زمان مطالعه: 12 دقیقه
راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت

راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت

راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت راهنمای خرید غذاساز : غذاساز چیست؟ آسمونی : ساده ترین تعریف...

راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت

راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت
راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت

راهنمای خرید غذاساز : غذاساز چیست؟

آسمونی : ساده ترین تعریف می‌تواند اینگونه باشد: غذاساز ابزاری است که برای انجام سریع و راحت کارهای تکراری آشپزخانه طراحی شده است. خرد کردن، آسیاب کردن، ورقه کردن، ریز‌ریز کردن، پوره کردن و رشته‌رشته کردن کارهای تکراری و طاقت‌فرسایی هستند که با استفاده از این ابزار بسیار ساده‌تر انجام می‌شوند. مخصوصا وقتی که میهمان دارید و قرار است این کارها را در حجم زیاد انجام دهید، غذاساز می‌تواند یک ناجی بی‌همتا باشد!درست است که در بازار مدلهای مکانیکی ساده‌ای هم وجود دارند که برخی از این کارها را مقداری ساده‌تر انجام می‌دهند، اما اغلب می‌دانیم که یک ابزار الکتریکی که دارای تیغه‌های قابل تعویض است، می‌تواند بسیار بیش از تصور کاربردی و جذاب باشد. به خصوص نسبت به مدلهای پلاستیکی دستی که اصلا قابل مقایسه نیست.

غذاساز یکی از وسایل کوچک آشپزخانه است که شما اغلب از آن استفاده می‌کنید. این بدان معنا است که فارغ از اندازه و قیمت این ابزار، باید غذاسازی بگیرید که قادر باشد بدون سر و صدای زیاد از پس کارهای محوله بر بیاید و آنقدر سخت‌جان باشد که سالها در کنار شما روی میز آشپزخانه دوام بیاورد.

راهنمای خرید غذاساز : تاریخچه کوتاهی از غذاساز

در تاریخچه وسایل و تجهیزات آشپزخانه، غذاسازها بسیار جدید به نظر می‌رسند. این ابزار از دهه 1960 راه خود را به آشپزخانه‌های صنعتی و حرفه‌ای  باز کرد. این ماشینهای زحمت‌کش اولین بار توسط Robot Coupe و ویژه استفاده در رستورانها و آشپزخانه‌های صنعتی وارد بازار شدند و البته این شرکت هنوز هم مشغول تولید غذاساز است. روبوکو از سال 1972 هم این محصول را راهی خانه‌های انگلستان کرد. مردم آمریکای شمالی هم از سال 1973 توانستند از این ابزار بهره ببرند.

راهنمای خرید غذاساز : چرا باید یک غذاساز بخریم؟

دلیل اصلی اینکه شما سراغ غذاساز می روید، این است که آماده‌سازی غذا را سریعتر و آسانتر می‌سازد. این ابزار کارهای ملالت‌آور و خسته‌کننده آسیاب‌کردن، خرد کردن، ورقه کردن رشته کردن و حتی مخلوط کردن و پوره کردن را به اعمالی معمولی، سریع و حتی بی‌سروصداتر از حالت دستی بدل می‌سازد. و اینگونه در زمان و زحمت شما صرفه جویی فراوانی صورت می‌گیرد. این موضوع باعث شده که غذاساز سریعا به یکی از محبوب‌ترین لوازم آشپزخانه‌ در خانه‌ها و رستورانها تبدیل شود. اکنون دیگر آماده سازی غذاهای سالم و خوشمزه به امری ساده تبدیل شده است.شاید بهترین توصیف برای غذاساز، ابزاری چندکاره باشد. این وسیله می‌تواند به راحتی وظایف چندین ابزار آشپزخانه را به صورت همزمان بر عهده بگیرد:

