زمان مطالعه: 13 دقیقه
بهترین مزون لباس عروس در تهران

بهترین مزون لباس عروس در تهران

بهترین مزون لباس عروس در تهرانبهترین انتخاب شما برای خرید یا سفارش دوخت لباس برای مراسم خواستگاری، بله...
بهترین مزون لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس در تهران

بهترین مزون لباس عروس در تهران

بهترین انتخاب شما برای خرید یا سفارش دوخت لباس برای مراسم خواستگاری، بله برون، نامزدی و عقد کنان، حنابندان، عروسی و پاتختی کدامیک از مزون های معروف تهران است؟ آسمونی در این مقاله لیست بهترین و معروفترین مزون های تهران را برای شما عزیزان منتشر می کند.

پیدا کردن مزون یا فروشگاهی که متنوع ترین مدل های لباس را با بهترین قیمت ارائه بده کار چندان ساده ای نیست. کارشناسان سایت دوشیزه با جمع آوری نظرات مشتریانی که تجربه سفارش انواع لباس مجلسی، عروسی، شب و .... از بهترین مزون های تهران در میرداماد، امیراکرم، افسریه، نازی آباد، جمهوری داشته اند توانسته است فهرستی جامع از بهترین مزون ها و خیاطی های های تهران بر اساس نظرات و پیشنهادات عروس داماها را در سایت دوشیزه منتشر کنند.

به هر کدام از تولیدی ها و عرضه کنندگان جزئی و کلی لباس عروس در تهران که مراجعه کنید و هر مدل و طرحی سفارش بدهید به شما قول دوخت مطابق عکس و مدل انتخابی شما را می دهند و به شما میگویند عکس لباس عروس رو بده عین همون رو تحویل بگیر در صورتی که جنس پارچه، مهارت خیاط، طرح لباس از پارامتر هایی است که خروجی آن میشود یک لباس عروس شیک و رویایی.

عروس خانم هایی که بدنبال سفارش لباس برای مراسم خود هستند، کافیست از این فهرست، لیست های جداگانه ای از مزون های خوب غرب، شرق، شمال و جنوب تهران تهیه کنند. سپس با مقایسه تجربیات بقیه نوعروس ها بهترین ها را برای مراجعه و سفارش انتخاب کنند.

نکته: عروس خانم هایی که بدنبال خرید لباس عروس ترک هستند بعضی از مزون ها، لباس های تولید خودشان که از روی مدل های خارجی کپی برداری شده و در ایران دوخته شده را به اسم لباس عروس با مارک ترک یا اروپایی عرضه میکنند پس حتما برای خرید به اعتبار فروشگاهی که از آن خریداری میکنید توجه کنید. ضمنا از صاحب فروشگاه بخواهید دلایل خودشون را برای اثبات برند لباس عروس مورد نظر توضیح دهند.

لباس عروس تن پوش اول و دوم: لباس عروس تن پوش اول که بعد از دوخت شما اولین نفری هستید که از لباس عروس استفاده میکنید. اما مزون ها در لباس عروس تن پوش دوم تورهای دامن و لباس را تعویض میکنند. دانتل ها و تزئینات آسیب دیده را تعویض، لباس را شستشو و اتو میکنند. البته بزرگ ترین عیب لباس تن پوش دوم این است که سایز ثابتی دارد و مخصوص سایز شما دوخته نشد.

لباس عروس با آستین کوتاه: برای عروس خانم هایی که لباس عروس با آستین کوتاه خریداری میکنند، خرید شنل یا کت برای پوشش بهتر و تغییرات آب و هوایی یک ضرورت محسوب میشود. شنل کلاه دار است ولی کت کمی شیک تر، البته همه اینها سلیقه ای است خیلی از بانوان لباس عروس آستین دار میخرند ولی باز شنل هم برای زیبایی میگیرند و مزون ها معمولا به درخواست مشتری کلاه برای کت های تک میدوزند که بیشتر جنس آنها از ساتن است.

