زمان مطالعه: 13 دقیقه
راهنمای خرید بهترین پاور بانک

راهنمای خرید بهترین پاور بانک

راهنمای خرید بهترین پاور بانک به گزارش آسمونی اگر شما هم از یکی از دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی‌...

راهنمای خرید بهترین پاور بانک

راهنمای خرید بهترین پاور بانک
راهنمای خرید بهترین پاور بانک

به گزارش آسمونی اگر شما هم از یکی از دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی‌ هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند، لپ‌تاپ و گجت‌های هوشمند استفاده می‌کنید، ولی با مشکل اتمام شارژ باتری دستگاه خود در طول روز مواجه هستید و خرید پاوربانک را در نظر دارید، مطالعه‌ی این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

اکثر ما با شرایطی روبرو شده‌ایم که خارج از منزل یا در سفر هستیم و امکان شارژ کردن تلفن همراه‌مان را با برق شهر نداریم. در چنین شرایطی داشتن یک پاوربانک خوب می‌توند مشکل موجود را به‌خوبی حل کند. اما پس از مراجعه به بازار و مواجهه با طبف گسترده‌ای از انواع پاوربانک‌ با مشخصات فنی و قیمت متفاوت، انتخاب نمونه‌ی ایده‌آل کمی دشوار خواهد بود. در ادامه به تشریح موارد لازم برای خرید پاوربانکی ایده‌آل با توجه به نیاز هر یک از کاربران، پرداخته شده است.

راهنمای خرید پاور بانک : پاور بانک چیست و چه کاربردی دارد؟

پاوربانک نوعی باتری یدک یا اضافی است که در صورت اتمام شارژ باتری دستگاه هوشمند، می‌توانید با کمک آن دستگاه خود را مجددا شارژ کنید. پاوربانک با نام‌های دیگر همچون شارژ همراه، باتری یدک و باتری اضافی هم شناخته می‌شود؛ ولی عموما این ابزار جانبی، همان پاوربانک یا بانک شارژ نامیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی این دستگاه، قابلیت حمل بالای آن است.

با اینکه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ و ساعت‌ هوشمند، در تلاش هستند تا با استفاده از فناوری‌های نوینی اعم از باتری‌های حجیم‌تر ، الگوریتم‌های بهینه‌ی مصرف انرژی یا فناوری شارژ سریع، مدت زمان شارژدهی محصولات خود را افزایش دهند، ولی با توجه به کاربری‌های مختلف و استفاده‌های سنگین کاربران، مشکل اتمام شارژ باتری، معمولا زیاد دیده می‌شود. نیاز به خرید پاوربانک نه تنها کاهش پیدا نکرده است، بلکه بازار خوبی دارد.

راهنمای خرید پاور بانک : انواع پاور بانک

پاوربانک‌ها انواع مختلفی دارند، ولی عملکرد تمامی آن‌ها تا حد زیادی مشابه یکدیگر است. این دسته‌بندی در ابتدای امر به‌ شما کمک می‌کند، با توجه به نیاز خود، پاوربانک مورد نظر خود را خریداری کنید. این دستگاه‌ها از نظر کاربرد و فناوری به‌کار برده شده در تولید، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

1- پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت: این دسته از پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های مختلف و با میزان جریان و ولتاژ متناسب با گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند، و قدرت شارژ کردن باتری تلفن همراه را دارند. اما باید در نظر داشته باشید با این پاوربانک‌ها نمی‌توانید لپ‌تاپ خودتان را شارژ کنید.

2- پاوربانک مخصوص لپ‌تاپ: این دسته از پاوربانک‌ها، خروجی ولتاژ و جریان متناسب با باتری‌های حجیم لپ‌تاپ را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اکثر پاوربانک‌های بازار ولتاژ 5 ولت دارند؛ در صورتی که برای شارژ باتری لپ‌تاپ براساس مشخصات سیستم‌تان، نیاز به پاوربانک با ولتاژ 16 تا 20 ولت دارید.

