زمان مطالعه: 5 دقیقه
تجهیزات مورد نیاز محل کار

تجهیزات مورد نیاز محل کار

شروع کردن یک کسب و کار تازه چالش‌های زیادی دارد. چیزهای زیادی هست که باید درباره‌اش فکر کنید. اگر یک استارت‌آپ دارید و به دنبال راه انداختن کاری هستید، حتماً با این مسائل و چالش‌ها آشنا هستید.

خرید وسایل برای محل کار از اولین مراحل راه اندازی کسب و کار است که البته از اهمیت زیادی نیز برخوردار است. آسمونی در این بخش به معرفی لیست خرید محل کار می پردازد.

لیست خرید محل کار

شروع کردن یک کسب و کار تازه چالش‌های زیادی دارد. چیزهای زیادی هست که باید درباره‌اش فکر کنید. اگر یک استارت‌آپ دارید و به دنبال راه انداختن کاری هستید، حتماً با این مسائل و چالش‌ها آشنا هستید. این مسئله بزرگ و استرس‌زا است و انرژی زیادی می‌برد. البته که اگر در کار خود موفق شوید، همه این زحمت‌ها ارزشش را خواهد داشت. تهیه لوازم اداری ضروری برای دفتر کار یکی از این مسائل اساسی است.

اینجا لیستی از لوازم اداری ضروری برای دفتر کار داریم که در ادامه می‌خوانید.

کاغذ و دفتر محل کار

وضعیت آرمانی این است که یک اداره خالی از کاغذ و کاملاً سبز داشته باشید. اما واقعیت این است که تکنولوژی هنوز همه نیازهای ما را پاسخ نمی‌دهد. مواردی هست که شما چاره‌ای ندارید مگر کپی گرفتن با یک برگه کاغذ. پس خریدن باکس‌های کاغذ A4 چیزی است که برای هر دفتر کاری لازم است.

به علاوه، شما باید به کاغذهای یادداشت یا دفترچه‌های یادداشت فکر کنید تا همکاران شما بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. استیکی نوت، تقویم، سررسید و دفتر برای استفاده در ادارات از لوازم ضروری به نظر می‌رسند.

لوازم اداری محل کار

قطعاً کاغذ بدون خودکار به دردتان نمی‌خورد. در واقع احتمالاً به چندتایی خودکار، مداد، هایلایتر، خودکارهای رنگی، ماژیک، جوهر و استامپ احتیاج پیدا می‌کنید. احتمالاً این لوازم اداری همه احتیاجات شما را زمانی که به نوشتن احتیاج دارید، برآورده می‌کند. برای اینکه به همکارن خود کمک کنید که بتوانند در کارشان متمرکز باشند، خوب است که این لوازم اداری ضروری را روی میز برای آن‌ها فراهم کنید:

مداد

یکی از وسایل کاربردی مورد نیاز پرسنل استفاده از مدادهای چوبی در هنگام تنظیم کارهای روزانه و علامت‌گذاری چک لیست مربوط به آنها است. مداد چوبی ابزاری برای نوشتن یا ترسیم است که از یک مغزی گرافیت مشکی باریک و محکم در یک پوشش چوبی تشکیل شده است. این پوشش چوبی مانع سیاه شدن دست و یا شکسته شدن مغزی می شود. در فروشگاه دفتر دستک امکان خرید انواع مداد سیاه از برندهای معتبر در تولید محصولات با کیفیت وجود دارد.

خودکار

خودکار یکی از پرکاربردترین ابزار موارد استفاده در دفتر کار جهت تنظیم گزارشات و امضاء قراردادهای کاری است. در نتیجه خرید خودکار مناسب و با کیفیت که روان بنویسد برای هر شرکت و سازمان بسیار مهم است. شما میتوانید در فروشگاه اینترنتی دفتردستک انواع متنوعی از خودکارهای مصرفی را با رنگ بندی متنوع مشاهده نمایید.

پوشه

پوشه بایگانی نوعی پوشش پلاستیکی یا کاغذی است که جهت حفظ مدارک و اسناد مهم هنگام مراجعه به سازمان ها و شرکت ها، مدارس و دانشگاه ها و ... استفاده می شود. پوشه ها در رنگ ها و طرح های متنوع طراحی و تولید می شوند و یکی از ابزارهای مهم بایگانی در هر سازمان و شرکتی به حساب می آیند.

کلاسور

بیشتر کارمندان برای جمع آوری اطلاعات و گاهی بایگانی کردن اطلاعات روزمره، از کلاسور استفاده می کنند. کلاسورها دارای جلد پلاستیکی محکم و مقاوم هستند که در واقع این جلد مقاوم، وظیفه اصلی حفاظت از برگه ها را بر عهده دارد. شما به راحتی می توانید مدارک و اسناد مورد نظر خود را در کلاسور اضافه یا کم نمایید.

کاغذ چاپ

امروزه بیش از ۳۰۰۰ نوع کاغذ چاپ در بازار وجود دارند که شما را با پر مصرف ترین نوع کاغذ چاپ آشنا میکنیم. یکی از معروف ترین و پرکاربردترین انواع کاغذ، کاغذ تحریر است که امکان چاپ بر روی هر دو طرف آن وجود دارد. کاغذ تحریر در گرماژهای متنوعی تولید می شود که با توجه به نوع نیاز و کاربرد، از آن‌ها استفاده می شود. اما کاربردی ترین نوع کاغذ تحریر جهت استفاده در شرکت ها و سازمان ها که با هر نوع پرینتر سازگار است کاغذ تحریر ۸۰ گرم می باشد.

