زمان مطالعه: 8 دقیقه
زندگینامه برایان تریسی

زندگینامه برایان تریسی

برایان تریسی از نویسندگان کتابهای خودیاری است که بسیاری از کارهای خود را به صورت کتاب گویا ارائه داده. موضوع...

brian-tracy1
brian-tracy1

برایان تریسی از نویسندگان کتابهای خودیاری است که بسیاری از کارهای خود را به صورت کتاب گویا ارائه داده. موضوع سمینارها و ارائه‌های او شامل رهبری، فروش، مدیریت مؤثر و استراتژی کسب و کار است. اگر می خواهید در مورد برایان تریسی بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید. از اینکه آسمونی را همراهی می کنید سپاسگزاریم.

برایان تریسی

زادروز

5 ژانویهٔ 1944 ‏(72 سال)
شارلوت‌تاون، جزیره پرنس ادوارد

ملیت

کانادا

آثار

کمک به خویشتن"قدرت جذبه" "مدیریت زمان" "قدرت بیان" "قدرت برنامه ریزی" "مدیریت بحران" "قورباغه را ببوس"کانون تمرکز

همسر

Barbara Tracy

مصاحبه با برایان تریسی

ژان بقوسیان:

سلام آقای برایان تریسی. خیلی خوشحالم که این امکان را دارم که با شما صحبت کنم و تشکر از وقتی که در اختیارمان قرار دادید. همانطور که گفته بودم این مصاحبه در مجله موفقیت ایران چاپ خواهد شد.

  • اولین سوال این است که به نظر خودتان دلیل معروفیت شما در کشورهای مختلف از جمله ایران چیست؟

برایان تریسی:

در ابتدا باید بگویم بنابر تجربه شخصی‌ام، ایرانی‌ها از باهوش‌ترین و خوش‌برخوردترین افراد جهان هستند. من با مردان و زنان ایرانی زیادی در ایالات متحده، کانادا و کشورهای دیگر از جمله ایران کار کرده‌ام. همواره همکاری با آنها لذت‌بخش بوده و از استعدادها و توانایی‌های آنها متعجب شده‌ام.

شاید دلیل محبوبیت کتاب‌هایم کاربردی بودن و قابل‌اجرا بودن آنها است. مردم می‌تواند کتاب‌ها را بخوانند و بلافاصله ایده‌های گفته شده را به‌کار گیرند تا فعالیت‌ها و کارشان بهبود یابد.

ایرانی‌ها و مخصوصا صاحبان کسب‌و‌کار ایرانی بسیار عمل‌گرا هستند و علاقه زیادی به یادگیری مطالبی دارند که نتایج کارشان را بهبود دهد. کتاب‌های من دقیقا برای این نوع افراد نوشته شده است.

ژان بقوسیان:

  • مطلع شدم که شما دچار سرطان حنجره شده‌اید، آیا این موضوع حقیقت دارد و وضع سلامتی کنونی شما چگونه است؟

برایان تریسی:

در ماه مارس 2010 پزشکان تشخیص دادند که سرطان حنجره دارم. این موضوع برایم واقعا تکان‌دهنده بود. باید زندگی‌ام را مجددا سازماندهی می‌کردم تا بتوانم تحت درمان قرار گیرم. در این صورت سرطان تحت کنترل درمی‌آید و در حالت ایده‌ال از بین می‌رود.

از آوریل تا اوت سال 2010، تحت شیمی درمانی، جراحی و پرتو درمانی قرار گرفتم. در پایان این دوره اثرات سرطان تقریبا ناپدید شده بود! هم‌اکنون تا 95 درصد درمان شده‌ام و سر کار می‌روم. مسافرت‌ها را مجددا آغاز کرده‌ام و در کشورهای مختلف سخنرانی می‌کنم و سمینار برگزار می‌کنم.

زمانی که تحت درمان بودم دو کتاب نوشتم! دوره‌های آموزشی زیادی ساختم و تقریبا هر روز کار می‌کردم. اکنون شرایط جسمانی من عالی است و هر روز ورزش می‌کنم.

