زمان مطالعه: 2 دقیقه
وسایل لازم برای سفر، کوهنوردی، کمپینگ و طبیعت نوردی

وسایل لازم برای سفر، کوهنوردی، کمپینگ و طبیعت نوردی

  بخشی از لذت سفر و پیکنیک به این است که هیجان ناشی از دیدن مکان‌های جدید را تجربه کنیم. بخشی از آن به دلیل...
 
camping-1
camping-1
بخشی از لذت سفر و پیکنیک به این است که هیجان ناشی از دیدن مکان‌های جدید را تجربه کنیم. بخشی از آن به دلیل آب و هوای متفاوت است. دور بودن از کارهای روزمره و تکراری نیز یک دلیل دیگر تمایل افراد برای سفر است. اما تمامی این موارد در صورتی اتفاق می‌افتد که وسایل سفر به درستی انتخاب شده باشد. همان اندازه که در یک کمپینگ به همراه داشتن وسایل لازم در حداقل فضا حس خوبی ایجاد می‌کند، همراه نداشتن وسیله مناسب نیز دردسرساز است. لیستی از وسایل لازم برای سفر، کوهنوردی، کمپینگ و طبیعت نوردی با توضیحاتی مختصر در ادامه آمده است.
  1. کوله پشتی: اگر یک کوله مناسب به همراه داشته باشید، می‌توانید تمام وسایل را درون آن بچینید و به راحتی حمل کنید. حجم کوله و نحوه نشستن آن روی کمر و حتی رنگ آن مهم است.
  2. کفش: باید بر اساس برنامه‌ای که دارید، نوع مناسب کفش را انتخاب کنید. هر کفشی مناسب برای شرایطی خاص است. اما شاید بتوان گفت هیچ چیز به اندازه یک کفش نامناسب در سفر دردسرساز نیست.
  3. لباس: مانند کفش بستگی به شرایط سفر دارد. ضد آب بودن و یا قابل تنفس بودن؛ گرم بودن و یا سبک بودن؛ همه و همه به منطقه، آب و هوا و نحوه سفر بستگی دارد.
  4. چادر مسافرتی: اگر قصد کمپینگ در فضای باز را دارید، از به همراه داشتن یک چادر تاشو غفلت نکنید. اما نوع آن را با توجه به فصل و منطقه سفر انتخاب کنید وگرنه فقط یک وسیله بی فایده خواهد بود.
camping-4
camping-4
  1. کیسه خواب: در فصل سرما و کمپینگ در طبیعت و یا کوه، اهمیت زیادی دارد. خوابیدن روی زمین بدون کیسه خواب، مخصوصاً در سرما بیش از آنکه فکر کنید مشکل است.
  2. وسایل پخت غذا: سعی کنید حداقل در بخشی از سفرهایتان غذایی در دل طبیعت پخته و میل کنید. لذت این کار بسیار بیشتر از غذا خوردن در رستوران است. برای یک سفر کاملاً طبیعی نیز می‌توانید وسایل ماهیگیری با خود به همراه داشته باشید و به صید ماهی بپردازید.
  3. ظروف مناسب: گاهی خوردن غذا بدون یک بشقاب یا لیوان ساده زجرآور می‌شود. به همراه داشتن ظروف سبک مخصوص سفر در این مواقع کمک بسیار خوبی است. همچنین به همراه داشتن قمقمه آب را هم فراموش نکنید.
  4. چنده کاره: سال‌هاست که چنده کاره‌ها اختراع شده و استفاده می‌شوند. طبق تجربه توصیه می‌کنم که برای خود یکی از بهترین چنده کاره‌ها را خریداری کنید. این خریدی است که سال‌های سال برای شما باقی خواهند ماند.
  5. باتوم: اگر در سفر برنامه پیاده‌روی دارید، چه به شکل کوهنوردی و چه طبیعت‌نوردی، باتوم‌ها کمک بسیار زیادی برای سلامت شما خواهد بود.
  6. کیت کمک‌ها اولیه: همیشه داشتن یک کیف کوچک کمک‌های اولیه ضروری است. بارها دیده شده است که یک آسیب کوچک که به راحتی درمان می‌شود، بدون کیت کمک‌های اولیه سفر را تلخ کرده است.
  7. وسایل روشنایی: اگر جسارت آن را دارید که به دل طبیعت سفر می‌کنید، بدانید که در بسیاری از مواقع غیر از وسایلی که از ابتدا با خود می‌برید، وسیله روشنایی دیگری در اختیار نخواهید داشت.
  8. وسایل متفرقه: نهایتاً دقت کنید که گاهی داشتن وسایلی اندک می‌تواند سفر را بسیار دلچسب‌تر کند. برای مثال به همراه داشتن چای، قرص تصفیه آب، قطبنما، دوربین، کرم ضد آفتاب، اسپری دفع حشرات و....
camping-2
camping-2

در عین حال همیشه مدرسان بقای در طبیعت لزوم داشتن یک سری از لوازم بقای در طبیعت را ضروری می‌دانند. کوچک‌ترین ترکیب این لیست شامل موارد ذیل است:

1- لوازم بقای شخصی:

دستمال سر قطب نما چراغ قوه

کیسه پلاستیکی                             اجاق سفریکبریت

سنگ چخماق ظرف فلزی چندکاره سوئیسی

مُسکّن                                        طناب                              شکلات  

چاقوی کمری سوت                              کیسه زیپدار

پتوی نجات                                   قوطی دردار

2- لوازم بقای لازم در خودرو:

تلفن همراه                                   لباس گرم و پتولوازم پخت و پز

اجاق سفری                                  آب آشامیدنی                     منور

چراغ قوه                                      غذای آمده مصرف               نقشه راه‌ها

پاروی برف‌روب                              زنجیر چرخ                       پارچه برزنتی

دستمال کاغذی                              ابزار

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «وسایل لازم برای سفر، کوهنوردی، کمپینگ و طبیعت نوردی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره وسایل لازم برای سفر، کوهنوردی، کمپینگ و طبیعت نوردی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.