زمان مطالعه: 3 دقیقه
بوتاکس - BOTOX Cosmetic

بوتاکس - BOTOX Cosmetic

اگرچه استفاده از بوتاکس یک انقلاب بزرگ در ترمیم چروک های ناشی از انقباض عضلات صورت در بیماران ایجاد کرده...
بوتاکس - BOTOX Cosmetic
بوتاکس - BOTOX Cosmetic

اگرچه استفاده از بوتاکس یک انقلاب بزرگ در ترمیم چروک های ناشی از انقباض عضلات صورت در بیماران ایجاد کرده است و جای بعضی از اعمال جراحی و مداخلات تهاجمی را گرفته است ولی متاسفانه تصویر غلطی از نتایج بوتاکس در جامعه به وجود آمده است و افراد انتظارات بالایی ازآن دارند. اگر قصد انجام بوتاکس دارید این بخش آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که مطالب بسیار مفیدی در همین مورد برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در ادامه می خوانید.

بوتاکس از سم  کلستریدیوم بوتولینیوم (Clostridium Botulinum) ساخته شده است که این میکروب عامل ایجاد مسمومیت در قوطی غذاهای کنسرو شده می باشد. با استفاده از این سم می توان انقباض عضلات صورت را برای مدت زمان مشخصی محدود کرد که نتیجه آن کاهش چین و چروک در صورت است.

بوتاکس (BOTOX) در واقع سم نوع A این باکتری است که استاندارد شده و جنبه درمانی پیدا کرده است که در سال 2002 توسط FDA مورد تایید قرار گرفته است.

باید توجه داشت که بوتاکس (BOTOX) برای کاهش چین و چروک هایی موثر است که عامل آن ها انقباض عضلات هستند و برای دیگر چروک های پوستی که به دلیل افتادگی پوست یا پیری شکل گرفته اند ، تاثیر چندانی ندارد.

بوتاکس درمان استاندارد طلایی (Golden Standard) برای چروک خطوط خنده در گوشه کناری چشم و عضلات اخم و بالا برنده پیشانی می باشد. استفاده از بوتاکس در نواحی دیگری مانند گوشه لب، خطوط گردن و بعضی نقاط دیگر با رعایت احتیاط و به تشخیص پزشک قابل انجام می باشد. بوتاکس در درمان عدم تقارن صورت و تعریق زیاد کف دست و پا نیز موثر می باشد. از موارد دیگر قابل ذکر  اثر بسیار خوب آن در درمان سردرد های میگرنی است که بسیار معجزه آسا است.

در کسانی که چین های پوستی عمیق پیدا کرده اند بوتاکس حداکثر می تواند اخم یا انقباض فعال را محدود کند و قادر به بازکردن چین های عمیق به طور کامل نمی باشد. بوتاکس می تواند به عنوان مکمل در بعضی از جراحی های صورت مانند لیفت ابرو و ترمیم اسکار در مناطقی که عظلات فعالی در زیر اسکار وجود دارد، نیز کارامد باشد. نام مرسوم دیگر بوتاکس دیسپورت (Dysport) است و البته زئومین (Xeomin) هم نام فرم جدید بوتاکس است که در حال ورود به بازار می باشد.

botox-cosmetic
botox-cosmetic

پرسش های متداول



  • انجام استحمام بعد از تزریق به چه طریقی امکان پذیر خواهد بود؟

بعد از 48 ساعت مانعی ندارد.



  • چه کسانی کاندیدای انجام این عمل هستند ؟

کسانی که قصد تزریق بوتاکس را دارند باید دارای سلامت جسمی کامل باشند و به پروئین حساسیت نداشته باشد . تزریق بوتاکس برای بانوان حامله ممنوع است .



  • بوتاکس ها دارای چه کیفیتی است ؟

از بوتاکس های تولید شده توسط دو شرکت Allergan آمریکا و Dysport انگلستان استفاده می شود این دو شرکت از بهترین شرکت های تولید بوتاکس در جهان هستند و بوتاکس های تولیدی توسط آن ها کیفیت بالایی دارد . البته بوتاکس های دیگری (کره ای - چینی ) در ایران موجود می باشند که با توجه به قیمت پایین ترشان دارای کیفیت کمتری هستند .



  • این عمل چه ریسک هایی دارد؟

اگر بوتاکس (BOTOX) توسط افراد غیر متخصص صورت گیرد و نا به جا استفاده شود باعث ایجاد عوارضی مانند افتادگی پلک می شود همچنین بوتاکس (BOTOX) ممکن است برای بیمار حساسیت ایجاد کند. حساسیت هایی مانند خارش پوست ، تپش قلب  یا افت فشار

تزریق بوتاکس  (BOTOX) کمی دردآور است البته با استفاده از سوزن های باریک و تکنیک های مخصوص خود ، درد به حداقل خود می رساند .



  • در چه مواردی انجام بوتاکس (BOTOX) کاربرد ندارد؟

خطوط ایجاد شده  اگر عمیق باشند با استفاده از بوتاکس (BOTOX) نمی توان آن ها را محو کرد. در این موارد نیاز به عمل لیفت صورت (Face Lift) است.



  • بیشترین موارد استفاده بوتاکس (BOTOX) برای چه مواردی می باشد؟

بوتاکس (BOTOX) برای کاهش چروک های خط اخم ، خطوط موازی پیشانی صورت و خط خنده بیشترین کاربرد را دارد .



  • چه مدت زمانی بوتاکس (BOTOX) تاثیر گذار است؟

بوتاکس (BOTOX) به مدت 3 الی 6 ماه موثر است و بعد از آن باید تزریق آن تکرار شود .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بوتاکس - BOTOX Cosmetic» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بوتاکس - BOTOX Cosmetic فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.