3- پاوربانک سولار: پاوربانک‌های سولار یا خورشیدی، دوستدار طبیعت هستند و امکان شارژ پاوربانک از طریق انرژی خورشیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پاوربانک‌های سولار برای افرادی که بخش زیادی از زمان خود را در سفرهایی با عدم دسترسی به برق شهری سپری می‌کنند، محصولی ایده‌آل است و تمام نشدن شارژ دستگاه‌های آن‌ها را تصمین می‌کند. این نوع پاوربانک‌ها به‌دلیل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، جزو محصولات دوستدار محیط زیست محسوب می‌شوند.

4- پاروبانک‌های هوشمند: خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک‌های هوشمند، متناسب با نیاز باتری دستگاه قابل تنظیم است و با توجه به نوع دستگاه، قادر به تامین شدت جریان مناسب باتری است. ایمنی این پاوربانک‌ها در سطح بالاتری نسبت به هم‌تایان ارزان‌تر خود قرار دارد.

راهنمای خرید پاور بانک : ظرفیت پاور بانک

یکی از نکات مهمی که باید قبل از خرید پاوربانک بدان توجه کنید، ظرفیت آن است. اولین و مهم‌ترین مشخصه‌ی پاوربانک‌های طرفیت آن‌ها است که با واحد میلی‌آمپرساعت بیان می‌شود. ظرفیت پاوربانک به کاربر نشان می‌دهد چند بار می‌توانید با پاوربانک باتری دستگاه خود را شارژ کنید.

قبل از خرید پاوربانک این سوالات را پاسخ دهید:



  • با پاوربانک قصد شارژ کردن چند دستگاه را به‌صورت همزمان دارید؟
  • باتری دستگاه یا دستگاه‌هایی که می‌خواهید به پاوربانک وصل کنید، چند میلی‌آمپرساعتی است؟
  • با پاوربانک می‌خواهید چند بار دستگاه‌ یا دستگاه‌های خود را شارژ کنید؟

این سه سوال، از مهم‌ترین سوالاتی است که باید قبل از خرید پاوربانک از خود بپرسید. شما باید دقیقا بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی نیاز دارید. نیاز هر کاربر ممکن است با کاربر دیگر متفاوت باشد. مثلا ممکن است شما با توجه به موقعیت کاری خود نیاز به پاوربانکی داشته باشید که طی روز حداقل دو بار بتواند گوشی هوشمند را شارژ کند؛ در حالی که فرد دیگری تنها نیاز به پاوربانکی داشته باشد که بتواند تا 50 درصد باتری گوشی هوشمند خود را با آن شارژ کند.

راهنمای خرید پاور بانک : محاسبه‌ی ظرفیت مورد نیاز پاور بانک

همان‌طور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از خرید پاوربانک باید بدان توجه کنید، ظرفیت پاوربانک است که با واحد میلی‌آمپرساعت یا mAH محاسبه می‌شود. قبل از خرید پاوربانک ابتدا باید بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی نیاز دارید. در نتیجه ابتدا باید ظرفیت مورد نیاز خود را محاسبه کنید. اگر می‌خواهید فقط از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود استفاده کنید، نیاز شما با فردی که تمایل دارد هم‌زمان از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی هوشمند، ساعت هوشمند یا تبلت استفاده کند، متفاوت خواهد بود.

ابتدا دستگاه‌هایی که می‌خواهید باتری آن‌ها با پاوربانک شارژ شوند، مشخص کنید و ظرفیت باتری آن‌ها را با یکدیگر جمع کنید. البته باید در نظر داشته باشید که ظرفیت اسمی پاوربانک‌ها با نمونه‌ی واقعی آن‌ها تفاوت دارد که در ادامه به تشریح این موضوع پرداخته شده است.

