زمان مطالعه: 4 دقیقه
نحوه رزرو هتل از سایت booking

نحوه رزرو هتل از سایت booking

سایت Booking از برترین پرتال‌های گردشگری در فضای مجازی به شمار می‌رود که پورتال آسمونی در این بخش نگاهی به...
نحوه رزرو هتل از سایت booking
نحوه رزرو هتل از سایت booking


سایت Booking از برترین پرتال‌های گردشگری در فضای مجازی به شمار می‌رود که پورتال آسمونی در این بخش نگاهی به خدمات و ظرفیت های این سایت رزرو هتل در دنیای گردشگری دارد. با آسمونی همراه باشید چرا که آموزش گام به گام و تصویری نحوه رزرو هتل از سایت booking را منتشر می کنیم.

نحوه رزرو هتل از سایت booking

درباره booking.com بیشتر بدانیم

booking.com با ایده ی یک فرد هلندی به نام Geert-Jan Bruinsma آغاز شد، او از ابتدای امر متوجه نیاز شناخت هتلداران و مسافران به یکدیگر بود به همین منظور با ایجاد دفتری در آمستردام و راه اندازی وب سایتی با نام Bookings.nl شروع به کار کرد و در چند سال اول چنان رشد چشمگیری داشت که در سال 2005 به عنوان برترین مرجع رزرو هتل در اروپا شناخته شد و در سال 2006 با نام booking.com فعالیت جهانی خود را آغاز نمود.

در حال حاضر booking.com معروفترین و محبوب ترین وب سایت جهان برای رزرو هتل است که امکان رزرو هتل در 93 هزار مقصد گردشگری در 242 کشور جهان را مقدور ساخته است.

راهنمای رزرو هتل از سایت booking

مشخص کردن مقصد سفر برای رزرو هتل از سایت booking

1 در ابتدا کافی است مقصدتان ( شهر، منطقه، آدرس، نام هتل مورد نظر) تاریخ ورود و خروج از هتل، تعداد اتاق و مسافران را مشخص کنید در صورتی که بخواهید می توانید موارد اختیاری را برای نمایش بهتر هتل ها انتخاب کنید این موارد شامل مشخص کردن نوع سفرتان هست (کاری یا تفریحی )، با مشخص کردن این مورد در صورتی که سفر شما کاری باشد در ابتدا هتل هایی که صبحانه، وای فای رایگان و دارای پارکینگ هستند را نمایش می دهد، مورد بعدی مشخص کردن وسیله نقلیه ای است که با آن به سفر می روید این اطلاعات نیز در نمایش اطلاعات تاثیر دارند

رزرو هتل خارجی

مشاهده لیست هتل ها برای رزرو هتل از سایت booking

2 پس از کلیک بر روی دکمه "Search" لیست هتل های موجود نمایش داده می شوند، لیست هتل ها شامل عکس، نام هتل، ستاره هتل، موقعیت، آدرس هتل، میانگین امتیازهای کاربران و ... می باشد.

booking
booking


مرتب سازی هتل ها:

در قسمت بالای لیست هتل ها امکان مرتب سازی هتل ها بر اساس قیمت، امتیاز کاربران، ستاره هتل، فاصله از مرکز شهر و ... قرار دادند

فیلتر نتایج

در سمت چپ لیست هتل ها امکان فیلتر کردن لیست بر اساس هزینه هتل، امکانات، نوع تخت و ... فراهم شده است. برای رزرو هتل مورد نظرتان بر روی اسم هتل یا دکمه "Choose your room" کلیک کنید

مشاهده اطلاعات هتل برای رزرو هتل از سایت booking

3 پس از انتخاب هتل، اطلاعات کامل به همراه عکس، موقعیت هتل در نقشه و ... نمایش داده می شوند. قبل از رزرو هتل می توانید نظرات سایر مسافران را با دقت مطالعه کنید این نظرها می توانند به شما در انتخاب هتل کمک کنند در صورتی که پس از مشاهده اطلاعات هتل، از رزرو هتل اطمینان یافتید، می توانید با مشخص کردن تعداد مسافران اتاق دلخواهتان را رزرو کنید

پرداخت و رزرو هتل برای رزرو هتل از سایت booking

4 در  این مرحله می بایستی اطلاعات مسافران و خریدار را وارد کنید و برای پرداخت لازم است که credit card داشته باشید. نحوه ی پرداخت هم طبق سیاست های هتل ها متفاوت است به عنوان مثال بعضی از هتل ها را می توانید بدون داشتن credit card هم رزرو کنید البته تعداد این هتل ها بسیار کم است، برخی از آنها امکان پرداخت به صورت نقدی را فراهم می آورند.

ویژگی های  booking.com

نظرات کاربران در مورد رزرو هتل از سایت booking

یکی از ویژگی های بارز و پر اهمیت booking.com نظرات و پیشنهادات کاربران درباره ی مکان های اقامتی و فرصت های گردشگری در سراسر جهان است، این نظرات می توانند قبل از رزرو هتل به شما اطلاعات خوبی بدهد و چنان تاثیر گذار هستند که می توانند شما را از رزرو هتلی که قبلا انتخاب کرده بودید بازدارند و شما هتلی دیگری را انتخاب کنید.

booking.com سیاست های خوبی را برای گذاشتن نظر در وب سایت اش اعمال می کند تا نظرات واقعی در سایت درج شود و کاربران بتوانند انتخاب بهتر و مطمئن تری را داشته باشند.

تغییر واحد پول برای رزرو هتل از سایت booking

در بالای صفحات سایت، گزینه ای به نام CURRENCY وجود دارد که با انتخاب این گزینه شما می توانید هزینه ها را بر اساس واحد پول دلخواهتان مشاهده کنید. واحد پول اکثر کشور های دنیا در این بخش ارائه شده و شما می توانید با تغییر واحد پول، هزینه هتل ها را با واحد دلخواهتان مشاهده کنید، اما پرداخت هزینه هتل معمولا از طریق credit card یا به صورت نقدی در هتل صورت می گیرد.

نحوه رزرو هتل از سایت booking
نحوه رزرو هتل از سایت booking


عضویت در سایت  booking.com

با عضویت در سایت booking.com می توانید نظرات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید و از امتیاز کاربران به نظرتان مطلع شوید.

برای عضویت و تشکیل پروفایل می توانید به طور مستقیم از طریق اکانت گوگل یا فیس بوک ثبت نام کنید، در صورتی که اکانت های مذکور را ندارید کافی است یک ایمیل معتبر وارد کنید و پس از تایید ایمیل خود به عضویت بوکینگ دات کام در بیایید

پس از عضویت در بخش MY LIST خدمات مورد علاقه اتان را ذخیره کنید تا بتوانید در زمان دلخواهتان به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید، ذخیره کردن اطلاعات هتل ها، به اشتراک گذاشتن علایقتان با دوستانتان از فواید بخش MY LIST وب سایت بوکینگ دات کام است

رزرو اینترنتی هتل
نظر خود را درباره «نحوه رزرو هتل از سایت booking» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نحوه رزرو هتل از سایت booking فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.