نکاتی برای عروس خانمها در زمان رفتن به مزون لباس

مدیر یک مزون لباس درباره انتخاب مدل لباس عروس می گوید:"شرایط اندام اولین فاکتور برای انتخاب لباس است. برای مثال یک خانم لاغر و ریز نقش باید لباسی شلوغ و پرکار انتخاب کند که او را متغیر نشان دهد و لاغری او را بپوشاند، همچنین لباس با یقه باز که اندام را کشیده تر نشان می دهد، برای یک فرد لاغر پیشنهاد نمی شود. از سوی دیگر افرادی که پایین تنه برجسته ای دارند نباید لباسی با بالاتنه بلند بپوشند، بلکه بهتر است لباسی با دامن پف دار را انتخاب کنند که برجستگی پایین تنه را بپوشاند. انتخاب لباس هایی از جنس حریر باعث می شود این افراد ریزنقش تر به نظر برسند. او می گوید:"یک طراح لباس ابعاد بدن را در نظر می گیرد و مدل لباس را متناسب با شرایط اندامی فرد طراحی کرده و پارچه مناسب انتخاب می کند و بعد دوخت را انجام می دهد، و به این ترتیب نتیجه کار بسیار عالی خواهد شد."

او معتقد است که دنباله لباس عروس باید بلند باشد چون برای عکسبرداری و فیلمبرداری زیباتر و با شکوه تر است، اما وقتی عروسی در باغ برگزار می شود لازم است که لباس طوری طراحی شود که بتوان دنباله لباس را جمع کرد. هم چنین در طراحی لباس باید به شخصیت عروس توجه کرد. مثلاً برای عروس خانمی که انرژی زیادی دارد و زیاد حرکت می کند نباید لباسی با دنباله بلند انتخاب کرد چون با آن احساس راحتی نخواهد کرد. از طرفی اگر چه انتخاب لباس با دنباله بلند توصیه می شود اما اندازه دنباله لباس به کوتاهی و بلندی قد عروس بستگی دارد. دنباله لباس عروس خانمی که قد کوتاهی دارد، نباید بیش از 40 تا 50 سانتیمتر باشد.

مدیر این مزون لباس می گوید:"اگر چه بودجه در انتخاب مدل و کار لباس مهم است، اما عروس خانم نباید فکر کند که چون بودجه محدودی دارد، نمی تواند آن لباسی را که همیشه آرزو داشته، تهیه کند. عروس خانم پس از انتخاب مدل لباس خود و با مشاوره با طراح لباس، می تواند مدل دلخواهش را با پارچه سبک تر یا کار سبک تر سفارش دهد تا نتیجه به آن چه در نظر دارد بسیار نزدیک شود. در واقع این بستگی به هنر طراح لباس دارد که مدل، کیفیت و کار لباس را با قیمت لباس هماهنگ کند تا بهترین نتیجه حاصل شود."

bridal-maison
bridal-maison

لیست بهترین و معروف ترین مزون های تهران:

  • مزون گل چرخ:

نام مدیریت: فرح نقابت شماره تماس: 22513787 شماره همراه: 09122148100

آدرس: مجیدیه شمالی، میدان ملت، کوچه امیر کیانوش، پلاک 12،واحد1 مزون گل چرخ

  • مزون صمصامی:

نام مدیریت: خانم صمصامی

شماره تماس: 22979042

شماره همراه: 09126279597

آدرس: پاسداران – میدان هروی – بلوارپناهی نیا (گلزار)کوچه هفتم سمت راست کرچه حجتی پلاک 17 مزون صمصامی

  • مزون عروس سرا:

نام مدیریت: خانم بختیاری

شماره تماس: 26549576

شماره همراه: 09127756788

آدرس: لواسان-میدان هروی- میدان قیام مزون عروس سرا

  • مزون عروس رامونا ( تاج محل سابق ):

نام مدیریت: قربانی

شماره تماس: 77730156-7

شماره همراه: 09122050907

آدرس: فلکه اول تهرانپارس- گلبرگ شرقی- پلاک 3- واحد 14 مزون عروس رامونا ( تاج محل سابق )

  • مزون صفا:

نام مدیریت: صفا

شماره تماس: 22261444

شماره همراه: 09126136156

آدرس: میرداماد،میدان محسنی،خیابان شاه نظری،پاساژ میرداماد،طبقه 3،واحد18 مزون صفا

بهترین مزون لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس در تهران
  • مزون لباس عروس ژامک:

