زمان مطالعه: 1 دقیقه
کالری و کیلوکالری چیست؟

کالری و کیلوکالری چیست؟

آیا می دانید کالری و کیلو کالری چیست؟ اگر می خواهید در مورد کالری و کیلو کالری بیشتر بدانید این مقاله آسمونی...

کالری و کیلوکالری چیست؟
کالری و کیلوکالری چیست؟
آیا می دانید کالری و کیلو کالری چیست؟ اگر می خواهید در مورد کالری و کیلو کالری بیشتر بدانید این مقاله آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که به تعریف کامل کالری و کیلو کالری می پردازیم.

کالری برای اولین بار در سال 1824 میلادی توسط نیکلاس کلمان به عنوان واحدی از گرما تعریف شد. واژه کالری از واژه لاتین calor به معنی گرما گرفته شده است. بین سال‌های 1841 و 1867 این لغت به فرهنگ‌های انگلیسی و فرانسوی اضافه شد.

کالری به دو صورت تعریف می‌شود:

کالری کوچک یا گرم‌کالری (نماد:cal) که برابر است با مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای 1 گرم آب در فشار هوای 1 اتمسفر به اندازه 1 درجه سلسیوس.

کالری بزرگ یا کیلوگرم‌کالری(کیلوکالری) (نماد:Cal[2] یا kcal) که همان کالری غذایی است و مقدار آن برابر است با مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای °1 سانتیگرادی 1 کیلوگرم آب.

1 یک کالری بزرگ برابر است با 1000 کالری کوچک.(میزان انرژی غذایی که می‌خوریم با کیلوکالری اندازه‌گیری می‌شود)

این واحدها سالها در سیستم اندازه‌گیری متریک استفاده می‌شدند. در سال 1948، جامعه علمی تصمیم گرفت که چون در گرما (مانند کار) انرژی منتقل می‌شود یکای SI برای گرما باید همان ژول باشد.

  • 1 کالری کوچک تقریباً برابر است با 4/2 ژول (به طور دقیق 4/1868 ژول)

  • 1 کالری بزرگ تقریباً برابر با 4/2 کیلوژول می‌باشد.

یک کالری عبارت است از مقدار گرمای (انرژی) لازم برای اینکه دمای یک گرم آب را از 14/5 درجه به 15/5 درجه سلسیوس افزایش دهد.

کالری به دو صورت تعریف می‌شود:

کالری کوچک یا گرم‌کالری

(نماد:cal) که برابر است با مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای 1 گرم آب در فشار هوای 1 اتمسفر به اندازه 1 درجه سلسیوس.

کالری بزرگ یا کیلوگرم‌کالری(کیلوکالری)

(نماد: kcal) که همان  کالری غذایی( food calorie) است و مقدار آن برابر است با مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای °1 سانتیگرادی 1 کیلوگرم آب.

1 یک کالری بزرگ برابر است با 1000 کالری کوچک.(میزان انرژی غذایی که می‌خوریم با کیلوکالری اندازه‌گیری می‌شود)

این واحدها سالها در سیستم اندازه‌گیری متریک استفاده می‌شدند. در سال 1948، جامعه علمی تصمیم گرفت که چون در گرما (مانند کار) انرژی منتقل می‌شود

یکای SI برای گرما باید همان ژول باشد.

  • 1 کالری کوچک تقریباً برابر است با 4٫2 ژول (به طور دقیق 4٫1868 ژول)

  • 1 کالری بزرگ تقریباً برابر با 4٫2 کیلوژول می‌باشد.

یک کالری عبارت است از مقدار گرمای (انرژی) لازم برای اینکه دمای یک گرم آب را از 14٫5 درجه به 15٫5 درجه سلسیوس افزایش دهیم.

نظر خود را درباره «کالری و کیلوکالری چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کالری و کیلوکالری چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.