ژان بقوسیان:

  • تاکنون به چند نفر از مردم جهان از جمله ایران آموزش داده‌اید؟

برایان تریسی:

در سی سال گذشته بصورت مستقیم به بیش از 5 میلیون نفر در 56 کشور مختلف آموزش داده‌ام. علاوه بر آن، مصاحبه‌های تلویزیونی من و دوره‌های صوتی و کتاب‌هایی که تهیه کرده‌ام توسط میلیون‌ها نفر دیگر در جهان استفاده شده است.

brian-tracy3
brian-tracy3

ژان بقوسیان:

  • تاکنون چند کتاب نوشته‌اید؟

برایان تریسی:

تاکنون که در سال 2011 بسر می‌بریم 52 کتاب نوشته‌ام. من به‌طور متوسط هر سال چهار کتاب می‌نویسم و منتشر می‌کنم. همچنین دوره‌های صوتی و تصویری مختلفی در زمینه رهبری کسب‌و‌کار، مدیریت، فروش و موفقیت شخصی تولید می‌کنم که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و بسیاری از آنها به زبان‌های دیگر نیز ترجمه می‌شود.

ژان بقوسیان:

  • لطفا یک روز کاری خود را تشریح کنید.

برایان تریسی:

روزهای کاری من متفاوت هستند. گاهی درحال مسافرت با هواپیما هستم. مواقع دیگر در خانه کار می‌کنم و گاهی به دفترم می‌روم که در سه کیلومتری خانه‌ام است و با کارمندانم کار می‌کنم.

هیچ روزی شبیه روزهای دیگر نیست. ولی در هر صورت، در ابتدای روز فهرستی از کارهای آن روز را تهیه می‌کنم. سپس از صبح تا شب بر کارهای آن فهرست متمرکز می‌شوم. اگر کاری به اتمام نرسید آنرا به فهرست روز بعد منتقل می‌کنم. با این روش بهره‌وری بسیار بالایی دارم و در روز کارهای زیادی انجام می‌دهم.

ژان بقوسیان:

  • جدیدترین کتاب شما « ساخت کسب‌و‌کار فوق‌العاده!» کتاب بی‌نظیری است. مطالب آنرا چگونه جمع‌آوری کرده‌اید؟

برایان تریسی:

در این سال‌ها من شخصا 22 کسب‌و‌کار مختلف راه‌اندازی کرده‌ام و مدیریت و توسعه آنها به عهده من بوده است. همچنین به بیش‌ از 1000 شرکت بزرگ و معروف مشاوره داده‌ام و به کارکنان آنها آموزش داده‌ام و با بیش از 10000 مالک و مدیر کسب‌و‌کارهای متوسط و کوچک در ارتباط بوده‌ام و با آنها کار کرده‌ام.

شخصا هزاران کتاب و مقاله در زمینه کسب و کار مطالعه کرده‌ام و هزاران ساعت وقت به بررسی دوره‌های دانشگاهی در زمینه کسب‌و‌کار اختصاص داده‌ام. هزاران ساعت وقت اختصاص داده‌ام تا به دوره‌های صوتی گوش کنم و در سمینارهای بیشماری شرکت کرده‌ام که توسط افراد برجسته در کسب و‌کار برگزار می‌شد.

در نتیجه تمامی این تجربیات و تحقیقات، به ایده‌های روشن و مشخصی رسیده‌ام و دقیقا می‌دانم عوامل موفقیت در کسب‌و‌کار کدامند و چه چیزهایی باعث شکست یک کسب‌و‌کار می‌شوند.

سال گذشته با دوستم مارک تامسون وقت گذاشتیم و تمامی این تجربیات را در قالب یک کتاب با نام «ساخت کسب‌و‌کار فوق‌العاده!» درآوردیم که فکر می‌کنم حرفه‌ای‌ترین و مفیدترین کتاب دنیا در زمینه موفقیت در کسب‌و‌کار باشد.

ژان بقوسیان:

  • کتاب جدید شما چه وجه تمایزی با کتاب‌های دیگر دارد؟

برایان تریسی:

کتاب جدید من هزاران ساعت تجربه و تحقیق را در 7 اصل کلیدی خلاصه می‌کند که برای موفقیت در کسب‌و‌کار ضروری هستند. هرجا که کسب‌و‌کار موفقی می‌بینید مطمئن باشید که در آن کسب‌و‌کار این اصول رعایت می‌شوند. اگر با کسب‌و‌کاری برخورد می‌کنید که با مشکل مواجه شده است، مطمئن باشید که حداقل یکی از این اصول را رعایت نمی‌کنند.

