زمان مطالعه: 1 دقیقه
علامت تجاری یا برند را بهتر بشناسیم

علامت تجاری یا برند را بهتر بشناسیم

برند و نام تجاری دو عنصر مهم در شناخت یک کسب و کار هستند که در توسعه و موفقیت آن نقش مهمی ایفا می‌کنند.

برند و نام تجاری دو عنصر مهم در شناخت یک کسب و کار هستند که در توسعه و موفقیت آن نقش مهمی ایفا می‌کنند اما این دو عبارت به معنای متفاوتی درک می‌شوند و به جوانب مختلفی از هویت و معرفت کسب و کار اشاره دارند. آسمونی در این بخش مطالب تکمیلی در مورد علامت تجاری یا برند آماده کرده است.

علامت تجاری

هر نشانه‌ای مثل حروف، اعداد، کلمات، تصویر، ترسیمات، نقوش یا ترکیبی از همۀ گزینه‌ها علامتی تجاری است. این علامت با هدف متمایزکردن محصولات و خدمات شخص، با محصولات و خدمات سایر رقبا طراحی می‌شود. از این جهت اهمیت بسیار زیادی در ادامۀ فعالیت خواهد داشت. به زبان ساده تر علامتی تجاری وجه مشخصۀ فعالیت است.

یک علامت تجاری در واقع، سمبلی بوده که مشخصات شرکت را نمایان می‌کند و بخشی از هویت شرکت محسوب می‌شود. لوگو نیز به نوعی همان علامت تجاری است. لوگو چهره و منظر هر علامت تجاری است و از جهت شناخت سریع تر به مشتریان، ابزار بسیار با ارزشی محسوب می‌شود.

برند

برند به کل به مجموعه معنا و ارزشی اشاره دارد که با نام تجاری مرتبط است. یک برند شامل اسم، نماد، شعار، طراحی لوگو، رنگ‌ها و تجربیات مشتریان است. برند یک کسب و کار به معنای واقعی، شناخته‌شده و مشهور است. این شناخت به اثراتی مثل اعتماد مشتریان، وفاداری به برند و افزایش ارزش کسب و کار منجر می‌شود. برند یک وعده تجاری بزرگتر است که به مرور زمان با توسعه و ارتقای مفهوم و هویت خود بازاریابی می‌شود.

تفاوت برند و نام تجاری

  • تفاوت در مرجع ثبت
  • تفاوت در مدت زمان اعتبار
  • تفاوت در امکان تعدد در انتخاب
  • تفاوت در انتقال حقوق مادی

مزایا و اهمیت استفاده از برند تجاری برای محصولات

  • تمایز پذیری

    یک برند باید از رقبا تمایز داشته باشد. این تمایز می‌تواند در محصولات یا خدمات ارائه شده، نحوه بازاریابی، طراحی لوگو و بسته‌بندی، ارزش‌ها و پیامدها و… باشد.
  • اعتبار

    برند باید به مشتریان اعتماد الهام بخشد. اعتبار معمولاً از ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا، پشتیبانی مشتریان عالی، تعهد به مسئولیت اجتماعی و اخلاقی و… حاصل می‌شود.
  • انسجام

    برند باید در طول زمان و در تمام تعاملات با مشتریان خود انسجام داشته باشد. این به معنای حفظ یک تصویر و شعار یکسان در تمام ارتباطات و نقاط تماس با مشتریان است.
  • انعطاف پذیری

    برند باید توانایی تطابق با تغییرات بازار و نیازهای مشتریان را داشته باشد. این انعطاف‌پذیری می‌تواند در تغییر استراتژی‌های بازاریابی، تولید محصولات جدید و… مشاهده شود.
نظر خود را درباره «علامت تجاری یا برند را بهتر بشناسیم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره علامت تجاری یا برند را بهتر بشناسیم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.