زمان مطالعه: 5 دقیقه
راهنمای خرید چراغ روشنایی کمپینگ

راهنمای خرید چراغ روشنایی کمپینگ

اگر قصد خرید چراغ روشنایی کمپینگ را دارید پس به راهنمای خرید چراغ روشنایی کمپینگ نیاز پیدا می کنید. آسمونی...
راهنمای خرید چراغ روشنایی کمپینگ
راهنمای خرید چراغ روشنایی کمپینگ


اگر قصد خرید چراغ روشنایی کمپینگ را دارید پس به راهنمای خرید چراغ روشنایی کمپینگ نیاز پیدا می کنید. آسمونی در این بخش آموزش خرید چراغ روشنایی کمپینگ را برای شما عزیزان شرح می دهد. دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

راهنمای خرید چراغ روشنایی کمپینگ

انتخاب چراغ روشنایی کمپینگ

اگر اهل سفر‌های ماجراجویانه باشید حتما وسایلی لازم خواهید داشت تا بتوانید در طول سفر نیاز‌های خود را برطرف سازید و در این بین چراغ (فانوس) یکی از اصلی‌ترین وسایل موردنیاز به شمار می‌رود. فانوس‌های قدیمی که از طریق سوخت گاز کار می‌کردند، همچنان مورداستفاده قرار می‌گیرند و برطرف‌کننده نیاز‌ها در طول سفر هستند.

اما باید توجه داشت که این نوع از فانوس‌ها که دارای یک شیشه در اطراف خود بودند، در حین استفاده بسیار داغ می‌شوند و این افزایش دما به حدی می‌رسد که قادر نخواهید بود به آن دست بزنید. در کنار افزایش دما، این نوع از فانوس‌ها سر و صدای زیادی نیز دارند.

در کنار فانوس‌های کلاسیک (گاز سوز)، در حال حاضر فانوس‌هایی روانه بازار شده‌اند که از طریق LED نور محیط را تامین می‌کنند. این نوع از فانوس‌ها با وجود اینکه نور کافی دارند، بسیار کمتر گرم می‌شوند و ابعاد کوچک‌تری دارند و حتی می‌توانید آن‌ها را درون کوله‌پشتی قرار دهید.

انواع چراغ سفری و چراغ روشنایی کمپینگ

فانوس‌های الکتریکی از انواع چراغ روشنایی کمپینگ

بسیاری از فانوس‌هایی که از باتری استفاده می‌کنند، در حال حاضر از طریق LED (دیود‌های ساطع کننده نور) روشنایی موردنیاز را تامین می‌کنند. باید توجه داشت که لامپ‌های LED دارای برخی ویژگی‌ها هستند:
  • طول عمر زیاد
  • روشنایی بسیار خوب
  • استفاده در شرایط سخت
  • آرام و بدون دود
  • بی‌خطر برای استفاده کودکان (این نوع از لامپ‌ها داغ نمی‌شوند)
اما این لامپ‌ها دارای یک نکته منفی هستند و آن هم میزان مصرف باتری است.

camping-light-buying-guide
camping-light-buying-guide


فانوس‌های سوخت‌سوز از انواع چراغ روشنایی کمپینگ

فانوس‌های سوخت‌سوز قدیمی می‌توانند از طریق چند نوع سوخت، روشنایی لازم را تامین کنند. سوخت مایع: گاز سفید با امکان پرکردن مجدد مخازن گاز – این نوع از فانوس‌ها از طریق سوخت، نور لازم را تامین می‌کنند. پروپان: مخازن قابل پرکردن مجدد – فانوس‌های پروپان نیز از طریق سوخت فسیلی نور موردنیاز را تامین می‌کنند. بوتان: مخازن ارایه‌شده بوتان – این نوع از فانوس‌ها ابعاد کوچکی دارند و استفاده از آن‌ها نیز ساده است. این نوع از فانوس‌ها، دارای یک مزیت خوب نسبت به سایر فانوس‌ها هستند و آن نیز شدت روشنایی آن است. از طریق این نوع از فانوس‌ها می‌توان کل اردوگاه را روشن کرد. اما در کنار این ویژگی، فانوس‌های مذکور دارای چند ایراد نیز هستند:
  • نیاز به هوای زیاد (نباید این نوع از فانوس‌ها را در محیط‌های کوچک و بدون ورودی هوا استفاده کرد)
  • تولید گرما (در حین استفاده از این فانوس‌ها باید آن‌ها را دور از کودکان و مواد قابل‌اشتعال قرار داد)
  • سر و صدای نسبتا زیاد
  • ابعاد بزرگ و نسبتا سنگین
فانوس‌های شمعی از انواع چراغ روشنایی کمپینگ

این نوع از فانوس‌ها از طریق یک یا چند شمع، نوری مناسب و طبیعی ایجاد می‌کنند. در صورت تمایل می‌توانید با کمک یک منعکس‌کننده، نور شمع را افزایش دهید.