ژان بقوسیان:

  • تاکنون چند نسخه از این کتاب به‌فروش رسیده است، البته اگر جزو اصرار شماست می‌توانیم از این سوال بگذریم.

برایان تریسی:

این کتاب به‌تازگی منتشر شده است. در هفته اول انتشار، عنوان دومین کتاب پرفروش وال‌استریت ژورنال را به خود اختصاص داد. همچنین در همان هفته به پرفروش‌ترین کتاب یو.اس.آ تودی تبدیل شد. این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب آمازون در زمینه کارآفرینی شد.

هر هفته هزاران نسخه از ویرایش انگلیسی این کتاب به‌فروش می‌رسد. همچنین این کتاب به زبان‌های زیادی از جمله فارسی ترجمه و چاپ شده است. در پایان سال 2011 می‌توان آمار دقیقی از میزان فروش این کتاب ارائه کرد.

ژان بقوسیان:

  • در شرایط بحران اقتصادی بهترین روش افزایش فروش کدام است؟

برایان تریسی:

 

بهترین روش‌های فروش هیچگاه تغییر نمی‌کنند. شما باید شجاعانه و به‌طور مصمم به بازاریابی محصولات و خدمات خود بپردازید و بر مزایای محصولات خود نسبت به رقیبان تاکید کنید. سپس با مشتریان تماس بگیرید و هر روز در حال فروش باشید.

ژان بقوسیان:

  • به نظر شما اصولی که در کتاب جدیدتان آورده‌اید در تمامی فرهنگ‌ها از جمله ایران کاربردی هستند؟

برایان تریسی:

تفاوت‌های فرهنگی تاثیر زیادی بر نحوه بکارگیری این اصول پایه‌ای دارند. ایران از هر کشور دیگری متفاوت است. ایده‌هایی که در کشوری اجرا می‌شوند برای استفاده در کشوری دیگر باید تصحیح شوند.

البته توجه کنید که اصول کسب‌و‌کار همواره و در تمامی نقاط جهان یکسان هستند. هدف هر کسب‌و‌کار ایجاد و حفظ مشتری است. معیار موفقیت در کسب‌و‌کار، میزان رضایت مشتری است. معیار رضایتمندی مشتری خریدهای مجدد او است. اصول پایه‌ای هیچگاه تغییر نمی‌کنند.

brian-tracy4
brian-tracy4

ژان بقوسیان:

  • همانطور که می‌دانید در ایران کارآفرینان جوان زیادی وجود دارند. اگر بخواهید تجربه 30 ساله خود را در چند جمله فشرده کنید، بهترین توصیه شما به این افراد که کار خود را به‌تازگی آغاز کرده‌اند چیست؟

برایان تریسی:

بهترین توصیه من آن است که هرچه زودتر دست‌به‌کار شوید و کاملا عمل‌گرا باشید. البته قبل از آغاز کسب‌و‌کار باید مشق خود را به‌خوبی انجام دهید. طرح کسب‌و‌کار کاملی تهیه کنید و در آن تمامی جزئیات ممکن را لحاظ کنید. مطمئن شوید برای محصولات یا خدماتی که می‌خواهید ارائه کنید بازاری واقعی وجود دارد و محصولات شما با قیمتی مناسب فروخته خواهد شد.

از دیگران راهنمایی بخواهید، از افرادی که قبلا در این کسب‌و‌کار بوده‌اند و همچنین از مشتریان. آماده باشید تا هر تغییر لازم را بپذیرید. آمادگی انجام اشتباهات زیاد را داشته باشید و از آنها درس بگیرید و پیش بروید.

مهمترین توصیه آن است که هیچگاه تسلیم نشوید. توانایی شما در ادامه راه با وجود مشکلات و مصائب، چیزی است که موفقیت شما را تضمین می‌کند.

