زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ برایتون ، از دلفین تا کاکایی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ برایتون ، از دلفین تا کاکایی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی برایتون ؛ از دلفین تا کاکاییدر اروپا...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

برایتون ؛ از دلفین تا کاکایی

در اروپا شهرهای زیادی وجود دارند که به دلیل نزدیک بودن بیش از حد به یکدیگر، به شهرهای دوقلو معروف شده اند و در زمان نام بردن آنها، اسم هر دو شهر با هم بیان می شود. دو شهر « برایتون » و « هُو » در ساحل دریای مانش و در بخش جنوبی انگلیس هم شرایطی بدین شکل دارند. این دو شهر زمانی دو دهکده کوچک بودند که به مرور به دو شهر کوچک و چسبیده به هم تبدیل شدند. وقتی که یک تیم فوتبال در روز 24 ژوئن 1901 در این بخش انگلیس شکل گرفت، از اسم هر دو شهر در تیم استفاده شد. تا قبل از شکل گیری این تیم جدید، تیمی به نام برایتون اَند هُو رنجرز نماینده این شهرها بود که در آن زمان منحل شده بود.

brighton-logo-during-time
brighton-logo-during-time

تیم جدید به یاد تیم منحل شده، از اسم برایتون اَند هُو استفاده کرد با این تفاوت که عبارت « آلبیون » را که به معنای انگلیس بود، جایگزین رنجرز کرد. برایتونی ها تا مدتها از نمادهای دو شهر برایتون و هُو استفاده می کردند که دو سپر مستقل از هم بودند. رنگ دو سپر روی پیراهن تیم، آبی و سفید بود که نشان دهنده رنگهای لباس تیم بود. گاهی اوقات هم حروف اختصاری نام باشگاه که B، H و A بود همراه با عبارت FC که مخفف عبارت باشگاه فوتبال بود، در نماد تیم به کار می رفت. کم کم در دهه 70 بود که برایتون ملقب به « دلفین ها » شد و همین امر سبب گشت تا در فصل 75-74 یک دلفین به عنوان نماد باشگاه انتخاب شود.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ برایتون ، از دلفین تا کاکایی
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ برایتون ، از دلفین تا کاکایی

اما عمر این لوگو و لقب خیلی کوتاه بود. در همان ایام و قبل از دربی حساس مقابل کریستال پالاس، گروه اندکی از هواداران کریستال پالاس در کافه « بو سان » برای تشویق تیم خود، عبارت Eagles ( عقاب ها ) را با صدای بلند سر دادند. در همان لحظه عده زیادی از هواداران برایتون هم در پاسخ آنها کلمه ای هموزن به کار بردند. عبارت Seagull معنای کاکایی می داد. این ماجرا خیلی زود به گوش همه هواداران برایتون رسید از جمله درِک چاپمن مدیر جدید باشگاه. از آن به بعد باشگاه با لقب کاکائی نامیده شد و در سال 1977 بود که یک کاکائی سفید در لوگوی دایره و آبی رنگ برایتون قرار گرفت.

brighton-logo-during-time
brighton-logo-during-time

تا سال 1988 مدل های مختلفی از این پرنده در لوگوی برایتون استفاده شد تا این که در سال 1988 دیک نایت رئیس جدید باشگاه دستور داد تغییراتی در نماد ایجاد شود. زیرا به نظر او، نماد باشگاه خیلی ساده بود و به نظر وی، این نماد مایه رسوایی باشگاه بود. به این ترتیب برای مدتی، نماد دایره ای تبدیل به سپر شد و لبه های آن هم قرمز رنگ شد. در فصل 02-2001 هم برای یک فصل، مجددا نمادهای سنتی دو شهر برایتون و هُو مورد استفاده قرار گرفت که این تغییر به خاطر صدمین سالگرد تأسیس باشگاه رخ داد. در سپر مربوط به برایتون، پرستو که نشان خانوادگی اشراف منطقه ساسکس بود و همچنین مرجان قرار گرفته بودند. دو نشانه ای که یادآور دریا بودند. سپر مربوط به هُو هم علاوه بر پرستو، یک کشتی بادبانی فرانسوی بود که یادآور حملات فرانسویان در اوایل قرن 16 به سواحل هُو بود. پسی از آن باز هم کاکایی به لوگوی برایتون بازگشت. حالا می توانیم این پرنده را در لوگوی آبی رنگ و دایره ای باشگاه ببینیم. در حالی که نام کامل باشگاه هم در بالا و پایین دایره به چشم می خورد. یعنی برایتون اَند هُو آلبیون.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ برایتون ، از دلفین تا کاکایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ برایتون ، از دلفین تا کاکایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.