زمان مطالعه: 2 دقیقه
برندینگ چیست و تفاوت برندسازی و برند

برندینگ چیست و تفاوت برندسازی و برند

 برند احساس و ادراکی است که درباره یک محصول، یک ایده، یک فرد یا یک سازمان در ذهن کاربران و مصرف کنندگان شکل میگیرد .

 برند احساس و ادراکی است که درباره یک محصول، یک ایده، یک فرد یا یک سازمان در ذهن کاربران و مصرف کنندگان شکل میگیرد . با آسمونی همراه باشید.

برندینگ چیست؟

برندینگ چیست؟
برندینگ چیست؟

ابتدایی ترین مفهوم برای برندینگ به معنی دادن وعده در خصوص یک برند و سپس ارائه تعهد انجام آن کار می باشد. در حقیقت برندینگ یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کار اعم از کوچک و بزرگ, جزئی یا تجاری است. یک استراتژی برندینگ موثر در یک بازار رقابتی فزاینده به شما حاشیه ی عمده می بخشد.

برندسازی یا برندینگ (Branding) فرآیندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می­شود. هدف اصلی از برندسازی یک محصول، خدمت یا سازمان ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند. این کار مستلزم دستورهای سطوح بالا و آمادگی لازم برای سرمایه­ گذاری در آینده است. برندسازی استفاده از هر فرصتی است تا بگوییم چرا مردم باید یک برند یا نام تجاری را نسبت به سایر برندها ترجیح و  انتخاب نمایند.

تفاوت برندسازی و برندینگ

تفاوت برندسازی و برندینگ
تفاوت برندسازی و برندینگ

کسی که به صورت تخصصی فرایند مدیریت استراتژیک برند را انجام داده است ، کاملا آگاه است که برندینگ Branding  با برندسازی Brand Building  متفاوت است. برندینگ به معنای اقدامات و عملیاتی است که یک سازمان سعی می‌نماید تا برندی خلق شود. اما همه عملیات برندینگ به خلق یک برند ( ساختن برند ) ختم نمی‌شود، گاه موجب تخریب عملیات بازاریابی سازمان است.

برندسازی حاوی تمام ابعاد و جنبه‌های ایجاد هویت تجاری و فردی است. برندسازی تنها موجب افزایش صدای برند و آگاهی از برند در نزد مشتری نخواهد شد ، بلکه موجب ایجاد هویت و ارزش برند است. ظهور پلتفرم‌های مشارکتی و تعاملی ، به بسیاری از کسب‌وکارها فرصتی برای افزایش آگاهی از برند و ارزش ویژه برند می‌گردد. اگر به برندسازی فردی یا برندسازی شرکتی فکر می‌کنید، نکته‌ای را در نظر داشته باشید ، برندسازی یک نیاز به صرف زمان و منابع زیادی خواهد داشت.

برندسازی چیست ؟

برندسازی چیست ؟
برندسازی چیست ؟

برخی متخصصان، برندسازی را در حوزه ایجاد رابطه با مشتری و در معرض دید مشتری قرار دادن برند ، می‌دانند. اما به نظرم این تنها یک جنبه از برندسازی است. به عقیده من ، برندسازی به فرایند خلق ارزش برای مشتری است. تمام چیزی‌هایی که مشتری در خصوص هویت تجاری شما باید بداند، حس و تجربه نماید. اگر قصد تعریف برندسازی را داشته باشیم، باید انواع برند را بشناسیم، اما برندسازی در چند حوزه بسیار پرکاربردتر است :

برند خدمات

این برند به دنبال ایجاد دانش، فرهنگ و تجربه در مواجه خدمات شرکت یا اشخاص است. مثل قالی‌شویی ، بانک ، بیمه

برند خرده‌فروشی

این برند ، ترکیبی از تجربیات مشتریان محصولات و خدمات است . مثل : پیتزا بوف ، اکبر جوجه

برند محصول

برندی که به دنبال ایجاد تجربه ، پیرامون محصول است. مثل : نایک ، بنز ، سونی

برندسازی به معنای ایجاد و افزایش سطح آگاهی و ترویج و تشویق شرکت به استفاده از استراتژی و تاکتیک‌هاست. به عبارت دیگر، برندسازی به معنای گسترش ارزش ویژه برند با استفاده از کمپین تبلیغاتی و استراتژی‌های ترویجی است.

گامهای اساسی برندسازی

گامهای اساسی برندسازی
گامهای اساسی برندسازی
  • تعریف برند
  • تمایز و جایگاه یابی برند
  • پایه گذاری و مواجه با برند
  • شخصی سازی برند
  • بررسی و حسابرسی برند
  • انجام تحقیقات بازاریابی
  • تمرکز بر یک ارزش منحصربه فرد
  • انتخاب نام مناسب برای انتقال پیام برند
  • ایجاد رابطه احساسی برند با مشتری
نظر خود را درباره «برندینگ چیست و تفاوت برندسازی و برند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره برندینگ چیست و تفاوت برندسازی و برند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.