امیدوارم این ایده‌ها برای شما مفید واقع شود. برای شما آرزوی بزرگترین موفقیت‌ها را دارم.

ژان بقوسیان:

خیلی ممنون از وقتی که اختصاص دادید و به سوالات با حوصله پاسخ دادید.

هدیه برایان تریسی  به خوانندگان

برایان تریسی: در انتها باید بگویم که هدیه‌ای ویژه برای خوانندگان مجله موفقیت و تمامی فارسی زبانان دارم. من چکیده کتاب جدیدم را در 16 صفحه تهیه کرده‌ام و ژان آنرا به زبان فارسی ترجمه کرده و در سایتش قرار داده است. علاقه‌مندان می‌توانند خلاصه کتاب « ساخت کسب‌و‌کار فوق‌العاده! » را از آدرس زیر به‌صورت رایگان دانلود کنند.

در زیر جملاتی برگزیده از کتابهای مختلف برایان تریسی آمده که فکر می کنم برای شما  جالب و مفید باشند :

مشکلات ما را متوقف نمی کنند، بلکه به ما آموزش می دهند.((برایان تریسی))

 بهترین راه پیش بینی آینده، ساختن آن است.(( برایان تریسی))

 یادگیری مداوم حداقل شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه ای است که در آن فعالیت می کنید؛ هر روز چیز جدیدی بیاموزید.((برایان تریسی))

 هر فعالیت یا عدم فعالیتی مستلزم انتخابی است بین آنچه بیشتر اهمیت دارد و آنچه کمتر اهمیت دارد.((برایان تریسی))

 پاداشهایی که در زندگی می گیرید بستگی به این دارد که چه کاری می کنید، چقدرخوب آن را انجام می دهید و چقدر مشکل است که بتوان کسی را جایگزین شماکرد.((برایان تریسی))

 قانون کاشت و برداشت، اصل و اساسی زندگی بشر است. شما امروز محصولی را برداشت می کنید که در گذشته بذر آن را کاشته اید.((برایان تریسی))

 خوشبختی زمانی به دست می آید که شما به کاری که انجام می دهید باور داشته باشید، آن را خوب بشناسید و دوست بدارید.((برایان تریسی))

 دقت و تمرکز، رموز عملکرد عالی هستند.((برایان تریسی))

 مدیریت زمان وسیله ای است که می تواند شما را از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید برساند.((برایان تریسی))

 قانون حد توانایی می گوید: همیشه برای انجام ضروری ترین کارها زمان کافی وجود دارد.((برایان تریسی))

قانون حذف گزینه ها می گوید: انجام یک کار مستلزم صرف نظر از انجام کارهای دیگر است.((برایان تریسی))

 بهره وری بالا نتیجه ی بالا بردن کارآیی وقت است؛ به این ترتیب که تنها مهمترین کارها را انجام دهید.((برایان تریسی))

 توانایی شما در به تعویق انداختن خوشی های کوتاه مدت، تعیین کننده میزان پیشرفت مالی شما در دراز مدت است.((برایان تریسی))

 برای مدیریت زمان خود باید خوشبختی را هدف اصلی زندگی تان قرار دهید.((برایان تریسی))

 پیشرفت های جزیی در استفاده بهتر از وقت می تواند در مجموع منجر به دگرگونی های اساسی در زندگی شما شود.((برایان تریسی))

 هنگام کار کردن، وقت تلف نکنید، بی وقفه کار کنید و از خودتان بیشتر مایه بگذارید.((برایان تریسی))

 سطح دانش و مهارتی که در حال حاضر دارید حداکثر توان فعلی شما را تعیین می کند.((برایان تریسی))

 مدام از خودتان بپرسید : آیا کاری که مشغول انجام آن هستم ” بیشترین بازده برای وقت صرف شده ” را دارد یا نه؟((برایان تریسی))

 ارزش هر چیزی را می توان با مقدار زمانی که حاضرید صرف آن کنید اندازه گیری کرد.((برایان تریسی))

 توانایی شما در مدیریت زمان برای دستیابی به بالاترین نتایج، مهارت اصلی در کارآیی فردی است.((برایان تریسی))

نظر خود را درباره «زندگینامه برایان تریسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه برایان تریسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.