راهنمای خرید پاور بانک : ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاور بانک

یکی از موضوعاتی که اغلب کاربران پاوربانک با آن مواجه می‌شوند این است که ظرفیت پاوربانک در عمل آن‌ چیزی نیست که در حین خرید یا در برگه مشخصات محصول درج شده است. پاوربانک دارای ظرفیت اسمی و یک ظرفیت واقعی است. مثلا وقتی پاوربانکی با ظرفیت 10٬000 میلی‌آمپرساعت خریداری کرده‌اید و باتری گوشی شما نیز 2000 میلی‌آمپرساعتی است؛ انتظار دارید 5 بار بتوانید باتری گوشی‌ خود را با این پاوربانک شارژ کنید، ولی در عمل فقط 3 بار می‌توانید این کار را انجام دهید.

آنچه در برگه‌ی مشخصات پاوربانک به‌عنوان ظرفیت مطرح می‌شود، ظرفیت اسمی پاور بانک است. معمولا پاوربانک‌ها در عمل دو سوم ظرفیت اسمی خود می‌توانند شارژ کنند. دلیل عدم انطباق ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی این است که میلی‌آمپرساعت، واحد اندازه‌گیری ظرفیت باتری در ولتاژ 3.5 ولت است. در صورتی که گوشی‌های هوشمند در حالت عادی با ولتاژ 5 ولت شارژ می‌شود.

علاوه بر این، در طول فرآیند شارژ شدن باتری، به‌دلیل مقاومت کابل‌ها و اتصالات، هرز انرژی هم باید در نظر گرفته شود. اگر دقت کرده باشید، حین عملیات شارژ، اغلب گوشی‌های هوشمند کمی گرم می‌شوند؛ پس بخشی از انرژی به‌صورت گرما به‌هدر می‌رود. حداقل 10 درصد انرژی حین شارژ هدر می‌رود و در بهترین حالت بهره‌وری 90 درصدی را هنگام شارژ باتری در اختیار خواهیم داشت.

در برخی از پاوربانک‌ها، راندمان نهایی به‌صورت درصد مشخص شده است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از آن و ظرفیت اسمی، ظرفیت واقعی دستگاه را محاسبه کنند. بهره‌وری پاوربانک‌ها عموما بین 60 تا 90 درصد است.

buy-power-bank
buy-power-bank

راهنمای خرید پاور بانک : محاسبه‌ی ظرفیت واقعی پاور بانک

برای محاسبه‌ی ظرفیت واقعی پاوربانک باید ظرفیت اسمی پاوربانک را در میزان راندمان یا بهره‌وری آن ضرب کنید. همان‌طور که گفته‌شد راندمان پاوربانک‌ها با یکدیگر متفاوت است. ممکن است با راندمان 60 یا 70 درصد یا حتی راندمان 90 درصد مواجه باشید. معمولا ظرفیت اسمی و راندمان به‌صورت دو عدد در مشخصات پاوربانک درج می‌شود. اگر میزان بهره‌وری یا راندمان پاوربانک از سوی شرکت سازنده مشخص‌نشده بود، می‌توانید برای محاسبه‌ی ظرفیت واقعی، از درصد راندمان میانگین 80 درصد استفاده کنید. بدین ترتیب اگر پاوربانکی با ظرفیت اسمی 10٬000 میلی‌آمپر ساعت خریداری کنید، به صورت تقریبی ظرفیتی برابر با 8٬000 میلی‌آمپر ساعت در اختیار خواهید داشت.

راهنمای خرید پاور بانک : با پاوربانک چند بار می‌توانم باتری دستگاه را شارژ کنم؟

وقتی پاوربانک خریداری می‌کنید، با توجه به ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی و میزان نیاز خود، می‌توانید محاسبه کنید که اگر پاوربانک کاملا شارژ باشد، چند بار می‌تواند باتری دستگاه شما را شارژ کند.