نکات مثبت:
  • نور ملایم و بدون سر و صدا که باعث ایجاد یک محیط مناسب می‌شود
  • ایجاد نور کافی برای شرایط اردوگاهی
نکات منفی فانوس از انواع چراغ روشنایی کمپینگ:
  • نور کمتر نسبت به سایر انواع فانوس‌ها
  • باید فانوس‌های شمعی را از مواد قابل اشتعال دور نگهداشت (مانند پارچه چادر)
  • این نوع از فانوس‌ها ایجاد حرارت می‌کنند و گاهی‌اوقات افزایش دمای آن‌ها باعث می‌شود که نتوان فانوس را لمس کرد
مقایسه عملکرد فانوس از انواع چراغ روشنایی کمپینگ

بدون‌شک در انتخاب یک فانوس برای سفر‌های تفریحی و اردوگاهی، عملکرد، حرف نخست را می‌زند. اکنون در ادامه انواع فانوس‌ها را از لحاظ عملکرد در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد: lanterns-for-camping-(8)

راهنمای خرید چراغ روشنایی کمپینگ
راهنمای خرید چراغ روشنایی کمپینگ


میزان روشنایی فانوس از انواع چراغ روشنایی کمپینگ

باید توجه داشت که در میزان روشنایی، ممکن است یک وات (W) بیشتر موجب افزایش مصرف فانوس شود و در نتیجه طول عمر باتری آن کاهش یابد.

مدت زمان روشنایی فانوس از انواع چراغ روشنایی کمپینگ

مدت زمان روشن بودن فانوس‌ها یا در واقع زمان سوخت فانوس (در فانوس‌های سوخت‌سوز) یا همان میانگین انجام وظیفه توسط فانوس‌هایی که با باتری کار می‌کنند، مقدار زمانی است که نشان می‌دهد تا چه مدت فانوس موردنظر می‌تواند با یک منبع سوختی، روشن بماند و روشنایی تولید کند.

اغلب تولیدکنندگان روی فانوس‌های خود اطلاعاتی در این خصوص قرار می‌دهند که از طریق آن‌ها به طور میانگین می‌توانید دریابید که فانوس موردنظر تا چند ساعت پاسخگوی نیاز‌های شما خواهد بود. در بسیاری از انواع فانوس‌ها، کاربر می‌تواند میزان نور را کم و زیاد کند که این موضوع نیز در طول عمر سوخت و باتری آن تاثیرگذار خواهد بود. پس بهتر است سعی نکنید تا در حالت حداکثر میزان روشنایی، مدت زمان روشنایی فانوس را نیز به حداکثر برسانید (زیرا چنین کاری امکان‌پذیر نیست).

نکات مهم برای خرید فانوس از انواع چراغ روشنایی کمپینگ

باتری فانوس از انواع چراغ روشنایی کمپینگ

در فانوس‌هایی که از طریق باتری کار می‌کنند و یا هر چراغی که انرژی آن را باتری تامین می‌کند، بهتر است از باتری‌های لیتیومی یا لیتیوم یونی استفاده نکنید (مگر اینکه تولیدکننده از چنین باتری‌هایی استفاده کرده باشد). تنها برخی از چراغ‌ها به صورت خاص طراحی شده‌اند که می‌‌توانند از طریق باتری‌های لیتیومی کار کنند.

پس اگر چراغ موردنظر این قابلیت را ندارد، بهتر است که خطر نکنید، زیرا فانوس موردنظر شما قادر به ایجاد روشنایی از طریق باتری لیتیومی نخواهد بود. باتری‌های قلیایی (Alkakine) در دمای منفی 6 درجه سانتیگراد خیلی سریع انرژی خود را از دست می‌دهند اما در مقابل باتری‌های لیتیومی در محیط‌های سرد، عملکرد بهتری دارند.

برای اینکه در دمای سرد به باتری‌های قلیایی جانی دوباره ببخشید، آن‌ها را در طول روز زیر لباس‌هایتان حمل کند و شب‌ها نیز به همراه آن‌ها بخوابید (حتی درون کیسه خواب) تا بلکه این باتری‌ها مورداستفاده قرار گیرند.

پارچه فانوس از انواع چراغ روشنایی کمپینگ

فانوس‌های سوخت‌سوز از طریق یک پارچه، سوخت را به بخش مشتعل می‌رسانند و از این طریق نور محیط را تامین می‌کنند. اما بعد از هر بار استفاده، این پارچه شکننده می‌شود و باید آن را با احتیاط حمل کرد. پس بهتر است که در هر سفر خود چند تکه پارچه را نیز با خود حمل کنید تا شرایطی بهتری در طول سفر داشته باشید.

camping-light-buying-guide
camping-light-buying-guide


سایز و ابعاد فانوس از انواع چراغ روشنایی کمپینگ

برای گشت و گذار‌هایی که از طریق ماشین صورت می‌گیرد، ابعاد و وزن فانوس (و البته سایر وسایل) چندان مهم نیست اما زمانی که تصمیم دارید پیاده گردش کنید و یک کوله پشتی را نیز با خود حمل می‌کنید، این موضوع اهمیت می‌یابد.

فانوس‌هایی که از طریق شمع، نور محیط را تامین می‌کنند، در شرایط مختلف می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشد. اما در مقابل فانوس‌های LED که ابعاد کوچکی دارند و استفاده از آن‌ها نیز راحت است، یکی از انتخاب‌های خوب به شمار می‌روند. البته یک چراغ LED نیز می‌تواند نور موردنیاز تمام افراد موجود در کمپ را تامین کند.

با این اوصاف در شرایط فعلی استفاده از فانوس‌های LED نسبت به فانوس‌های شمعی و سوخت‌سوز انتخاب بهتری است. نظر شما در این خصوص چیست و شما در طول سفر‌های خود کدام یک از انواع این فانوس‌ها را استفاده می‌کنید؟
نظر خود را درباره «راهنمای خرید چراغ روشنایی کمپینگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای خرید چراغ روشنایی کمپینگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.