واردات خودرو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.