همان‌طور که گفته شد حدود 80 درصد ظرفیت اسمی پاوربانک در عمل برای شارژ باتری دستگاه شما به‌کار برده می‌شود و حدود 20 درصد به‌صورت انرژی حرارتی و ... از دست می‌رود. در بهترین حالت حدود 90 درصد ظرفیت پاوربانک در عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برای محاسبه‌ی میزان دفعات شارژ گجت خود توسط پاوربانک، ضریب دیگری وجود دارد. همانطور که پاوربانک‌ها دارای ضریب راندمان هستند، گوشی‌های هوشمند نیز از ضریب مشابهی بهره می‌برند. به این دلیل که گوشی‌های هوشمند عموما از کیفیت ساخت بهتری نسبت به پاوربانک‌ها بهره می‌برند، ضریب راندمان آن‌ها بیشتر است. با این حال اگر از ضریب راندمان باتری گوشی هوشمند خود اطلاعی ندارید، می‌توانید این عدد را نیز 80 یا 90 درصد در نظر بگیرید.

بدین ترتیب مثلا اگر گوشی هوشمندی با ظرفیت باتری 1500 میلی‌آمپرساعت و راندمان 80 درصد داشته باشید و پاوربانک 6000 میلی‌آمپرساعتی با بهره‌وری 80 درصد خریداری کنید، طبق فرمول 2.5 بار می‌توانید گوشی هوشمند خود را با این پاوربانک شارژ کنید.

6000 × 0.8 × 0.8 ÷ 1500 = 2.5

می‌توانید از این فرمول برای محاسبه‌ی تعداد دفعات قابل شارژ با پاوربانک، استفاده کنید. البته سایت‌هایی هم هستند که به‌راحتی برای شما همین محاسبات را انجام می‌دهند. برای مثال می‌توانید به وب‌سایت powerbankexpert مراجعه کنید؛ نوع گوشی هوشمند و ظرفیت پاوربانک را مشخص کنید، تا تعداد دفعات قابل شارژ گوشی نمایش داده شود.

راهنمای خرید پاور بانک : سایر مشخصه‌ و قابلیت‌های پاور بانک

راهنمای خرید پاور بانک : شدت جریان پاور بانک

علاوه بر محاسبه‌ی ظرفیت مورد نیاز، باید شدت جریان خروجی پاوربانک را نیز مورد توجه قرار دهید. برخی پاوربانک‌های دارای پورت‌های متعددی هستند و از هر پورت می‌توانید خروجی با شدت‌جریان متفاوت بگیرید. مثلا ممکن است شما برای شارژ کردن دستگاه خود نیاز به پاوربانکی با خروجی USB و دو شدت جریان مختلف مثلا یک آمپر و 2.1 آمپر نیاز داشته باشید.

ظرفیت و شدت جریان خروجی، جزو پارامترهای مهم در انتخاب پاورباک هستند. شدت جریان خروجی پاوربانک می‌تواند بسیار متنوع باشد و با توجه به نیاز خود باید پاوربانک مورد نظرتان را تهیه کنید. بسیاری از پاوربانک‌های بازار، دارای دو پورت با دو شدت جریان مختلف هستند، ولی در بازار پاوربانک‌هایی با یک پورت هم به‌فروش می‌رسند. مثلا اگر دستگاه شما نیاز به شدت جریان 2.1 آمپر داشته باشد و پاوربانک شما تنها دارای پورت شدت جریان یک آمپری باشد، باتری خیلی کند شارژ می‌شود.

راهنمای خرید پاور بانک : سرعت شارژ باتری دستگاه توسط پاور بانک

وقتی از پاوربانک استفاده می‌کنید، بی‌شک دوست دارید باتری دستگاه شما هر چه سریع‌تر شارژ شود. سرعت شارژ پاوربانک، به شدت جریان خروجی آن بستگی دارد. برخی مدل‌های معمولی پاوربانک تنها خروجی با شدت جریان یک آمپر را در اختیار شما قرار می‌دهند، ولی پاوربانک‌های پیشرفته‌تر، می‌توانند شدت جریان 2 آمپر یا بیشتر را هم در خروجی خود در اختیار کاربر قرار دهند. وقتی شدت جریان بیشتری در خروجی پورت‌های پاوربانک در اختیار کاربر قرار داشته باشد، بالطبع بر سرعت شارژ شدن تاثیر می‌گذارد.