* مخلوط کردن ترکیبات معمول غذایی

* خرد کردن مواد غذایی خشک با استفاده از قابلیت پالس یا ضربه‌ای

* پوره کردن کامل میوه‌ها و سبزیجات. تهیه سسها، دیپ‌ها و برخی سوپ‌ها

* چرخ کردن و کوبیدن گوشت و مغزی‌جات

* شکل دادن به آمولسیونها برای تهیه سسهایی چون مایونز یا  سس سالاد

* تهیه سریع و کارآمد خمیر برای شیرینی و نان

* خرد کردن و پوره کردن کامل برای تهیه غذای کودک

* رشته کردن و ورقه کردن ترکیبات غذا یا سالاد

* رنده کردن پنیر

* آسیاب و آرد کردن غلات

* تبدیل دانه‌های نمک و شکر به پودر نمک و شکر

buy-food-processor
buy-food-processor

راهنمای خرید غذاساز : مواد غذایی که معمولا در غذاساز ریخته می‌شوند

بهترین نکته درباره غذاساز این است که آنها قادرند تقریبا هر ماده غذایی را برند. برخی از این موادغذایی که معمولا با غذاساز آماده می‌شوند، عبارتند از:

– خرد کردن، ورقه کردن و برش نگینی تمامی میوه‌ها و سبزیجات از قبیل کدو، بادمجان، هویجها، سیبها، خیارها و… در اندازه‌های یکسان برای استفاده در سالاد یا دیگر دستورات غذایی

– خرد یا پودر کردن غلات

– خرد کردن نان و تولید کرامپ

–  لوبیا و نخود فرنگی و مانند آن

– پنیر

– سسها و سالساها از قبیل گوجه فرنگی، پستو، ترشی‌جات، پوره‌ها و …

– گیاهان و ادویه از قبیل پیازها، سیر و زنجبیل

– مخلوطهای مایع و دیپ‌ها از قبیل مایونز و…

– مغزها، موسها

– سوپها

– قیمه کردن گوشت

راهنمای خرید غذاساز : حالا چطور یک غذاساز خوب انتخاب کنم؟

در انتخاب یک غذاساز باید موارد زیادی از قبیل بدنه، اندازه ظرفها، تیغه‌ها، کارکردها، گارانتی و… را مد نظر داشت. برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی و با توجه به بودجه تان داشته باشید، تک تک موارد مهم در خرید یک غذاساز را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

راهنمای خرید غذاساز : به ظرفیت و جنس ظرف توجه کنید

ظرفیت محفظه غذاسازها معمولا از یک تا 3.5 لیتر متغییر است. البته در این میان خرد کن یا غذاسازهایی هم با محفظه حدود نیم لیتر هم در بازار یافت می‌شود.  البته این میزان درباره موادغذایی ماده اندکی فرق می‌کند.اگر شما معمولا برای جمعیت زیادی غذا درست می‌کنید یا اینکه همیشه چندین دستور غذایی را با هم آماده می‌کنید، شاید بهتر باشد به دنبال غذاسازهایی با محفظه های 2 لیتری یا بیشتر باشید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که با افزایش ظرفیت غذاساز قیمت آن هم بیشتر می‌شود و باید مواظب بودجه‌تان هم باشید.  همچنین هرچه ظرفیت بالاتری انتخاب کنید، باید فضای بیشتری را روی میز آشپزخانه برای آن خالی کنید. معمولا مدلهایی با ظرفیت 1.5 تا 2 لیتر برای اغلب کاربردهای خانگی مناسب و کافی هستند.

بسیاری از این ظروفها (چه مخلوط کن یا آبمیوه گیر و آسیاب)‌ معمولا از پلاستیک پلیمری نشکن تهیه شده اند. این جنس علاوه بر دوام بالا، به راحتی تمیز می‌شود و در ماشین ظرفشویی هم قابل استفاده است. البته عیب این ظروف آن است که در طی زمان خش برداشته و کم کم کدر می‌شوند. اما اگر محصولی با پشتیبانی قطعات مناسب انتخاب کنید، می‌توانید ظرف جایگزین را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

برای اینکه راحت‌تر بتوانید درباره حجم غذاسازتان تصمیم بگیرید، به این چند نکته دقت نمایید:

– ظرفیت اعلام شده روی غذاسازها معمولا برای ترکیبات خشک است.

