زمان مطالعه: 1 دقیقه
موزه بریتانیا یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه های جهان

موزه بریتانیا یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه های جهان

موزه بریتانیا یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه های جهانموزه بریتانیا (به انگلیسی: British Museum) یکی از...

موزه بریتانیا یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه های جهان

موزه بریتانیا یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه های جهان
موزه بریتانیا یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه های جهان

موزه بریتانیا (به انگلیسی: British Museum) یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان است که بیش از 7 میلیون گنجینه و آثار باستانی از بسیاری از فرهنگ‌ها، قوم‌ها و کشورهای جهان را از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال را در خود جای داده است. موزه بریتانیا در سال 1753 میلادی و با مجموعه اهدایی از هنس اسلون طبیعی‌دان انگلیسی، شامل دست‌نوشته‌ها، کتاب‌های قدیمی و آثار باستانی گردآوری شده از برخی مستعمرات وقت بریتانیا رسماً تأسیس شد.

بازدید از موزه بریتانیا، مجانی است و پولی بابت بلیط یا ورودیه دریافت نمی‌شود. اما در برخی نمایشگاه‌های ویژه، برای برخی از آثار ویژه و تخصصی که از دیگر موزه‌های معتبر جهان به امانت گرفته می‌شوند، بازدید به صورت مجانی نخواهد بود و پولی بابت بازدید از برخی نمایشگاه‌های موقتی که به صورت امانتی گردآوری شده‌اند، دریافت می‌شود.

هم‌اکنون نیل مک گرگور، مدیر موزه بریتانیا است.

بخش‌های موزه بریتانیا

بخش‌های اصلی موزه بریتانیا عبارتند از:

نقاشی، گراوور و تصویر سکه و نشان مصر و سودان باستان آسیای غربی یونان و روم قرون وسطی ودوره‌های بعد هنر اسلامی آثار باستانی شرقی آثار پیش از تاریخ آثار قوم شناختی آثار لئوناردو دا وینچی

بخش مصر و سودان باستان در موزه بریتانیا

اشیای موجود در بخش مصر و سودان باستان، جنبه‌های گوناگون دربارهٔ فرهنگ و تمدن نیل، از 10 هزار سال پیش از میلاد تا سده دوازدهم میلادی را پوشش می‌دهد.

موزه بریتانیا، بزرگ‌ترین مجموعه از اشیای مصری را در خارج از مصر در اختیار دارد. سنگ‌نبشته روزتا (رشید) و مومیایی‌های خاندان سلطنتی مصر از مهم‌ترین آثار مرتبط با مصر باستان در موزه بریتانیا می‌باشند.

بخش یونان باستان در موزه بریتانیا

از مهم‌ترین گنجینه‌های موجود در موزه بریتانیا می‌توان به مجموعه مرمرهای الگین اشاره کرد که زمانی بخشی از معبد 2500 ساله پارتنون بوده‌است. موزه بریتانیا هم‌چنین 17 مجسمه و 15 صفحه سنگی از میان 92 صفحه معبد پارالیسوس، را در اختیار دارد.

بخش ایران باستان در موزه بریتانیا

بخش خاورمیانه موزه بریتانیا شامل اشیای باستانی بسیار پرارزشی است که از کشورهای ایران، عراق، اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه را شامل می‌شود. گفتنی است بیش از سیزده هزار شئی باستانی ایران در موزه بریتانیا قرار دارد. از آن جمله می‌توان به منشور حقوق بشر کوروش اشاره کرد که در بخش خاورمیانه موزه بریتانیا قرار دارد.

سایر گنجینه‌های موزه بریتانیا

موزه بریتانیا در سال 2011 میلادی، 100 لوح گراوور (طرح‌ها و الگوهای سیاه و سفید پابلو پیکاسو) از مجموعه ولار را خریداری کرد. موزه بریتانیا پیش از این خرید، تنها هفت لوح گراوور از پابلو پیکاسو را که در سال 1979 خریداری کرده‌بود، در اختیار داشت.

نظر خود را درباره «موزه بریتانیا یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه های جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره موزه بریتانیا یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه های جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.