یکی دیگر از موضوعات مهم در مورد سرعت شارژ باتری دستگاه توسط پاوربانک، فناوری به‌کار برده شده در پاوربانک است. اگر پاوربانک از فناوری شارژ سریع بهره برده باشد، بالطبع سریع‌تر باتری دستگاه شما شارژ می‌شود. برخی پاوربانک‌های بازار از فناوری شارژ سریع 2.0 یا 3.0 کوالکام بهره‌مند هستند که در صورتی که باتری دستگاه شما با این فناوری‌ها سازگاری داشته باشد، می‌توانید پاوربانکی خریداری کنید که باتری دستگاه شما را سریع‌تر شارژ کند.

پاوربانک با فناوری شارژ سریع 1.0 معمولا دارای ولتاژ خروجی  5 ولت و حداکثر توان 10 وات است. در حالی‌که در فناوری شارژ سریع 2.0، خروجی می‌تواند  5 ولت، 9 ولت یا 12 ولت و توان باتری 18 وات باشد. هم‌چنین در فناوری شارژ سریع 3.0، ولتاژ خروجی می‌تواند  از 3.2 ولت تا 20 ولت باشد و توان خروجی نیز تا 18 وات افزایش پیدا می‌کند.

راهنمای خرید پاور بانک : اتصالات پاور بانک

یکی دیگر از موضوعات مهم در حین خرید پاوربانک، اتصالات آن است. اکثر این دستگاه‌ها دارای پورت USB هستند که برای شارژ کردن گوشی هوشمند و تبلت به‌کار برده می‌شود. با این وجود، ممکن است شما به بیش از یک درگاه خروجی نیاز داشته باشید و بخواهید همزمان چند دستگاه را شارژ کنید. یا ممکن است نیاز به پورت USB-C داشته باشید. براساس تعداد پورت‌های مورد نیاز خود و نوع پورت، پاوربانک مورد نظرتان را خریداری کنید.

در نظر داشته باشید پاوربانک‌ها در کنار درگاه‌های خروجی، به یک پورت معمولا میکرو USB یا USB‌ نوع C برای شارژ باتری خود مجهز هستند و شارژ گوشی‌های هوشمند از این پورت ممکن نخواهد بود.

راهنمای خرید پاور بانک : مدت زمان شارژ شدن پاور بانک

یکی از موضوعات مهم دیگری که اغلب افراد حین خرید پاوربانک بدان بی‌توجه هستند، سرعت شارژ شدن باتری خود پاوربانک است. بسیاری از بانک‌ها با کابل USB به‌راحتی شارژ می‌شوند. ولی برخی پاوربانک‌های بازار هم هستند که باید ساعت‌ها زیر شارژ بمانند تا کاملا باتری آن‌ها شارژ شود. این وضعیت قطعا خوشایند بسیاری از کاربارن نخواهد بود. یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی پاوربانک‌ها خیلی کند شارژ بشوند، ولتاژ ورودی 5 ولتی آن‌ها است.

به همین دلیل هنگام خرید پاوربانک در کنار بررسی توانایی آن در شارژ سریع گوشی‌های هوشمند، به فناوری‌های به کار رفته در شارژ سریع باتری درون پاوربانک نیز دقت کنید.

