زمان مطالعه: 3 دقیقه
چاپ جعبه

چاپ جعبه

رونق بازار جعبه سازی و کارتن سازی آن قدر زیاد شده است که بسیاری از افراد به این فکر افتادند که به خدمات طراحی...
چاپ جعبه
چاپ جعبه

رونق بازار جعبه سازی و کارتن سازی آن قدر زیاد شده است که بسیاری از افراد به این فکر افتادند که به خدمات طراحی و چاپ و ساخت جعبه و کارتون سازی روی آورند و به همین علت است که بازار چاپ جعبه شلوغ شده است. آسمونی در این بخش در مورد چاپ جعبه و کارتن مطالبی برای شما عزیزان تهیه کرده است که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

طراحی و چاپ و ساخت جعبه و کارتن سازی

در زمان های قدیم برای حفاظت از کالاها برای اینکه در حمل و نقل آسیب نبینند و راحت تر بتونند تعداد بیشتری از یک کالارو حمل کنند از نایلون ها و پلاستیک هایی که دوره کالا می پیچیدند استفاده میکردند.

این نایلون ها برای حمل کالاهایی با وزن کم بسیار مناسب بودند اما برای کالاهای با وزن زیاد از مقاومت قابل قبولی برخوردار نبودند و پاره میشدند یا مقاومتشون رو از دست میدادند.

بعده ها کم کم پاکت های کاغذی جایگزین نایلون ها شدند از مزایای این پاکت ها مقاوت بیشتر و طول عمر بیشتر می توان اشاره کرد .

در ضمن این پاکت ها از نظر تبلیغاتی هم میشد همینجوری که روی کاغذ رو میشه چاپ کرد روی اون ها هم میشد چاپ زد.البته خیلی کم شرکت ها و موسسات و افراد به این فکر افتادند که این کار رو انجام دهند ولی میشد اینکارم کرد .

جالب بود که همان موقع هم دیده میشد که هم از نایلون استفاده میشد و هم روی نایلون یک مقئوایی دور جنس پیچیده میشد که میشد بعنوان تبلیغات از آن استفاده کرد و.

اما آن پاکت ها هم در برابر وزن های زیاد کالاها مقاومت نداشتند و نمیشد به عنوان یک بسته بندی خوب روی اون ها اکتفا کرد اما میشد با بالا بردن گراماژ کاغذ و استفاده از مقواها که یک نوع کاغذ با گراماژ بالا محسوب میشدند کالاهای با وزن زیاد رو هم داخل آن ها جا داد.

box-printing
box-printing

پیدایش تبلیغات روی جعبه و کارتن

کم کم صاحبان مشاغل مختلف به این فکر افتادن که از طراحی روی این جعبه ها و چاپ روی جعبه برای تبلیغ کالای داخل جعبه استفاده کنند. ساخت جعبه کار آسانی در ابتدای کار نبود چه برسد که میخواستیم روی آن چاپ هم بزنیم.

جعبه سازی توسط جعبه سازها به یکی از مشاغل پر درآمد محسوب میشد و کمتر کسانی بودند که به این کار مشغول بودند

خیلی از شرکت ها اشتیاق پیدا کردند که برای تبلیغات کالای خودشون جعبه بسازند از نمونه این شرکت ها میتوان به شرکت های زیر اشاره کرد :

  • شرکت های دارویی به طراحی و چاپ و ساخت جعبه دارو
  • مغازه و اصناف پوشاک بدنبال طراحی و چاپ و ساخت جعبه فانتزی ، جعبه گل ، جعبه کفش و جعبه پیراهن و پوشاک
  • طراحی و چاپ و ساخت جعبه کدویی و فانتزی و لوکسطراحی و چاپ و ساخت جعبه لاینتر و جعبه ابزار و دستمال کاغذی و جعبه سی دی
  • طراحی و چاپ و ساخت جعبه فست فود و جعبه سیب زمینی و …
چاپ جعبه
چاپ جعبه

کارتن چیست ؟ کاربد کارتن ها در چیست؟و چه مزایایی دارد؟کارتن سازی چگونه انجام میگیرد؟

کارتن از چسباندن کاغذ هایی که بنام کاغذ کرافت معروف هستند و به رنگ قهوی ای هستند به روی هم ساخته می شوند . دستگاه های کارتن سازی وظیفه این کار را برعهده دارند

ساخت کارتن ها بسته به اندازه جعبه هاست . بصورتکه که 12 تا یه تعدای جعبه ای که کالا در اون قرار گرفته اند رو درون یک کارتن قرار میدهند و وظیفه این کارتن حمل این جعبه هاست .

مزایای جعبه ها این است که برای حمل آسان مقدار زیادی جعبه استفاده میشوند

تفاوت و فرق جعبه ها با کارتن ها در چیست؟

جعبه ها برای حمل کالا با وزن خاص و سبک نسبت به کارتن کاربرد دارد ولی کارتن ها برای حمل کالاهای سنگین و تعداد بالای جعبه کاربرد دارد

کارتن سازی توسط دستگاه های لمینیت که وظیفه لمینیت کردن چند مقوا روی هم رو دارند ساخته میشه و دستگاه دایکات وظیفه تیغ زنی این کارتن ها را در قالب اندازگیری شده انجام میدهد

box-printing
box-printing

مراحل چاپ جعبه و کارتن سازی

شما کالای مورد نظر رو اندازگیری کرده و بعد از اندازگیری طراحی ماکت جعبه و کارتن خود را آغاز میکنید. پس از ساخت و تایید مشتری طراحی روی جعبه را انجام داده و پس از طراحی رو جعبه و قالب جعبه یک جعبه به عنوامن ماکت ساخته و به مشتری داده تا تایید کند.

پس از تایید مشتری از طرح مورد نظر زینک تهیه می شود و کاغذ یا مقوای مربوطه را خریده و به چاپ خانه منتقل میکنیم.

پس از چاپ روی جعبه سلفون کشیده و چس از آن به وسیله قالب و دستگاه دایکات یا لترپرس عملیات قالب گیری جعبه انجم میشود.

پس از این مرحله مرحله چسب زنی لبه های جعبه انجام می شود و جعبه آماده میشود.

پس از آن همه این مراحل نسبت به اندازه جعبه و تعداد آن کارتن برای گذاشتن جعبه ها و حمل آن ساخته میشود.

این مراحل به صورت کلی برای ساخت جعبه و ساخت کارتن انجام میشود.

نظر خود را درباره «چاپ جعبه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چاپ جعبه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.