زمان مطالعه: 1 دقیقه
پرخوری عصبی Bulimia Nervosa

پرخوری عصبی Bulimia Nervosa

به نام یگانه عالمیک نوع پرخوری است که دوره ای بازگشت دارد، در این نوع پرخوری فرد مقادیر زیادی از مواد غذایی...

به نام یگانه عالم

یک نوع پرخوری است که دوره ای بازگشت دارد، در این نوع پرخوری فرد مقادیر زیادی از مواد غذایی را در مدت کوتاهی مصرف می کند و کنترلی بر اشتها و خوردن خود ندارد. فردی که مبتلا به پرخوری عصبی است می تواند 3400 کالری در یک ساعت و 20000 کالری را در 8 ساعت دریافت کند. این افراد با ترس همیشگی عدم توانایی برای جلوگیری از خوردن را به همراه دارند و بعد از دریافت این میزان کالری همیشه احساس گناه و ناراحتی دارند.

پرخوری عصبی Bulimia Nervosa
پرخوری عصبی Bulimia Nervosa

بر خلاف بی اشتهایی عصبی افرادی که مبتلا به پرخوری عصبی هستند وزن طبیعی نسبت به سن خود دارند ولی اغلب نگران اضافه وزن خود هستند و بعد از دریافت میزان زیادی کالری دست به پاکسازی روده و معده می زنند یعنی یا استفراغ می کنند یا از مسهل کننده ها استفاده می کنند.

در حدود 1 تا 4 درصد از زنان در طول عمر خود دچار پرخوری عصبی می شوند و این افراد به علت پاکسازی مکرر دچار عدم تعادل الکترولیت و مشکلات گوارشی و دندانی هستند.

اختصاصی پورتال آسمونی

نوشته از خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «پرخوری عصبی Bulimia Nervosa» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پرخوری عصبی Bulimia Nervosa فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.