– هنگام استفاده از مواد مایع همیشه نصف ظرفیت اسمی دستگاه را پر کنید تا از سرریز مایعات و اسیب به دستگاه جلوگیری شود.

– غذاسازهای کوچک با گنجایش کمتر از یک لیتر معمولا برای کارهای دم دستی کوچک مناسبند. مانند ورقه کردن یک پیاز یا له کردن یک سیر.

– بهترین انتخاب معمولا یک غذاساز 2 لیتری با دهانه تغذیه گشاد است. اینگونه اغلب غذاهای کم حجم یا حجیم را به راحتی آماده می‌کنید و هنگام حضور مهمان هم غافلگیر نمی‌شوید.

– مدلهای 1.3 تا 2 لیتری  برای خانواده‌های کوچکتر از 4 نفر انتخاب مقتصدانه‌ای خواهند بود. اینگونه بدون تصرف جای زیاد روی کابینت آشپزخانه، ظرفیت کافی برای تامین غذای خانواده را در اختیار دارید.

راهنمای خرید غذاساز : گارانتی معتبر

و در آخر موضوعی که درباره تمام ابزارها و لوازم منزل ‌تان صدق می‌کند و حتی در تمام زندگی باید رعایت کنید، این است که محصولی با گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب و کافی را انتخاب نمایید. حتی اگر به دنبال مدل گرانقیمتی هستید که کارایی طولانی و مطمئنی دارد، باز هم برای اندکی ارزانتر خریدن، گارانتی را فدا نکنید. همچنین مدلی را انتخاب کنید که به طور وسیع در بازار توزیع شده و از نظر دفاتر خدماتی پوشش کشوری خوبی را داشته باشد. معمولا قطعات و لوازم یدکی این گونه محصولات بسیار بیشتر است و راحت‌تر خدمات دریافت می‌کنید. در عین حال که خدمات دهندگان هم در زمینه تعمیر این ابزارها دقیقتر و ماهرتر هستند.

راهنمای خرید غذاساز : برندهای غذاساز

چنان تنوع برند غذاساز در بازار زیاد است که با توجه به تمام مطالب گفته شده باز هم تصمیم گیری سخت است. به خصوص اینکه برندهای متفرقه و گاها بی‌کیفیت چینی هم در بازار زیاد هستند و فروشندگان هم بیش از صلاح مشتری برخی اوقات فروش کالای موجودشان را در اولویت فرار می‌دهند. اگر چه انتخاب برند کاری سخت است و بستگی کامل به بودجه، عملکردهای مورد نظر شما و البته علاقه‌تان به رنگ ظاهری یا نام برند خاصی است. اما بد نیست برای آشنایی بیشتر با وضعیت و قیمتهای فعلی بازار ایران نگاهی به برخی مدلهای غذاساز داشته باشیم.

راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت
راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت

بهترین مارک و برند غذاساز : غذاساز پارس خزر ساینا مدل CFP-110

قیمت: 290هزار تومان

شاید تا اسم کالای ایرانی به میان بیاید (به خصوص هنگام خرید وسایل الکتریکی) اغلب گمان می‌کنیم که خبری از کیفیت در میان نباشد. اما پارس خزر یکی از برندهای قدیمی و برتر ایرانی است که در چند سال اخیر ثابت کرده که قدرت رقابت با اغلب محصولات بازار را دارد. غذاساز مدل CFP-110 امکانات کامل یک غذاساز کامل و حرفه‌ای آشپزخانه را دارد.  و جالب اینکه قیمتی کاملا رقابتی  (تقریبا نصف) مدلهای وارداتی دارد:

– رنده در سه اندازه

– تیغه قاچ زن

– تیغه خلال کن

– آب مرکبات گیر

– آب میوه گیر

– دیسک خامه / مایونز زن

– تیغه خرد کن اصلی با بهره گیری از آخرین تکنولوژی فرانسه

– تیغه خمیر گیری

– مخلوط کن

– دارای سیستم ایمنی ( میکروسوئیچ )

