شنبه 17 خرداد 1399

ضعیف ترین فیلمی که از زندگی یک گانگستر می توان دید!

نقد از نرگس خرقانی پست اختصاصی آسمونی

  فیلم "کاپون "به کارگردانی "جاش تراک "محصول سال 2020 است. فیلمی که قرار بود در سینماها اکران شود اما به دلیل بحران کرونا از ماه می به صورت آنلاین به نمایش درآمد تا در میان فیلم هایی جای گیرد که به دلیل کرونا نتوانست به شکل معمول به نمایش در اید. این فیلم به زندگی "آل کاپون "در آخرین سال زندگی اش می پردازد. "آل کاپون" کانگستر مشهور و بدنام آمریکایی که بالاخره به زندان می افتد و 13 سال را در زندان سپری می کند، یک سال آخر عمرش به دلیل بیماری آزاد می شود و این فیلم به همین دوره از زندگی "آل کاپون" می پردازد. "تام هاردی" بازیگر نام آشنای بریتانیایی در نقش "آل کاپون" در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است. بازیگری که به واسطه نقش آفرینی هایش در سریال "پیکی لیندرز" و فیلم هایی نظیر" تلقین" و "مکس دیوانه "بسیار مطرح شده است و هواداران زیادی دارد. زندگی "آل کاپون" از آن داستان هایی است که هالیوود به آن بسیار علاقه دارد و تا به حال فیلم های زیادی در این رابطه ساخته شده است. نخستین فیلم در سال 1959 و به کارگردانی "ریچارد ویلسون" ساخته شده است. اما مشهورترین فیلمی که شخصیت "آل کاپون" در آن حضور داشته فیلم تسخیرناپذیران به کارگردانی "برایان دی پالما" محصول سال 1989 است که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت و تبدیل به فیلم به یادماندنی و مهم در تاریخ سینمای جهان شد. با توجه به تاریخچه ساخت فیلم هایی درباره شخصیت "آل کاپون"، ساخت فیلمی دیگر با این مضمون نیاز به فیلمنامه و داستانی قوی و منسجم دارد و باید حرف جدیدی درباره این گانگستر مشهور وجود داشته باشد برای ساخت فیلمی جدید. "جاش تراک "کارگردان جوان فیلم "کاپون" با این فیلم سومین تجربه کارگردانی خود را داشته است. کارگردانی که با فیلم قبلی اش ،"چهار شگفت انگیز" ،جایزه تمشک طلایی بدترین فیلم سال 2016 را به دست آورد. او پس از پنج سال به نظر می رسید که آمده است با فیلم مستقل و کم خرج "کاپون" که تنها با بیست میلیون دلار ساخته شده است، خاطرات گذشته را به دست فراموشی بسپارد. اما فیلم" کاپون" نتوانسته است نقش آن فرشته نجات را برای "جاش تراک" ایفا کند و بیش از گذشته همگان را از این کارگردان نا امید کرده است.

تام هاردی در فیلم سینمایی کاپون
تام هاردی در فیلم سینمایی کاپون

تام هاردی در فیلم سینمایی کاپون مهمترین مشکل فیلم این است که دلیل ساخت چنین فیلمی مشخص نیست! داستان زندگی "آل کاپون" در دوران بیماری اش و اینکه ببینیم او مرتبا در حال توهم است و خاطراتی از گذشته را به یاد می آورد هیچ چیز جدیدی بر زندگی او و داستانش نمی افزاید. او بیماری سفلیس عصبی داشت وذهنش در حد یک کودک 12 ساله بود و حتی نیاز داشت که پوشک بگذارد. در این فیلم سعی شده است تمامی این مشکلات "کاپون" در سال آخر عمرش نمایش داده شود و به شکل نمایشی مرتبا تماشاگر شاهد توهمات وی است. اما سوالی که پس از دیدن این بخش ها مطرح می شود این است که نمایش ان چه جذابیتی دارد. دانستن این چیزها بایک جستجوی کوچک در اینترنت به دست می آید و دلیل ساخت این فیلم را واقعا نمی توان درک کرد. فیلم فاقد یک داستان منسجم و درام است وبه همین دلیل پس از گذشت نیمه فیلم ، بیننده به شدت خسته می شود و بنابراین به سختی می توان فیلم را تا پایان دنبال کرد. گریم بسیار سنگین و غیر واقعی "تام هاردی" در نقش "کاپون" آنقدر آزار دهنده است که به سختی می توان به بازی "تام هاردی" دقیق شد و یا از آن لذت برد. در واقع تلاش های این بازیگر قدرتمند هم نتوانسته است فیلم "کاپون "را نجات دهد و همه این موارد باعث شده است که فیلمی بسیار بد به کارنامه کاری "جاش تراک" اضافه شود و مشخص نیست پس ازاین فیلم ضعیف باز هم می توان "جاش تراک" را بر صندلی کارگردانی دید؟ فیلم کاپون آنقدر ضعیف است که به سختی می توان باور کرد چنین فیلمی در هالیوود ساخته شده است ومطمئنا این یکی از ضعیف ترین کارهای "تام هاردی "خواهد بود که در سال های آینده به سختی می تواند از آن در کارنامه کاری اش یاد کند. بنابراین متاسفانه به سختی می توان کسی را برای تماشای این فیلم تشویق کرد.

تام هاردی
تام هاردی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به فیلم کاپون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به فیلم کاپون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.