زمان مطالعه: 6 دقیقه
تجهیزات جانبی دوربین فیلمبرداری

تجهیزات جانبی دوربین فیلمبرداری

تجهیزات جانبی دوربین برای عکاسی بسیار ضروری است و موفقیت یک عکس خوب به آن ها بستگی دارد. یک عکاس چه نوع تجهیزات جانبی برای دوربین باید داشته باشد؟

لوازم جانبی دوربین فیلمبرداری در انواع مختلفی وجود دارند که شما به عنوان عکاس به آن‌ها نیاز دارید. تجهیزات دوربین دیگری نیز وجود دارد که مهم نیستند اما می‌توانند به ارتقای عکس‌های شما کمک کنند. آسمونی در این مقاله جزئیات آنچه را که هر عکاس جدید باید به عنوان بخشی از کیت تجهیزات جانبی دوربین عکاسی خود داشته باشد، ارائه می دهد. اگر می خواهید عکس بگیرید، به این تجهیزات عکاسی نیاز دارید.

لنز

لنز به اندازه یک دوربین مهم است (حتی بیشتر). چرا لنز یک قطعه ضروری از تجهیزات جانبی دوربین و عکاسی است؟ لنز قطعه ای است که نور را به سنسور دوربین شما می رساند. هنگام انتخاب بهترین لنز برای کیت تجهیزات دوربین خود، به خاطر داشته باشید که هیچ کدام از لنزها مشابه یکدیگر نیستند. شکل ها، اندازه ها و قیمت ها به طور قابل توجهی متفاوت است. هر مدل از لنز ها کار متفاوتی را انجام می دهد.

به طور کلی، لنز زوم یا لنز پرایم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. هر لنز کاری متفاوت برای دوربین شما انجام می دهد.

سه پایه

سه پایه یک لوازم جانبی ضروری دوربین برای هر عکاسی است زیرا به ثابت نگه داشتن دوربین کمک می کند و حرکت دست را آزاد می کند. اگرچه، تهیه یک سه پایه می تواند نسبتاً ساده به نظر برسد. یعنی وصل کردن سه چوب به یکدیگر چقدر می تواند مهم باشد، درست است؟

مسئله این است که یک سه پایه به اندازه تجهیزات دوربین عکاسی ذکر شده در بالا ضروری است. صرف نظر از اینکه از چه چیزی عکس می گیرید، باید دوربین خود را ثابت نگه دارید تا عکس تار نشود. محافظت از دوربین و جلوگیری از لرزش دوربین تنها فایده یک سه پایه نیست. همچنین می توانید از آن به عنوان دستیار استفاده کنید.

می توانید از سه پایه برای نگه داشتن یک بازتابنده نور، فلاش خارجی یا حتی پس زمینه برای جداسازی سوژه ها استفاده کنید.

تجهیزات جانبی دوربین فیلمبرداری

فلاش

فلاش یکی از اجزای ضروری لوازم جانبی دوربین عکاسی ضروری است. اگر بخواهید در محیط‌های تاریک عکس بگیرید یا نوری را که به سوژه می‌تابد شکل دهید و کنترل کنید. همچنین، فلش یک راه عالی برای روشن کردن سایه های تیره، حتی در طول روز است.

اگر به عکاسی با فلاش پیشرفته علاقه دارید، یک فلاش اکسترنال تهیه کنید که بتواند بدون اتصال به دوربین شما کار کند. این فلاش ها می توانند یک عکس را بسیار حرفه ای جلوه دهند.

رفلکتور یا بازتابنده

بازتابنده ها نوعی ابزار دوربین عکاسی هستند که تقریباً همان کاری که از اسمش پیداست را انجام می دهد - نور را منعکس می کند.

رفلکتور قطعه ای از تجهیزات دوربین عکاسی است که کاربرد آن آسان و در عین حال همه کاره است. می‌توانید از آن برای هدایت نور به یک سوژه یا یک صحنه استفاده کنید تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید. بازتابنده ها همیشه در کیست تجهیزات و لوازم عکاسی حرفه ای و مبتدی وجود دارند.