نام مدیریت: یادگاری

شماره تماس: 44488057

شماره همراه: 09124364451

آدرس: اشرفی اصفهانی، نرسیده به پونک مزون لباس عروس ژامک

  • مزون ویکتوریا:

شماره تماس: 77954934

شماره همراه: 09126840637

آدرس: تهران تهرانپارس مزون ویکتوریا

   

bridal1
bridal1

لباس عروسیتان را به دست هرکسی نسپارید و با وسواس انتخاب کنید،تنها شبی است که لباس عروس به تن میکنید و این یک شب آنقدر اهمیت دارد که شما برایش وقت بگذارید و با دقت مزون و یا خیاط لباس عروسیتان را پیدا کنید. برای انتخاب مزن عروس اصولی وجود دارد که حتما باید این اصول را به دقت مطالعه کنید و سپس اقدام به انتخاب مزون عروس کنید. پورتال آسمونی در ادامه این مقاله روش های انتخاب مزون عروس را برای شما عزیزان عنوان می کند.

  1. آگهی‌نامه‌ها را ببینید. بهتر است در اینترنت و آگهی‌نامه‌ها مزون‌های مختلف را پیدا کنید و با چند دقیقه تماس تلفنی چند تا از بهترین‌ها و مناسب‌ترین‌های آنها را برای مراجعه در نظر بگیرید.
  2. از دیگران راهنمایی بگیرید. اگر پیراهنی را به تن یکی از فامیل و آشنایان‌ دیده‌اید و به نظرتان خوش دوخت، تمیز و قالب اندام است از صاحب آن بپرسید که پیراهن را کجا دوخته است و خودتان سری به آن مزون بزنید.
  3. نزد خیاط های تجربی نروید. اگرچه در میان خیاط های تجربی افراد هنرمند، ماهر و باتجربه هم وجوددارند که در معروف‌ترین مزون‌ها هم مشابه کار آنها را پیدا نمی‌کنید اما ‌ بسیاری از افرادی که دیپلم خیاطی را از سازمان فنی حرفه‌ای دریافت کرده‌اند و در خانه‌شان کسب و کار کوچکی را راه انداخته‌اند قادر نیستند آن لباس عروس‌های شیک و خوش‌دوختی را که در ژورنال‌ها می‌بینید برای‌تان حاضر کنند؛ دستمزد چنین خیاط هایی چندان بالا نیست اما بهتر است لباس‌های مجلس‌های خودمانی‌ترتان را به آنها بسپارید زیرا برای دوخت پیراهنی شکیل و مهم مثل لباس عروسی تجربه و مهارت کافی را در اختیار ندارند و ممکن است پارچه گرانی را که به آنها سپرده‌اید خراب کنند و در نهایت راهی جز پوشیدن آن لباس و حسرت خوردن نداشته باشید.
  4. گول ظاهر مزون را نخورید. بسیاری از خیاط هایی که چندان در کارشان مهارتی ندارند و تشنه ثروتمند شدن هستند نهایت تلاش خود را می‌کنند تا در راسته‌های لباس عروس فروشی ها مثلا بلوار میرداماد یا خیابان جمهوری مزونی را افتتاح کنند. این افراد برای جلب مشتری حتی لباس‌هایی که خودشان ندوخته‌اند را در مزون نمایش می‌دهند و مشتری به راحتی گول چرب زبانی خیاط و دکور شیک مزون را می‌خورد و دوخت لباس عروس را به آن مزون می‌سپارد. موقع تحویل لباس هم متوجه اشکالات غیرقابل تصحیحی می‌شود که دیگر هیچ زمانی هم برای اصلاح‌شان نیست. .عروس خانم یا مجبور است همان لباس را بپوشد یا سراسیمه و باعجله یک لباس آماده تهیه کند.
  5. نمونه کارهای آنها را ببینید.
    bridal2
    bridal2
    یک مجموعه کامل از انواع لباس‌های عروسی از انواع مدل‌ها، پارچه‌ها و مدهای سال‌های دور تا به امروز می‌تواند نشانه قدمت کار صاحب مزون و همچنین تجربه، مهارت و شناخته شدن کار او باشد. چنین مزون‌هایی معمولا پررفت و آمدند، افراد زیادی در مزون مشغول به کار هستند که می‌توانید کیفیت کار آنها را همان‌جا مشاهده کنید. حتی می‌توانید از صاحب مزون خواهش کنید اجازه دهد چند ساعت آنجا بنشینید و نمونه کارهایی که سایر مشتری‌ها سفارش داده‌اند و برای پرو تن می‌کنند را ببینید