راهنمای خرید پاور بانک : ایمنی پاور بانک

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید، آیا ممکن است پاوربانک به باتری گوشی یا تبلت صدمه بزند؟ آیا در تولید پاوربانک‌ها اصول ایمنی در نظر گرفته می‌شود؟ در برخی پاوربانک‌ها به صراحت مشخص شده است که اصول ایمنی را رعایت شده است. در کل پاوربانک باید بتواند در مقابل ولتاژ، بیش از حد شارژ شدن، جریان، گرما و اتصال کوتاه ایمن باشد. این موارد در پاوربانک‌ها به صورت زیر ذکر می‌شوند:



  • ولتاژ بیش از حد نرمال (Over Voltage Protection)
  • بیش از حد شارژ شدن (Over Charge Protections)
  • شدت جریان بیش از حد (Over Current Protections)
  • گرما (Over Heat Protections)
  • اتصال کوتاه (Short-Circuit)

راهنمای خرید بهترین پاور بانک
راهنمای خرید بهترین پاور بانک

راهنمای خرید پاور بانک : شدت جریان هوشمند پاور بانک

با توجه به تنوع گسترده‌ی گجت‌های هوشمند و تجهیز آن‌ها به باتری‌‌های مختلف، وجود پاوربانکی هوشمند با قابلیت تامین شدت جریان متناسب با هر دستگاه، حس می‌شود. در همین راستا شرکت‌های تولید‌کننده‌ی این دستگاه، به توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ای برای تنظیم شدت جریان خروجی با توجه به نیاز پرداخته‌اند. این فناوری‌ها با نام‌های مختلفی اعم از Fit Charge یا AI Power‌ با توجه به برند سازنده، شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌شود هنگام خرید، بهره‌مندی پاوربانک از این قابلیت را در اولویت‌های اصلی خرید خود قرار دهید.

راهنمای خرید پاور بانک : شارژ بی‌سیم پاور بانک

برخی پاوربانک‌های موجود، به فناوری‌های انتقال بی‌سیم توان اعم از Qi مجهز شده‌اند تا نیازی به اتصال با سیم به گوشی نباشد. پیش از خرید این دستگاه‌ها باید از پشتیبانی گوشی هوشمند خود از فناوری شارژ بی‌‌سیم اطمینان حاصل کنید. البته امکان شارژ گجت‌ها از طریق سیم با پاوربانک‌های بی‌سیم نیز وجود دارد. اما به دلیل قیمت بیشتر آن‌ها، تنها در صورت استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم، خرید این نوع خاص از پاوربانک‌ها پیشنهاد می‌شود.

مقاومت در برابر ضربه و نفوذ مایعات

برخی پاوربانک‌ها برای شرایط آب‌وهوایی گوناگون و مقاومت در برابر ضربات و نفوذ مایعات طراحی‌شده‌اند. این محصولات برای کاربران همیشه در سفر گزینه‌ای ایده‌آلی به شمار می‌آید.

راهنمای خرید پاور بانک : ابعاد پاور بانک

بی‌شک ابعاد پاوربانک هم یکی از موضوعات مهمی است که حین خرید باید بدان توجه داشته باشید. بالطبع اگر پاوربانکی با ظرفیت بالا و تعداد پورت‌های بیشتر نیاز داشته باشید یا اقدام به خرید نمونه‌های خورشیدی کنید، ابعاد شارژر همراه شما بزرگ‌تر خواهد بود. پاوربانک‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف و در کلاس‌های وزنی متفاوت به‌فروش می‌رسند. می‌توانید پاوربانک کمتر 100 گرم تا بالای 400 گرم در بازار پیدا کنید. پاوربانک‌های بیش از 400 گرم در کلاس وزنی سنگین طبقه‌بندی می‌شوند. پاوربانک‌های معمولی بین 200 تا 400 گرم وزن دارند.

البته در بازار پاوربانک‌هایی در ابعاد کارت ویزیت هم دیده می‌شوند که آنقدر باریک طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانید در کیف پول خودتان قرار دهید و به‌راحتی هر کجا خواستید پاوربانک همراهتان خواهد بود. البته نباید توقع ظرفیت بالایی از این دستگاه‌ها داشته باشید.