طیف وسیعی از انواع مختلف بازتابنده وجود دارد. هر نوع از آن ها از سطوح مختلف پشتیبانی می کند که نور را به درجات مختلف جذب کرده یا به سمت خود می فرستند. به عنوان مثال، یک بازتابنده طلایی نور را گرم می کند. یک بازتابنده نقره ای کنتراست را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و سایه ها را روشن می کند، در حالی که یک بازتابنده سفید دمای رنگ را حفظ می کند و نور بسیار ملایم تری تولید می کند. بازتابنده ای را پیدا کنید که متناسب با هدف شما باشد.

کارت حافظه یا مموری کارت

مورد بعدی در لیست لوازم دوربین عکاسی ما؛ یک کارت حافظه است. افزودن کارت حافظه به لیست تجهیزات دوربین عکاسی ضروری است. کارت‌های حافظه عکس‌ها را ذخیره می‌کنند و به شما این امکان می‌دهند که آن‌ ها را از دوربین به کامپیوتر منتقل کنید.

در واقع، دو دلیل برای ضرورت قرار گرفتن کارت حافظه در لیست لوازم جانبی دوربین وجود دارد:

1- ذخیره سازی

کارت حافظه ای بخرید که تعداد زیادی عکس را در خود جای دهد. در حالت ایده آل بیش از 1000 عکس یا بیشتر. یک کارت حافظه حداقل 16 گیگابایت، 64 گیگابایت یا بیشتر تهیه کنید.

2- سرعت

از آنجایی که دوربین‌ها فایل‌های بزرگی را منتشر می‌کنند، کارت‌های حافظه شما باید جایی برای حجم آن ها داشته باشند. کارت‌های حافظه پرسرعت چندین مزیت دارند و یکی از بزرگترین آنها این است که زمان صرف شده دوربین شما برای "بافر کردن" (گرفتن عکس‌های متوالی) را به حداقل می‌رساند. یک کارت حافظه سریع در زمان شما صرفه جویی می کند و این امکان را می دهد که عکس های پشت سر هم طولانی تری داشته باشید.

کیف دوربین

کیف دوربین یکی از اساسی ترین تجهیزات دوربین است. کیف از وسایل گران قیمت شما محافظت می کند و راهی ایمن و آسان برای حمل و نقل تجهیزات دوربین شما فراهم می کند.

خوشبختانه، بر خلاف دوربین ها یا لنزها، تهیه کیف دوربین مانند صبح شنبه آسان است. اگر کیف دوربین راحت است و به خوبی با تجهیزات شما مطابقت دارد و محافظت لازم را ارائه می دهد، آن را بخرید.

فیلترها

فیلترها تجهیزات ضروری دوربین در جعبه ابزار یک عکاس هستند. فیلترها را به عنوان عینک آفتابی برای لنز خود در نظر بگیرید؛ آیا می توانید بدون عینک آفتابی به فیلیپین بروید؟ هرگز!

فیلتر خود را به طور دقیق جلوی لنز خود قرار دهید تا نوری را که دوربین شما می گیرد تغییر دهد. اگرچه امروزه بیشتر دوربین‌های دیجیتال عکس‌های عالی می‌گیرند، برخی از فیلترها به سادگی نمی‌توانند پردازش را انجام دهند.

چهار فیلتر اصلی برای دوربین وجود دارد که مهمترین آنها فیلتر پلاریزه است. البته، همیشه می توانید فیلترهای بیشتری را به تجهیزات دوربین خود اضافه کنید، مانند:

  • فیلتر UV
  • فیلتر ND
  • فیلترهای مدرج ND

باتری های یدکی

تصور کنید تنهایی در یک شهر جدید گم شده اید. هوا تاریک می شود و شما می خواهید هر چه سریعتر به هتل برگردید. بنابراین، مانند هر انسان قرن بیست و یکمی، به سراغ تلفن خود می روید و با کسی تماس می گیرید.

حالا فرض کنید در این شرایط باتری موبایل شما تمام شده است! دلم نمی‌خواهد این داستان را تمام کنم چون با  در نهایت دزدیده می شوید و ماجرا به پایان می‌رسد؛ اما موضوع این است که دوربین شما تقریباً به همین صورت کار می کند.

