زمان مطالعه: 3 دقیقه
نکات ضروری برای داشتن بهترین ساقدوش ها در روز عروسی

نکات ضروری برای داشتن بهترین ساقدوش ها در روز عروسی

♦ کلمه ی ساقدوش ریشه در فرهنگ مردم آذربایجان ایران دارد و معمولا واژه ی سولدوش نیز به همراه آن می آید ....
bridesmaid-and-groom
bridesmaid-and-groom

کلمه ی ساقدوش ریشه در فرهنگ مردم آذربایجان ایران دارد و معمولا واژه ی سولدوش نیز به همراه آن می آید . ساقدوش و سولدوش دو مردی هستند که رابطه ی خویشاوندی نزدیکی ( مثل برادر ) نسبت به داماد دارند و در مراسم عروسی سمت راست و چپ او ایستاده و او را در طول مراسم عروسی همراهی می کنند . اما در فرهنگ غربی این موضوع کمی متفاوت است و عروس ها هم ساقدوش دارند که قوانین خاصی برای این موضوع باید رعایت شود .

اگر دوست دارید ساقدوش عروس (maid of Honor) ، ساقدوش داماد (Grooms Man ) داشته باشید باید بدانید که معمولا دختر خانم ها و آقا پسرهایی که مجرد باشند می توانند ساقدوش عروس و داماد شوند .

لزومی ندارد که لباس ساقدوش های عروس همگی یک مدل باشند ، مهم این است که لباس شان یک رنگ باشد و ترجیحا از یک جنس پارچه تهیه شده باشند .البته اگر همگی لباس های کوتاه می پوشند، نباید یک نفر لباس بلند سفارش دهد ، به عبارت دیگر اندازه ی لباس ها باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد .
توجه داشته باشید که بهتر است رنگ لباس های ساقدوش عروس با رنگ دسته گل ، یا زیور آلات لباس عروس هماهنگ باشند .مثلا اگر قرار است ساقدوش ها لباس صورتی بپوشند ، یا دسته گل عروس خانم باید صورتی باشد و یا در لباس عروس خانم باید یک چیز صورتی مثل یک کمربند صورتی و یا سنگ های صورتی وجود داشته باشد .

مدل ، رنگ و اندازه ی موهای ساقدوش های عروس لزوما نباید یک شکل باشد . ممکن است یک رنگ و مدل به صورت یکی از ساقدوش ها بیاید ولی با صورت دیگری تناقض داشته باشد .

bridesmaid-and-groom22
bridesmaid-and-groom22

ساقدوش های عروس می توانند تاج های کوچک مثل تل یا گل های ریز به سر بزنند ، اما باید توجه کنند که به هیچ عنوان تاج شان از عروس بزرگ تر نباشد و در صورتی که عروس تاج نداشته باشد ، ساقدوش ها نیز اجازه ی استفاده از تاج را ندارند. به عبارتی دیگر تاج عروس باید پرجلوه تر و بزرگ تر از تاج ساقدوش ها باشد تا بتواند عروس را نشان دهد .

یادتان باشد هنگامی که برای سفارش گل به گلفروشی می روید حتما برای سفارش گل سینه ی پسرها و دسته گل دخترها اقدام کنید .

توجه داشته باشید که این گل ها باید با دسته گل عروس خانم هماهنگی کامل داشته باشند .

معمولا بهترین کاری که ساقدوش های عروس انجام میدهند رنگ و لعاب دادن به مراسم عروسی است . پس سعی کنید از رنگ های شاد برای لباس ها و دسته گل هاشان استفاده کنید .

گل های دسته گل عروس لزوما نباید با دسته گل های ساقدوش هایش یکی باشد بلکه فقط می تواند همرنگ باشد. یعنی اگر دسته گل عروس ارکیده ی سفید گران قیمت است ، می توانید دسته گل ساقدوش ها را رز سفید یا گل های سفید دیگر سفارش دهید یا می توانید همان گل ارکیده را برای ساقدوش ها نیز سفارش دهید ولی رنگ آن متفاوت باشد.

ساقدوش ها نباید تور داشته باشند و این یک مورد فقط برای عروس قابل استفاده است.

اگر ساقدوش های تان خردسال هستند (Flower Girls) بهتر است مدل و رنگ لباس های شان ، مدل موها و شکل گل سرهاشان یک شکل باشد. برای دختران خردسال معمولا لباس های پف دار سفید بلند به همراه یک تاج گرد گل و برای پسران خردسال کت و شلوار تیره رنگ به همراه یک پیراهن سفید بهترین انتخاب است .

bridesmaid-and-groom(1)
bridesmaid-and-groom(1)

آقایان ساقدوش باید کت و شلوار های یک رنگ و تیره بپوشند.

ساقدوش های خردسال معمولا وظایفی نیز دارند ، آن ها باید جلوتر از عروس و داماد راه بروند و جلو پای آن ها از سبدی کوچک ، گلبرگ های گل بریزند و یا پشت سر آن ها راه بروند و دنباله ی دامن عروس خانم را نگاه دارند تا هنگام راه رفتن به جایی گیر نکند .

ساقدوش های خردسال می توانند دسته گل نیز داشته باشند ، اما توجه کنید که دسته گل آن ها باید با سایز اندام شان نیز مطابقت داشته باشد ، یعنی باید دسته گل ظریف و کوچک در دست بگیرند.

قبل از مراسم عروسی ، به چگونگی رفت و آمد ساقدوش های تان فکر کنید . اگر دوست داشته باشید می توانید آن ها را با ماشین عروس تان جا به جا کنید . اگر تعداد آن ها زیاد باشد می توانید یک ماشین شاسی بلند و جادار برای شان کرایه کنید تا دیگر جایی برای نگرانی و تاخیر وجود نداشته باشد . در صورتی که هر کدام از ساقدوش ها خودشان به تنهایی بخواهند سرقرار بیایند ، هماهنگ کردن آن ها کمی مشکل و نگران کننده خواهد بود .

 

همچنین مطلب زیر را در آسمونی ببینید:

آنچه که درباره عکاسی و فیلمبرداری عروسی باید بدانید

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نکات ضروری برای داشتن بهترین ساقدوش ها در روز عروسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نکات ضروری برای داشتن بهترین ساقدوش ها در روز عروسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.