راهنمای خرید پاور بانک : جنس باتری پاور بانک

اگر می‌خواهید خریدی دقیق داشته باشید، به جنس باتری مورد استفاده در پاوربانک نیز توجه کنید. اگر باتری مورد استفاده در پاوربانک از برندهای متفرقه و البته نامرغوب باشد، عملا مدت زمان زیادی نمی‌توانید از پاوربانک استفاده کنید. باتری‌های از جمله قطعاتی هستند که به مرور زمان مستهلک شده و در کنار کاهش ظرفیت، امکان خرابی و در شرایط حادتر نشتی و انفجار را خواهند داشت. اگر جزو افرادی هستید که از پاوربانک زیاد استفاده می‌کنید، حتما باید حین خرید از کیفیت باتری و طول عمر آن اطمینان حاصل کنید. پاناسونیک، سامسونگ، ال‌جی و CATL بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های باتری‌های لیتیوم یون در جهان هستند که باتری مورد نیاز بسیاری از برند‌های تولیدکننده‌ی پاوربانک در جهان را تامین می‌کنند.

راهنمای خرید پاور بانک : طول عمر پاور بانک

باتری‌های به کار رفته در پاوربانک‌ها، مشابه نمونه‌های گوشی‌های هوشمند است. در نتیجه باتری‌های لیتیوم‌یون یا لیتیوم‌پلیمر این دستگاه‌ها نیز طول عمر مفیدی بین 200 تا 1000 بار می‌توانند شارژ و دشارژ دارند. در نظر داشته باشید که پاوربانک‌ها به ضربه بسیار حساس هستند و در صورت سقوط از ارتفاع زیاد امکان نشتی مواد شیمیایی یا حتی بروز حادثه را دارد.

راهنمای خرید پاور بانک : نشانگرهای LED پاور بانک

بسیاری از پاوربانک‌های بازار، مجهز به نشانگرهای LED هستند که شرایط باتری دستگاه را به کاربر اعلام می‌کنند. میزان شارژ باقی‌مانده، اتمام شارژ یا عملیات شارژ شدن پاوربانک توسط این LEDها اعلام می‌شوند. البته برخی دیگر از پاوربانک‌های از نمایشگر کوچکی بهره می‌برند تا اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه در اختیار کاربران قرار گیرد.

راهنمای خرید پاور بانک : چراغ قوه پاور بانک

برخی پاوربانک‌ها به چراغ قوه مجهز شده‌اند. با این که پاوربانک‌ها کاربرد متفاوتی دارند، اما تجهیز آن‌ها به چراغ قوه، شاید در شرایط خاصی بسیار کاربردی باشد.

راهنمای خرید پاور بانک : بهترین برند تولیدکننده پاوربانک چیست؟

اگر پاوربانک نقشی کلیدی در کارهای روزمره‌ی شما خواهد داشت، پیشنهاد می‌شود به سراغ برند‌های نام‌و‌آشنا بروید. این محصولات با استفاده از باتری‌های باکیفیت‌تر، در کنار عمر طولانی‌، بازدهی بهتری را به ارمغان خواهند آورد. نمونه‌های زیادی از افزایش حجم باتری، نشتی مواد شیمیایی یا کاهش قابل توجه ظرفیت، در پاوربانک‌های برند‌های گمنام دیده شده است. البته در نظر داشته باشید که محصول مورد نظر، از گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی نیز بهره ببرد تا در صورت بروز هر مشکلی، امکان بهره‌مندی از خدمات را داشته باشید.

البته خرید پاوربانک برند‌‌‌های نام‌دار، قطعا افزایش هزینه‌ی خرید را برای کاربران به همراه خواهد داشت. با این حال در نظر داشته باشید که بسته‌های باتری در صورت تولید با کیفیت بسیار پایین، نه تنها کارایی مناسبی نخواهند داشتب، بلکه با توجه به ماهیت شیمیایی بودن این قطعه، امکان بروز حادثه را افزایش می‌دهند. به همین دلیل قویا توصیه می‌کنیم از برند‌های آشنا با خدمات پس از فروش معتبر استفاده کنید.

نظر خود را درباره «راهنمای خرید بهترین پاور بانک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای خرید بهترین پاور بانک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.