– دارای محفظه نگهداری ملحقات

– 600 وات و 230/220 ولت

– دارای 2 ماه وارانتی ،25 ماه گارانتی، 10 سال تامین قطعات و خدمات پس از فروش

بهترین مارک و برند غذاساز : غذاساز Black & Decker اپتیما مدل FP 700

قیمت: 343 هزار تومان

Black & Decker یکی از نامهایی است که در بازار لوازم خانگی ایران زیاد شنیده می‌شود. هنوز هم همانند برخی مارکهای چینی، با این برند هم برخوردهای راضی و ناراضی متفاوتی دیده می‌شود. اگرچه این مدل از بلک‌اند‌دکر نیز همانند پارس خزر توانسته امکانات جذابی را با قیمت مناسب همراه کند. اما بد نیست که قبل از خرید آن اندکی تحقیق کنید.

– توان ‏:‏ 700 وات

– ظرفیت ‏:‏ 2/5 لیتر

– ده سرعت متناوب

– عملکرد لحظه ای (پالس)

– آب مرکبات گیری

– خردکن

– خالل کن

–  رنده ریز و درشت

– چیپس کن در 2 سایز

– همزن

– خمیرزن

– تخم مرغ زن

– قفل ایمنی

–  گارانتی دو ساله شمیم کیش

بهترین مارک و برند غذاساز : غذاساز فیلیپس مدل HR7761

قیمت: 459هزار تومان

فیلیپس از برندهای خوشنام در بازار ایران است که مدتها است جای خود را در گوشه و کنار آشپزخانه ‌ها باز کرده است. اگر از افراد آگاه در زمینه وسایل آشپزخانه و غذاساز سوال کنید، یکی از اولین انتخابهای‌شان برند فیلیپس است. محصولات غذاساز این برند در ایران از قیمت تقریبی 260 هزار تومان (Philips HR7627) آغاز شده و تا یک میلیون و سیصد هزار تومان (Philips HR7954) هم می‌رسد. اما به نظر می‌رسد مدل 7761 انتخابی بهینه و کارآمد برای اغلب آشپزخانه‌ها باشد.

– توان مصرفی 750 وات

– امکان تنظیم 2 درجه سرعت برای حداکثر کنترل

– دارای لوازم جانبی برای انجام 28 عملکرد گوناگون

– دیسک های ضد زنگ برای قطعه قطعه کردن، خرد کردن و برش دادن

– قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی

– دارای پارچ نشکن

– امکان تشخیص سرعت مناسب برای استفاده از هر ابزار با هماهنگ کردن رنگ ابزار و رنگ درجه سرعت روی دستگاه

– مونتاژ آسان قطعات

– جعبه نگهداری همراه با 9 مدل لوازم جانبی از جمله تیغه خرد کن، دیسک سس زن، خمیر زن، همزن سیمی و کاردک

– گارانتی دو ساله شکوفا الکتریک سرویس

بهترین مارک و برند غذاساز : غذاساز بوش مدل MUM48R1

قیمت: 500 هزار تومان

کمپانی بوش در سال 1886 در نزدیکی اشتوتگارت آلمان کار خود را آغاز کرد. بوش در حال حاضر عنوان سومین تولید‌کننده بزرگ لوازم خانگی جهان را داراست. اگرچه محصولات فعلی بوش در بازار ایران را نمی‌توان آلمانی دانست، اما حداقل گفته می‌شود که در چین و تحت لیسانس آلمان مونتاژ می‌شوند.  این مدل غذاساز علاوه بر رنگ زیبا و جذاب قرمز و استیل، بدنه ظرف آن هم کیفیت بسیار خوبی دارد. ظاهر آن هم بیش از یک غذاساز، شبیه یک همزن و مخلوط کن حرفه‌ای است. غذاساز بوش MUM48R1 ظرفیت بسیار خوب 3.9 لیتری دارد  و توان 550 واتی  آن هم برای کارهای خانگی مناسب به نظر می‌رسد.