دفترچه برنامه ریزی

یکی از اصلی ترین وسایل مورد نیاز در دفتر کار است که شما میتوانید به صورت ماهیانه، برنامه هفتگی خود را تا حدودی مشخص نمایید. همچنین می‌توانید تمامی کارهای روزانه خود را در دفتر یادداشت کنید و طبق برنامه پیش بروید. با این کار شما هرگز امور روزانه خود را فراموش نخواهید کرد.

تجهیزات مورد نیاز محل کار
تجهیزات مورد نیاز محل کار

لوازم اداری ضروری برای آرشیو

کسب‌و‌کاری که در مرتب‌سازی و نظم بخشیدن به اجزای کار خود ضعیف عمل می‌کند، تأثیر منفی بر کار و بهره‌وری آن می‌گذارد. با داشتن یک سیستم نظم‌دهی واضح و داشتن لوازم اداری ضروری برای نظم‌دهی و آرشیو، می‌توانید آثار منفی بی‌نظمی را بر کسب‌وکار خود کاهش دهید یا به کلی حذف کنید.

لوازم اداری ضروری برای آرشیو عبارت‌اند از:

  • زونکن
  • اکسپندینگ‌فایل
  • کلیربوک
  • پاکت
  • کشوهای فایل
  • کشو‌ها و قفسه‌های قفل‌دار
  • جعبه بایگانی
  • قفسه
  • لوازم اداری ضروری شامل ماشین‌های اداری هم هست

داشتن ابزارهای الکترونیکی درست در دفتر کار در عصر حاضر ضروری است. ابزارهای الکترونیکی نامناسب ممکن است شما را عقب بیندازند و باعث شوند نتوانید به خوبی از پتانسیل نیروی انسانی خود استفاده کنید. سخت‌افزارهای اولیه‌ای که در فضای کار به آن احتیاج دارید، شامل کامپیوترها و تجهیزات شبکه، پرینتر، دستگاه فوتوکپی و تلفن است.

بدون این ماشین‌های اساسی، کسب‌وکار شما برای ارتباط برقرار کردن با مشتری‌ها دچار مشکل خواهد بود. کارکنان شما هم نخواهند توانست از توانایی خود برای پیشرفت کسب‌وکار شما استفاده کنند.

بسته به نوع نیازی که شما در کسب‌وکار مخصوص خود دارید، ممکن است به ماشین‌ها و ابزارهای الکترونیکی دیگری هم احتیاج داشته باشید. برخی از آن‌ها را اینجا نام می‌بریم:

  • ماشین فکس
  • ویدئو پروژکتور
  • مانیتور یا پره نمایش
لیست خرید محل کار
لیست خرید محل کار

ملزومات مورد نیاز آشپزخانه در دفتر کار

  • مایکروویو
  • قهوه ساز
  • یخچال
  • آب سردکن
  • سطل زباله
  • قوری
  • فنجان
  • مواد خوراکی

لوازم نظافتی و بهداشتی

علاوه بر لوازم اداری، یک دفتر کار منظم و تمیز احتیاج به یک‌سری لوازم بهداشتی دارد تا عاری از هر گونه آلودگی باشد. پس اگر شما هم خواستار تمیزی هستید، لازم است این لوازم را همیشه داشته باشید. محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح، دستمال کاغذی، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، مایع سفید کننده، دستمال گردگیری، جارو و ... .

تجهیزات ایمنی دفتر کار و اتاق اداری

هر دفتر کاری علاوه بر تجهیزات اداری و مبلمان نیازمند وسایلی جهت ایمنی حال کارمندان است. پس در هر دفتر کار باید کپسول آتش نشانی، زنگ هشدار و جعبه کمک های اولیه موجود باشد. با این وسایل می‌توانید در محیطی ایمن کار کنید.

تجهیزات امنیتی دفتر کار و اتاق اداری

بیشتر مدیران و صاحبان هر کسب و کار برای برقراری امنیت در محیط کار خود و پیشگیری از هر گونه اتفاق ناگوار واحدهای مختلف را به تجهیزاتی همچون دوربین مدار بسته، حسگرهای حرارتی و یا حرکتی مجهز می نمایند که عملکرد این تجهیزات در طول شبانه روز سبب برقراری امنیت در محیط و آرامش پرسنل می شود.

تجهیزات دکوراسیون اداری

هر دفتر کاری برای اینکه به محیطی دوستانه و گرم و آرامش بخش تبدیل شود به تابلوهای نقاشی، گل و گیاه نیازمند است. وجود اینگونه فضاها در دفتر کار جهت رفاه حال پرسنل در ساعات استراحت می تواند بر روی میزان عملکرد مثبت آنها تأثیر بسزایی داشته باشد.

صندلی و مبلمان اداری

شما برای داشتن دفتر کار مجهز و البته سلامت جسمانی تیم خود نیازمند انتخاب و خرید مبلمان اداری استاندارد هستید. این موارد شامل: صندلی چرخدار، میز مناسب، مبل های راحتی، میز جلسات است. با وجود تمامی این موارد میتوانید محیطی آرام و دلنشین داشته باشید که سلامت جسم پرسنل نیز در آن تضمین شده است.

نظر خود را درباره «تجهیزات مورد نیاز محل کار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تجهیزات مورد نیاز محل کار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.