یک مجموعه کامل از انواع لباس‌های عروسی از انواع مدل‌ها، پارچه‌ها و مدهای سال‌های دور تا به امروز می‌تواند نشانه قدمت کار صاحب مزون و همچنین تجربه، مهارت و شناخته شدن کار او باشد. چنین مزون‌هایی معمولا پررفت و آمدند، افراد زیادی در مزون مشغول به کار هستند که می‌توانید کیفیت کار آنها را همان‌جا مشاهده کنید. حتی می‌توانید از صاحب مزون خواهش کنید اجازه دهد چند ساعت آنجا بنشینید و نمونه کارهایی که سایر مشتری‌ها سفارش داده‌اند و برای پرو تن می‌کنند را ببینید. صاحب مزون اگر به کارش اعتماد داشته باشد درخواست شما را رد نمی‌کند

  1. ابتدا پیراهنی ارزان را سفارش دهید. در دوران نامزدی مهمانی زیاد دعوت می‌شوید و به لباس‌های متعددی احتیاج دارید می‌توانید دوخت یکی از این پیراهن‌ها را به مزون مورد نظرتان سفارش دهید. بهتراست یقه ، کمر یا ریزه‌کاری‌های مهم لباس با مدل لباس عروس‌ دلخواه‌تان مشابه باشد تا متوجه شوید که آیا خیاط می‌تواند آن را بر روی پارچه پیاده کند
  2. با خیاط و مدیر مزون صحبت کنید. شما باید هم با خیاط مزون هم مدیریت مزون صحبت کنید. دربسیاری از موارد دیده شده مدیر مزون یک سرمایه‌دار چرب زبان است که تنها در بستن قرار داد با مشتریان استاد است اما خیاطان مزون افرادی بی‌تجربه هستند که کارشان هم چندان کیفیتی ندارد. ضمن صحبت با مدیر مزون دقت کنید که تا چه حد جنس پارچه‌ها را می‌شناسد و به مدل‌ها آشناست اگر خودتان به این موارد آشنا نیستید شخصی را با خودتان ببرید که اطلاعات پایه‌ای خیاطی را داشته باشد زیرا ممکن است مدیر مزون تنها چند تا اسم بی‌ربط را برای‌تان ردیف کند و شما هم که از هیچ چیز اطلاع ندارید فکر کنید که طرف‌تان در امر لباس عروس کارکشته است. همچنین دقت کنید که مدیر مزون ارتباط خوبی با شما برقرار می‌کندیا نه؟ ارتباط خوب تنها شامل خوشآمد گویی و پذیرایی لوکس نمی‌شود. ببینید اصلا حرف شما و خواسته‌های‌تان از لباس عروس را می‌فهمد؟ بسیاری از خیاط ها اصلا با مد روز و مدلی که شما در نظر دارید آشنا نیستند و هرچه‌قدر هم خودتان را به آب و آتش بزنید حرف خودشان را می‌زنند.

بعد از این‌ که با مدیر مزون حرف زدید با خیاط‌ هایی که برای او کار می‌کنند رو در رو صحبت کنید و نمونه کار آنها را ببینید. دقت کنید که خیاط در کارش منظم است؟ دستش تند است؟ اگر می‌خواهد روی لباس کاری انجام دهد جلوی شما هول و سراسیمه نمی‌شود؟ کارهای او خوش دوخت و تمیز است؟ لباس‌ها را از داخل نگاه کنید ببینید در داخل لباس هم به تمییزی توجه شده و کوک‌ها و دوخت ظاهری آشفته ندارند؟ سپس حتما به خیاط یا کسی که لباس را سنگ‌دوزی می‌کند بگویید که از چه اشکالاتی در دوخت لباس بدتان می‌آید و تاکید دارید که لباس شما دچار چنین مشکلاتی نشود