– برش دهنده و همزن

– ظرفیت 3٫9 لیتر

– توان 550 وات

– جنس تیغه ها‏:‏ استیل ضد زنگ

– قابلیت تنظیم سرعت تا 4 درجه

– دارای محفظه جمع آوری سیم برق

– دارای پایه های لاستیکی جهت ثبات دستگاه و عدم لرزش در هنگام استفاده

– طول سیم‏:‏ 1٫2 متر

– شستشوی آسان

– گارانتی سه ساله سیهاوی

buy-food-processor
buy-food-processor

بهترین مارک و برند غذاساز : غذاساز مولینیکس مدل Masterchef FP520G

قیمت: 598 هزار تومان

این برند اگرچه کاملا مشخص نیست که متعلق به کجاست و مدلها و محصولات مختلفش توسط کشورهای مختلف ساخته و وارد ایران می‌شود، اما به نامی شناخته شده و قابل اعتماد در ایران تبدیل شده است. این برند خوشنام به خصوص در زمینه لوازم برقی آشپزخانه  خوش درخشیده و توانسته جایگاه خوبی را کسب نماید.  اگر به دنبال یک محصول زیبا و خوش قیافه برای گوشه اشپزخانه‌تان می‌گردید و جای زیادی هم برای قرار دادن آن ندارید، مولینیکس‌ها همیشه گزینه خوبی هستند. مولینیکس Masterchef FP520G هم با قدرت 750 واتی خود هر آشپز سخت‌گیری را راضی نگه می‌دارد و حتی در رستورانهای کوچک و کافی شاپ‌ها هم قابل استفاده است.

– قدرت‏:‏ 750 وات

– دو سرعته + سرعت لحظه ای (پالس)

– تیغه فلزی جهت خردکردن انواع سبزیجات و گوشت

– پارچ مخلوط کن 1٫5 لیتری

– کاسه غذاساز 3 لیتری

– دو صفحه فلزی جهت رنده و برش

– یکنواخت کننده و خمیرزن پلاستیکی

– کاردک

– نگهدارنده لوازم جانبی

– ساخت فرانسه

– گارانتی دو ساله بدرسان الکتریک

بهترین مارک و برند غذاساز : غذا ساز مولینیکس مدل FP7331 + آسیاب قهوه AR100

قیمت: 680 هزار تومان

یکی از ابتکارات شرکتهای تولید یا واردکننده لوازم آشپزخانه در ایران این است که محصولاتشان را به صورت پکیج‌ها و باندلهای کاربردی از دو یا چند ابزار عرضه می‌کنند. این مدل غذاساز مولینیکس هم معمولا همراه با قهوه‌ساب یا گوشت‌کوب برقی عرضه می‌شود و به تنهایی کمتر در بازار دیده می‌شود. قدرت 900 واتی این غذاساز را به گزینه‌ای وسوسه کننده برای اغلب آشپزان درگیر در کارهای سنگین تبدیل ساخته است.

