زمان مطالعه: 4 دقیقه
ویزای استارت آپ کانادا چیست؟

ویزای استارت آپ کانادا چیست؟

استارت اپ ویزا (Start-up Visa) نوع جدید ویزایی است که کانادا و تعدادی دیگری از کشورها مثل فرانسه، هلند، شیلی و .. برای جذب استارت اپ ها و شرکت های دانش بنیان به فضای کسب و کار خودشون در نظر گرفتند. کانادا بهترین نوع ویزا یعنی ویزای اقامت دائم را برای دارندگان شرایط Start-up ارائه میکند.

با ویزای استارت آپ ، کانادا به دنبال جذب کارآفرینانی است که پتانسیل راه اندازی شرکت های نوآور را داشته و می‌توانند ایجاد شغل نمایند. اگر یک ایده خوب داشته باشید و بتوانید یکی از سازمان های معرفی شده توسط اداره مهاجرت را راضی به سرمایه گذاری در طرح خود کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با ویزای استارت آپ کانادا این بخش آسمونی را مطالعه نمایید چرا که اطلاعات مفیدی در همین مورد تهیه کرده ایم.





ویزای استارت آپ کانادا چیست؟
ویزای استارت آپ کانادا چیست؟
ویزای استارت آپ کانادا چیست؟

ویزای استارت آپ کانادا چیست؟

استارت اپ ویزا (Start-up Visa) نوع جدید ویزایی است که کانادا و تعدادی دیگری از کشورها مثل فرانسه، هلند، شیلی و .. برای جذب استارت اپ ها و شرکت های دانش بنیان به فضای کسب و کار خودشون در نظر گرفتند. کانادا بهترین نوع ویزا یعنی ویزای اقامت دائم را برای دارندگان شرایط Start-up ارائه میکند. شرایط لازم جهت واجد شرایط بودن برای این نوع ویزا عبارت است از:



  • داشتن حداقل نمره 5 آزمون IELTS
  • داشتن حداقل سرمایه لازم برای زندگی یک ساله در کانادا (حدود 12 هزار دلار کانادا برای یک نفر)
  • سهم حداقل 10 درصد از کل سهام استارت اپ
  • یافتن یک سرمایه گذار در کشور کانادا

از بین این شرایط، مهمترین مورد شرط آخر میباشد. متقاضیان باید یک سرمایه گذار از بین لیستی که دولت کانادا تعیین میکند پیدا کرده و آنها را متقاعد به سرمایه گذاری روی پروژه کنند.

جزییات سرمایه ‌گذاری

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) تعدادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز، گروه‌های سرمایه‌گذاری انجل (angel) و سازمان‌های پرورش کسب و کار را برای مشارکت در برنامه ویزای استارت‌آپ تعیین کرده است. متقاضیان موفق ملزم به تامین حداقل سرمایه‌گذاری برای استات‌آپ کانادایی خود هستند. اگر این میزان به وسیله صندوق سرمایه‌گذاری کانادا تعیین شود باید حداقل 200 هزار دلار باشد. اگر به وسیله گروه سرمایه‌گذار انجل حاصل شود باید حداقل 75000 دلار باشد. متقاضیان ملزم نیستند تا پول شخصی خود را سرمایه‌گذاری کنند. اگر استارت‌آپ کانادایی آن‌ها ناموفق بود، افرادی که از طریق این برنامه اقامت دائم دریافت کردند، وضعیتشان همچنان به عنوان مقیم دائم باقی خواهد ماند.

شواهد تعهد

به منظور اثبات اینکه متقاضی از جانب صندوق سرمایه‌گذاری، گروه سرمایه‌گذاری انجل و یا سازمان پرورش کسب و کار حمایت می‌شود، سازمان سرمایه‌گذار باید مستقیما گواهی تعهد تکمیل شده‌ای را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ارسال نماید. این سند شامل اطلاعاتی درمورد قرارداد میان متقاضی و سازمان سرمایه‌گذار است. هدف آن خلاصه‌سازی جزییات مربوط به تعهد میان سازمان سرمایه‌گذار ئ متقاضی است.