  1. برای عقد قرارداد آماده شوید. بعد از این‌که مزونی را برای دوخت لباس عروسی‌تان پسندیدید باید حتما موارد مهمی را درباره نحوه کار مزون جویا شوید، اول در مورد آنها توافق کنید و بعد قرار داد ببندید. مهم‌ترین مواردی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

آیا خود شما لباس مرا می‌دوزید یا سایر خیاط های مزون؟ برای دوخت مدل انتخابی‌ام به چه نوع پارچه‌ای نیاز دارم؟ انواع ارزان‌تری برای آن موجودند؟ دوخت لباس در چند هفته تمام می‌شود؟ تا آماده شدن کامل لباس چند بار باید برای پرو آن بیایم؟ آیا در جلسات پرو نامزدم هم می‌تواند حضور داشته باشد؟ دستمزدتان شامل چه مواردی می‌شود؟ آیا هزینه سنگ‌دوزی، تور، شنل و کت لباس جدا دریافت می‌شود؟ آیا برای اندازه کردن های لباس در هفته قبل از عروسی باید هزینه بپردازم؟ اگر سایر اعضای خانواده هم در این مزون لباس بدوزند برای ما تخفیفی قائل می‌شوید؟ نحوه پرداخت دستمزد چطور است؟ نقد یا اقساط؟ اگر لباس را بعد از عروسی به خود شما بسپارم چقدر از هزینه‌ام کسر می‌شود؟

bridal3
bridal3

شما قرار داد می‌بندید؟خسارت خراب کردن پارچه را در قرارداد قید می‌کنید؟

  1. دوخت لباس عروس چقدر؟ اگر وضعیت مالی‌تان عالی است سری به مزون‌های بالا شهر بزنید و انتظار دستمزدی از 2 میلیون به بالا را داشته باشید این مزون‌ها معمولا 80 درصد مبلغ را از شما دریافت می‌کنند و بعد لباس را می‌دوزند و تازه برای سنگ‌دوزی و سایر مشتقات لباس باید جداگانه پول بدهید. در محله‌های متوسط تر می‌توانید بین 600 هزار تا3 میلیون تومان برای لباس‌عروس‌تان هزینه‌ کنید.

نکات مهم دیگر: -صبحانه بخورید و بعد پرو کنید قبل از بیرون رفتن از خانه به قصد خرید و پرو لباس عروس، صبحانه خورده باشید. به خاطر این که، با صبحانه نخوردن احتمالا حجم شکمتان کوچکتر خواهد بود و این یعنی اگر جزو عروس خانم های تپل یا شکم دار باشید، موقع پرو لباس اندازه واقعی بدنتان مشخص نیست. -همراهان همدل انتخاب کنید بیشتر مزون های لباس عروس از آمدن همراه با عروس استقبال می کنند. همراهان زیاد باشد طبیعتا ایده ها و نظرات هم زیادتر و بالطبع متفاوت تر می شود و در نتیجه ممکن است انتخابتان را سخت می کند. با کسانی بروید که نظرشان را قبول دارید و با روحیات شما هنگام خرید آشنا هستند . موقع خرید لباس عروس 20-30 نفر را همراه خودتان به مزون نبرید و هربار که لباسی را پرو می‌کنید فوری عکسش را برای نیمی از فامیل و دوستان نفرستید و نظرخواهی نکنید چون فقط و فقط گیج‌تر می‌شوید و اصلا یادتان می‌رود که خودتان چه لباسی دوست داشتید. موقع خرید فقط 2 تا از صمیمی‌ترین دوستان یا اقوامتان را که البته آدم‌هایی رک هستند و در این زمینه تجربه دارند با خودتان همراه کنید. - آقایان نروید دنبال لباس‌عروس‌! خریدن لباس عروس ذوق و سلیقه و حوصله می‌خواهد. باید برای این‌کار وقت بگذارید. مطمئن باشید که پشیمان نمی‌شوید. چون اولین و آخرین باری است که این کار را انجام خواهید داد. توصیه ما این است که با یک خانم به خرید لباس عروس بروید نه با آقای داماد. آقایان اصولا حال و حوصله خرید ندارند و مطمئن باشید وقتی شما لباس عروس سوم را امتحان می‌کنید، برای اینکه از این خرید کسل‌‌کننده خلاص شوند، به شما خواهند گفت این لباس بهترین است اما اگر سر فرصت و حوصله لباس عروس دلخواه‌تان را پیدا کردید، می‌توانید همسر آینده‌تان را سورپرایز کنید. به همین سادگی.‌‌

