زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرید ملک در جنوب اسپانیا

خرید ملک در جنوب اسپانیا

تمام شهرهای اسپانیا زیبایی خاصی دارند مانند شهرهای جنوب اسپانیا. این شهرها طرفداران بسیار زیادی دارند تا...

تمام شهرهای اسپانیا زیبایی خاصی دارند مانند شهرهای جنوب اسپانیا. این شهرها طرفداران بسیار زیادی دارند تا آنجا که عده ای قصد خرید خانه در جنوب اسپانیا را دارند. به همین بهانه آسمونی در این بخش به معرفی شهرهای جنوب اسپانیا و همچنین شرایط خرید ملک در اسپانیا و به طور اخص، شرایط خرید ملک در جنوب اسپانیا را برای شما عزیزان شرح می دهد.

خرید ملک در جنوب اسپانیا
خرید ملک در جنوب اسپانیا

شهرهای جنوب اسپانیا

کوردوبا Cordoba

کوردوبا مرکز استان کوردوبا در منطقه اندلس در جنوب اسپانیا است. اقامتگاه تاریخی با یک پلکان مارپیچ کوچک، مسیر های قرون وسطایی، میدان عمومی و حیاط سفید که همگی یک مسجد را تشکیل داده اند. هر چند که در ابتدا به عنوان مسجد ساخته شد، اما در حال حاضر یک کلیسای جامع با شکوه است که معماری اصلی خود را حفظ کرده.

سویل Seville

جاذبه های توریستی استثنایی، جشنواره های پر جنب و جوش و همهمه های شب زنده داری همگی در کنار هم سویل را به یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در جنوب اسپانیا تبدیل می کنند. به عنوان شهرستان پایتخت اندلس، سویل نیز سرمایه های مالی و فرهنگی منطقه است. این شهر دریچه ای است به سوی وقایع زیبا و مهم تاریخی که مهم ترین آن کلیسای جامع سویل است که به باوری اعتقاد بر این است که کریستف کلمب در آن به خاک سپرده شده است.

گرانادا Granada

از دیدنی های اسپانیا واقع در پایه کوه های سیرا نوادا در جنوب اسپانیا، گرانادا مرکز استان گرانادا است. گرانادا ترکیب کاملی از فرهنگ های سنتی، شب زنده داری پر هیجان و جاذبه های دیدنی و جذاب از جمله الحمرا معروف و جهانی (اوج هنر مور که تاریخ اندلس و یکی از بزرگترین معماری های اروپا را در خود نگه داشته) را ارائه می دهد.

کوستا دل سول

کوستا دل سول در جنوب اسپانیا واقع در بخش خود مختار اندلس،یکی از زیباترین مناطق این کشور است، منطقه ای ساحلی به طول 160 کیلومتر با آب و هوای مدیترانه ای که بیش از 300 روز در سال خورشید  در آن میدرخشد ، در این منطقه استان مالاگا را می توان به عنوان  یکی از شش شهر بزرگ اسپانیا و مکان مناسبی برای زندگی با دارا بودن فرودگاه بین المللی، امکانات رفاهی  از قبیل مدارس بین المللی سه زبانه، دانشگاه های عالی‌، مراکز درمانی و بیمارستان‌های بین المللی، مراکز خرید ،مراکز تفریحی مانند پارک آبی‌، باغ وحش، زمینهای گلف، پارک دلفین و صدها جاذبه توریستی در کنار سواحل زیبای مدیترانه  معرفی نمود.

جزئیات فرایند خرید و امور مالی و قانونی

فرایند خرید در اسپانیا پیچیده تر یا ساده تر از دیگر کشورهای اروپا نیست. وقتی که در مورد ملکی که مناسب شما است تصمیم گرفتید اولین مرحله پرداخت حق رزرو به مبلغ حدود 6,000  یورو است. این پول ها عموماً توسط بخش فروش شرکت سازنده نگاه داشته می شوند و به شما مدت 30 تا45 روز مهلت برای ساماندهی مالی مرحله پرداخت ، انجام امور اداری ، در صورت لزوم، می دهد.در پایان از شما خواسته می شود که یک قرارداد خرید خصوصی، در حضور سردفتر اسناد رسمی (بنا به قانون لازم است که یک مسئول دولتی اسپانیایی شاهد امضاء باشد) امضاء نمایید و کلیه مدارک به اداره ثبت املاک ارسال می شود تا نام شما را بعنوان مالک قانونی سند مالکیت و دفتر ثبت نمایند.

هزینه های متعددی وجود دارد که باید از آنها مطلع باشید و شما باید 11%  الی 13 % قیمت خرید برای پوشش دادن آنها را در نظر داشته باشید. اگر چه تغییرات قانون ممکن است بر قیمت ها تاثیر بگذارد.

همیشه قبل از انتخاب ملک با در نظر داشتن بودجه خود شروع به جستجو نمایید. بخاطر داشته باشید که مالیات و دیگر عوارض باید در نظر گرفته شوند. مالیات خرید بسته به اینکه آپارتمان نوساز یا به عبارتی سند دست اول باشد 10% و در حالت سند دست دوم 8% می باشد. هزینه های دیگری نیز وجود دارند از قبیل هزینه های حقوقی، که در منطقه معمولاً 1% قیمت خرید بعلاوه VAT میباشند. حق الزحمه های دفتر اسناد رسمی نیز حدود 1% ارزش اعلام شده ملک بوده و توسط قانون تعیین می شود.

در زیر هزینه های خرید یک ملک به قیمت 200,000 یورو بعنوان نمونه آمده است:

قیمت خرید 200,000=  یورو

%10 ( VAT )مالیات انتقال  20,000= یورو در صورت Resale  8%

%1   + (21%)VATهزینه حقوقی (حق الزحمه وکیل)=   2420یورو

%1 هزینه دفتر اسناد رسمی  2,000= یورو

%0/6 هزینه ثبت زمین  1,200= یورو

مبلغ کل 225,620= یورو

نکته: 1/5%  هزینه انتقال وام بانکی یا اخذ وام = 3000 یورو در صورت اخذ وام بانکی به مبلغ کل اضافه می گردد.

هزینه خدمات ساحل آفتاب 5%= 10/000 یورو  شامل:

  • اخذ ویزا
  • راهنمای شما در انتخاب و خرید ملک مناسب
  • سرویس ترانسفر و گشت و شناسایی منطقه مورد و بازدید از پروژه ها
  • هتل محل اسکان (4 ستاره) به مدت 6 روز
  • راهنمای فارسی زبان در مدت اقامت
  • مشاوره در زمینه اخذ اقامت بدون اجازه کار پس از خرید ملک
نظر خود را درباره «خرید ملک در جنوب اسپانیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خرید ملک در جنوب اسپانیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.