این فقط شامل دوربین شما نمی شود. باتری یدکی برای فلاش خارجی، نورسنج و هر دستگاه دیگری که  به کیت تجهیزات دوربین عکاسی خود اضافه می کنید، مورد نیاز است. بنابراین، مطمئن شوید که باتری ها و شارژرهای اضافی را که مخصوص دوربین شما است را به وسایل ضروری دوربین خود اضافه کنید. فقط به یاد داشته باشید که بررسی کنید کدام مدل باتری با دوربین شما سازگار است.

مانیتور دوربین

مانیتور دوربین نیز ابزاری است که باید به لیست خود اضافه کنید. به عنوان یک عکاس مبتدی، مانیتور فعلی شما ممکن است برای کارهای ویرایش حرفه ای کافی نباشد. رنگ هایی که در مانیتور رایانه خود می بینید باید رنگ هایی که دوربین گرفته است را منعکس کنند. در غیر این صورت، ویرایش هایی که روی یک عکس انجام می دهید اساساً ناقص خواهد بود. یک مانیتور خوب می تواند بهترین طیف رنگ ها را نمایش دهد و بهترین پردازش رنگ را به شما ارائه دهد.

کیت تمیز کننده

وقتی صحبت از تجهیزات دوربین به میان می‌آید، تمیز بودن وسایل شما به مراتب مهم تر از سایر کارهاست. لکه های به ظاهر جزئی می توانند مانیتور را مخدوش کنند و مانع از وضوح کلی عکس شوند. برای نگهداری از دوربین، لنزها، فیلترها و سایر تجهیزات دوربین خود، به یک کیت تمیزکننده نیاز دارید. این کیت شامل پارچه های میکروفیبر و اسپری تمیز کننده است.

برخی دیگر از تجهیزات جانبی دوربین

میدانم. شاید فکر کنید که هنوز تمام نشده است؟ خب، شما می توانید همین حالا مطالعه این مقاله را متوقف کنید و با یک لیست کامل از تجهیزات دوربین عکاسی به مقاله بعدی بروید. تمام موارد ذکر شده در بالا برای شروع خوب عکاسی شما کافی است. با این حال، تجهیزات عکاسی بیشتری وجود دارد که می تواند برای شما خوب باشد. مطمئناً زمانی که در سفر عکاسی خود کمی جلوتر بروید به این وسایل نیاز پیدا خواهید کرد.

  1. درپوش لنز
  2. هارد اکسترنال
  3. جعبه دکل دوربین
  4. نورسنج
  5. بسته های ژل سیلیکا
  6. چسب نواری گفر
  7. کیسه های زباله
  8. اسکیتر S&S skater با قابلیت حرکت دور سوژه
  9. Clapperboard
  10. Wondlan Viewfinder VF02
  11. SWIT S-4904 SDI/HDMI 700m Wireless Transmission System
  12. RED DSMC2 EVF (OLED)
  13. RED DSMC2 EVF (OLED) W Mount Pack
  14. RED Bomb EVF [LCOS]
  15. Phottix فلاش تریگر Odin تی تی ال به همراه دو گیرنده برای دوربین های کانن
  16. Phottix آداپتور برق مستقیم برای فلاش های ایندرا500 تی تی ال
  17. Phottix فرستنده فلاش تریگر Odin II تی تی ال برای دوربین های کانن
  18. Phottix کیت سه تایی اکستنشن تیوب(با امکان حفظ فوکوس خودکار)برای دوربین های کانن
  19. Phottix مولتی بوم 71 سانتی متر به همراه وارس II BG
  20. Phottix مولتی بوم 71 سانتی متر
  21. HOYA Filter HD Polarizer 72mm
  22. Phottix باتری گریپ مدل BG-NDF
  23. DJI Ronin-MX 3-Axis Gimbal Stabilizer
  24. Tilta Universal Shoulder Rig, Baseplate w/Shoulder Pad, 4x4 Carbon Fiber Matte Box  TT-03-A
  25. WenPod MD2 Studio Class Professional 3-Axis Gimbal Stabilizer
  26. DJI Ronin-M 3-Axis Handheld Gimbal Stabilizer
  27. Tilta Gravity G1 Handheld Gimbal for Mirrorless Cameras
  28. Movcam Base Kit For Sony FS5
  29. استادیکم سونواک sevenoak Support Vest and Arm SK-VAM01
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تجهیزات جانبی دوربین فیلمبرداری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تجهیزات جانبی دوربین فیلمبرداری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.