bridal4
bridal4

-کفش عروسی را زودتر بخرید درست همان قدر که همراه داشتن لباس زیر مناسب اهمیت دارد، پوشیدن کفش مناسب هم مهم است. کفش شما در روز پرو باید همان کفشی باشد که قرار است شب عروسی بپوشید. به این ترتیب خیاط یا فروشنده می تواند بفهمد که دامن شما چقدر باید بلند باشد یا دنباله آن باید چطور قرار بگیرد. -لباس زیر مناسب بپوشید همان لباس زیری را به تن کنید که قرار است شب عروسی بپوشید. اگر قرار است لباستان دکلته باشد، فروشنده یا خیاط به شما خواهد گفت از لباس زیر تنه دار و بدون بند استفاده کنید. بنابراین قبل از آنکه به پرو بروید، لباس زیر نو و مناسب را خریداری کرده و همراهتان ببرید. - سایز لباس عروس را در نظر بگیرید هیچ منظره‌ای بدتر از این نیست که عروسی در طول مراسم ازدواجش دائم بالای لباس بدون آستینش را نگه داشته باشد که مبادا پایین بیاید یا با سجاق یقه درگیری داشته باشد و... از همان ابتدا لباسی انتخاب کنید که قالب تنتان باشد تا مجبور به تغییر و دستکاری لباس نشوید.بیشتر عروس ها از شدت استرس در روزهای قبل از عروسی وزن کم می کنند. بنابراین به خیاط یا فروشنده بگویید لباسی می خواهید که اگر لاغر شدید بتوانید آن را در شب عروسی به تنتان اندازه کنید. - با لباس دلخواهتان بچرخید با لباس عروسی که انتخاب کرده اید راه بروید و بنشینید تا مطمئن شوید که با آن راحت هستید. اگر لباس برایتان بلند یا تنگ و گشاد باشد یا اگر راه رفتن تان را مشکل کند به هیچ عنوان نباید آن را انتخاب کنید. مگر آن که بخواهید در روز عروسی از اول تا آخر در عذاب باشید. - اصول تناسب را از یاد نبرید . موقع خرید لباس عروس را بر اساس اندامی که در حال حاضر دارید، انتخاب کنید نه اندامی که می خواهید، داشته باشیدوقتی می‌خواهید لباس عروسی‌تان را بخرید باید، چیزی را انتخاب کنید که متناسب با اندام شما باشد؛ مثلا لباس‌های تنگ و چسبان به درد کسانی که اندام گلابی‌شکل دارند نمی‌خورد و آنها که بالاتنه‌ای چاق دارند بهتر است لباسی با بالا تنه بلند نپوشند. البته یادتان باشد که قرار نیست فقط یک مدل لباس به شما بیاید و هیچ انتخاب دیگری نداشته باشید. در مزون‌های عروس، لباس‌های متفاوتی برای اندام‌های مختلف وجود دارد بهتر است در این بخش به نظرات کارشناسانی که در مزون‌ها هستند، توجه کنید. یک نکته مهم: در روز پرو، حتما درباره شنل یا کت، تاج عروس و تور عروس، دستکش، کیف و هر متعلقات دیگری که فکر می کنید نیازتان خواهد بود صحبت کنید. انتخاب این موارد به قدر کافی وقت گیر است. بنابراین آن را برای روز آخر نگذارید و از قبل فکر همه چیز را بکنید. لیست بهترین و معروفترین مزون های تهران کدام است،مزون ها و آدرس و اطلاعات مزون را در پورتال آسمونی پیدا کنید،بهترین مزون لباس عروس کدام است

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین مزون لباس عروس در تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین مزون لباس عروس در تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.