علاوه بر آن، متقاضی از سازمان سرمایه‌گذاری نامه پشتیبانی دریافت می‌کند که برای ارسال درخواست اقامت دائم خود به آن نیاز خواهد داشت. اگر دو یا چند متقاضی بخشی از کسب و کار شان یکسان باشند، تعهد سازمان سرمایه‌گذاری به یک یا چند فرد مهم که درحال دریافت اقامت دائم خود هستند مشروط می‌شود. فرد منتخب شخصی است که به وسیله سازمان سرمایه‌گذار مستقیماً به عنوان لازمه ی کسب و کار شناخته شده است. اگر به هر دلیلی  درخواست شخص ضروری یا مهم رد شود، درخواست های دیگران که در گواهی تعهد نیز موجود است، نیز رد خواهد شد





ویزای استارت آپ کانادا چیست؟
ویزای استارت آپ کانادا چیست؟
ویزای استارت آپ کانادا چیست؟

پشتیبانی سازمانهای گوناگون

متقاضیان میتوانند مورد حمایت سازمانهای خاصی که به آنها سندیکا گفته می شوند قرار گیرند. در این مورد، تمامی اشخاص درگیر باید مورد شناسایی قرار گیرند. سازمانهای تعیین شده با هم یک گواهی تعهد به سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ارایه میدهند و همچنین نامه پشتیبانی به متقاضی داده می شود

مبلغ سرمایه گذاری یک شرکت مشارکتی سرمایه گذاری در هنگام سرمایه گذاری در یک شرکت باید حداقل 200 هزار دلار باشد. اگر کسب و کار مورد حمایت یکی از گروههای تعیین شده اما نه گروه مشارکتی سرمایه گذاری باشد، حداقل مبلغ کل سرمایه گذاری که باید در آن کسب و کار سرمایه گذاری شود، 75 هزار دلار است.

فرایند بررسی همکار

به منظور ممانعت از تقلب، فرآیند بررسی همکار اعمال می‌شود. اینکار برای حصول اطمینان از قانونی بودن معامله صورت گرفته بین سازمان سرمایه گذار و کارآفرین خارجی صورت می‌گیرد. ممکن است افسر اداره مهاجرت به وسیله یک جدول ارزیابی همکار ارزیابی مستقلی انجام دهد. این جدول‌ها به وسیله انجمن‌های صنعتی که نشان دهنده نوع سازمان سرمایه‌گذاری متعهد هستند ایجاد شده است. برای مثال، برای گروه سرمایه‌گذار انجل، سازمان ملی سرمایه انجل مسئول ایجاد این جدول بررسی همکار خواهد بود.

در مقابل، اگر گروه متعهد صندوق سرمایه‌گذاری باشد، انجمن سرمایه‌گذاری و سرمایه دار خصوصی مسئول خواهند بود. اگر افسر اداره مهاجرت باور داشته باشد که ارزیابی همکار به تصمیم‌گیری کمک می‌نماید این ارزیابی همکار انجام می‌شود و می‌تواند به صورت تصادفی صورت گیرد. ارزیابی انجام شده به وسیله جدول ارزیابی همکار تنها قیود موردنظر افسر اداره مهاحرت را درنظر نمی‌گیرد. ارزیابی همکار تایید می‌کند که سازمان سرمایه‌گذار بررسی‌های مناسب را مطابق با استانداردهای صنعت انجام داده است. ارزیابی همکار در مورد امکان اجرا یا احتمال موفقیت درخواست مورد بحث نظری ارائه نخواهد داد.



  • سازمان همکار میزان دقت سازمان مربوطه را بررسی می کند و تضمین می کند که این شرکت در کانادا تاسیس شده است یا خواهد شد.
  • تضمین میکند که مالکیت کسب و کار تایید شده است و نیازهای برنامه را براورده خواهد ساخت.
  • تضمین می کند که سازمان های تعیین شده، قابلیت کسب و کار مدل پیشنهادی را مورد بررسی قرار داده اند، تیم مدیریتی کسب و کار را ارزیابی کرده و مالکیت معنوی را تأیید کرده است؛
  • اطمینان حاصل می کند که تمرکز کسب و کار بر روی محصول و خدمات بالقوه با رشد بالاست .

در نتیجه ی این برنامه آزمایشی، هر ساله حداکثر 2750 درخواست بررسی می‌شوند. علاوه بر این، دوره برنامه محدودیت پنج ساله دارد. اگر این برنامه آزمایشی ثابت کند که موفقیت آمیز است، ممکن است دولت برنامه ویزای استارت‌آپ دائم را پیش از پایان دوره 5 ساله ایجاد کند

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ویزای استارت آپ کانادا چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ویزای استارت آپ کانادا چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.