مشخصات غذاساز ‏:‏

– قدرت ‏:‏ 900 وات

– دارای 22 عملکرد متفاوت

– با کاسه غذاساز 3 لیتری

– دو سرعته + دکمه پالس لحظه ای

– دارای رنده های ‏:‏ ریز، درشت، چیپس ساز نازک و ضخیم

– تیغه خردکن

– دسته قابل جداشدن

– خمیر زن

– همزن فلزی

– آب مرکبات گیر

– مخلوط کن

– گارانتی دو ساله بدرسان الکتریکمشخصات آسیاب ‏:‏

– قدرت ‏:‏ 180 وات

– گنجایش ‏:‏ 50گرم

– مخزن استیل با قابلیت جدا شدن

– سیستم کنترل با درب ‏(‏3‎-2‎-1‏)‏

– درب شفاف

– گارانتی دو ساله بدرسان الکتریک

بهترین مارک و برند غذاساز : غذاساز کنوود مدل FPM810

قیمت: 948 هزار تومان

شرکت انگلیسی کن وود سال هاست در زمینه لوازم برقی و الکترونیکی وسایل خانگی و خودرو فعالیت دارد و امروزه خود را به یک برند مطرح تبدیل کرده است‏.‏بیش از 75% محصولات این کمپانی صادر می شود و توسط شرکت های متعدد تابع کنوود و شبکه های توزیع کننده در 80 کشور به فروش می رسد‏.‏ در ایران هم پس از نامهایی چون فیلیپس و مولینیکس، مردم و فعالان بازار کنوود را برندی خوب و همپایه نامهایی چون فلر می‌شناسند. البته وقتی به این سطح قیمت می‌رسیم، معمولا کسانی که بحث بودجه به نسبت کارایی خانگی و مدت زمان استفاده برای‌شان اهمیت دارد، اندکی مکث می‌کنند. اما موتور 1000 واتی آن هیچ جای شکی برای مصرف‌کنندگان حرفه‌ای و تجاری باقی نمی‌گذارد.

– قابل استفاده با 8 سرعت متفاوت

– دارای تنظیم سرعت اتومات

– گنجایش خردکن‏:‏ 3٫5 لیتر

– گنجایش مخلوط کن‏:‏ 1٫6 لیتر

– گنجایش همزن‏:‏ 1٫5 لیتر

– پارچ 1٫6 لیتری

– جنس تیغه ها‏:‏ استیل ضد زنگ

– 5 صفحه رنده گوناگون

– دارای حالت اقتصادی‏(‏صرفه جویی در انرژی‏)‏

– کاسه نشکن

– تیغه های دندانه دار برنده

– مخلوط کن پیرکس مدرج و با دوام با شیار های تعبیه شده در شیشه

– قطعات قابل شست و شو در ماشین ظرفشویی

– محفظه سیم جمع کن در قسمت زیرین دستگاه

– ضد لغزش

– سیستم دو گانه دور تند و کند ‏(‏تند برای مخلوط کردن ، کند برای غذاساز‏)‏

– سیستم کامل قفل ایمنی کاسه خرد کن و پارچ مخلوط کن

– همراه با لوازم جانبی غذاساز از جمله صفحه خلال و‏.‏‏.‏‏.‏

– گارانتی دو ساله تهران بوران

راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت
راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت

بهترین مارک و برند غذاساز : غذاساز بوش MUM57830

قیمت: یک میلیون و سیصد و نود هزار تومان

بوش از سال 1991 تولید محصولات خانگی  را با تکنولوژی ساخت آلمان، اما در ایالات متحده آغاز کرد. این شرکت که اهمیت زیادی برای طراحی و کیفیت لوازم خانگی خود قائل می باشد تا به امروز جوایزی را در سالهای 2007 و 2012 و 2014 از آن خود کرده است. اگر به دنبال یک غذاساز کاملا حرفه‌ای باشید، بوش با قیمت بالای یک میلیون تومان خود انتخابی مناسب و به نسبت کیفیت، کاملا به صرفه است. اما باید توجه داشت که چنین قدرت و امکاناتی تقریبا هیچ‌گاه در منزل مورد نیاز نخواهند بود و بوش MUM57830 بیشتر به درد سرآشپزهای حرفه‌ای در رستورانها و  جاهای اینچنین می خورد. البته نباید فراموش کرد که هنگامی پای کار صنعتی و نیمه صنعتی حرفه‌ای به میان می‌آید دیگر انتخاب از میان مدلهای این مقاله چندان دلچسب نخواهد بود و نوبت به محصولات حرفه‌ای تخصصی گرانقیمت می‌رسد.

– جنس تیغه استیل ضد زنگ

– خردکن مداوم همراه با 3 تیغه 5 کاره

– همراه با مخلوط کن با ظرفیت 1٫25 لیتر

– پارچ مخلوط پلاستیکی

– طول سیم 110 سانتی متر

– جنس بدنه پلاستیکی

– داری چراغ نشانگر روشن بودن دستگاه

– سیم جمع کن خودکار

– مجهز به سیستم محافظت در برابر گرمای بیش از حد

– مجهز به خاموش شدن ایمنی خودکار

– شستشوی آسان قطعات

– گارانتی سه ساله سیهاوی

نظر خود را درباره «راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای خرید غذاساز + بهترین مارک و قیمت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.